Gå til innhold

Noen som har noe å utsette på denne?? Jeg sikler....

Anbefalte innlegg

En annen ting er at med manuell kan du velge om du vil ta trege komfortable skift eller om du vil ta kjappe skift, mulig du kan det til en viss grad med SMG men da må du gjøre innstillinger for hver gang du skal skifte grad av sportslighet. Med manuell kan du kjøre komfortabelt i 5 gir, i det du ligger i f.eks 80 og skal gasse på litt rett ned i 2 og kjøre på, legge den i 5 igjen osv.

Jo, du kan vel si det....men allikevel kan jeg ikke helt se problemet.

Selv om du har 12 programmer, bruker du bare etpar tre til vanlig.

Jeg bruker S3 til vanlig bestemorskjøring, og bytter til S5 ved hardere kjøring. S6 er det ikke så ofte jeg bruker, det blir nesten litt for hard giring synes jeg...S5 holder egentlig lenge.

Så det er igrunn bare to kjappe tastetrykk som skal til...

Samtidig kan du uten problemer kjøre den gamle tanta di til flyplassen i S5...bare man løfter litt på gassen ved giring, så går det umerkelig.

Er ikke meningen å kverulere, men som sagt så er det så mange meninger om SMGII som ikke alltid har rot i virkeligheten.

Manuell Vs SMG er et stadig tilbakevendende tema på m3forum.com hvor det diskuteres så fillene fyker, og hvor det gjerne utarter til både kalling av navn og diverse utskjellinger. Det er vel ikke kåret noen vinner enda såvidt meg bekjent :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, så sant som det er sagt!

Litt ot, men ville bare si at jeg har sett bilen din i bamble området et par ganger, dette er noe av det kvasseste man kan eie på 4 hjul mener jeg, så det var med et begeistret utrykk jeg stod med da jeg så deg komme inn ved brotorvet her for noen uker siden :)

Kjenner forresten Kim godt, fra langesund, han kunne skrive under på at den gikk godt også :)

Skal ikke se bort i fra at jeg tar tak i deg neste gang for å prøve å få sitte på en tur ;)

mvh Lars Olafsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det, men siden dette er en spesiell bil skal jeg ha en spesiell pris også. Må nok sende den nordover som jeg gjorde med den forrige. Må treffe den rette kjøperen med den rette lommeboken... Men jeg har god tid... Skal ha meg en 535d stasjonsvogn... Du vet aldri når det blir flere barn i heimen....Men den jeg skal ha blir nok grom den også... 350hk og 700Nm.... Og selvfølgelig..... Full Hamann pakke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...