Snake Oil Skrevet Juli 16, 2007 Skrevet Juli 16, 2007 hei,så på det bildet der,hvorfor er det gjort sånn egentlig begynner å lure litt,for det forbruket ditt er helt sinnsykt.selv med gåen lambda. jeg har hatt is i 7 år og den har aldri brukt over 0.9l/mil i snitt på en tank,uansett hvilke forhold.sommerhjul,vinterhjul,effektanlegg,sportsfilter,snø,slaps,bykjøring,you name it.den er chippet da,men det skal ikke bety så mye. cossien min med 350 gamp,store dyser og datasprut bruker mindre enn din på blandet kjøring,så råder deg til å oppsøke noen kyndige for å utbedre det som er galt med bilen din umiddelbart, og en ny verden vil åpenbare seg... he he...
panser Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 hei,så på det bildet der,hvorfor er det gjort sånn egentlig begynner å lure litt,for det forbruket ditt er helt sinnsykt.selv med gåen lambda.jeg har hatt is i 7 år og den har aldri brukt over 0.9l/mil i snitt på en tank,uansett hvilke forhold.sommerhjul,vinterhjul,effektanlegg,sportsfilter,snø,slaps,bykjøring,you name it.den er chippet da,men det skal ikke bety så mye. cossien min med 350 gamp,store dyser og datasprut bruker mindre enn din på blandet kjøring,så råder deg til å oppsøke noen kyndige for å utbedre det som er galt med bilen din umiddelbart, og en ny verden vil åpenbare seg... he he... Gjort hvordan tenker du på ? Tenkte å bytte plugger og lamba idag og se....
Snake Oil Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 jo,hva er den der til? er ikke noe originalt det der... men,med et sånt bensinforbruk må da bilen oppføre seg litt rart.merker du ikke noe galt? verken på kald eller varm motor?ingen nøkking?den går som den skal?
panser Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 jo,hva er den der til? er ikke noe originalt det der...men,med et sånt bensinforbruk må da bilen oppføre seg litt rart.merker du ikke noe galt? verken på kald eller varm motor?ingen nøkking?den går som den skal? Har kje peiling på om det e orginalt eller ikke. Netopp kjøpt bilen og aldri hatt BMW før. Jeg merket at det var noe gale da jeg fikk den, for den var så utrolig dau...fant ut at luftfilteret var helt tett, så jeg byttet dette. Etter det så virker det som om den går som den skal. Både på kald og varm motor. (blir utrolig fort varm, ikke for varm..bare normalt) Jager ikke, fusker ikke, sviver fint på tomgang....eneste er at det lukter masse bensin og den bruker masse bensin.
Mexos Skrevet Juli 17, 2007 Skrevet Juli 17, 2007 hørtes ut som et skummelt forbruk ja. 325'n min går på 1,1-1,2l på bykjøring, og har hatt den helt nede i 0,69L på Langkjøring. Da var det mange flater og gjevn fart hele veien. Ligger som regel imellom 0,74 og 0,78 på langkjøring, da inkl. forbikjøringer og Så din er det helt klart no galt med! Har motoren gått langt? Slitte motorer bruker som regel en del mer bensin enn normalt.
panser Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 Hvordan kobler en lambaen fra biltema da, er 2svarte, 1blå og en hvit. Er det di samme fargene i det orginalet stikket ? Og da er det vilkårlig på di 2 svarte ? Prøvde uansett å bytte den idag, men umulig å få løs den gamle. Er det bare å kappe den med baufil slik at jeg kommer over den med ei pipe ? Den er uansett frakoblet nå, og jeg tror det lukter mye mindre bensin fra eksosen. Byttet plugger og for sikkerhetsskyld.
panser Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Skrevet Juli 17, 2007 hørtes ut som et skummelt forbruk ja. 325'n min går på 1,1-1,2l på bykjøring, og har hatt den helt nede i 0,69L på Langkjøring. Da var det mange flater og gjevn fart hele veien. Ligger som regel imellom 0,74 og 0,78 på langkjøring, da inkl. forbikjøringer og Så din er det helt klart no galt med! Har motoren gått langt? Slitte motorer bruker som regel en del mer bensin enn normalt. Er gått 150.000, så det er jo ikke sååå mye. Ikke så mye at 1.3 kan aksepteres på mila på PEN bykjøring iallefall
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Endelig fikk jeg skrudd av dritten, måtte ta vinkelsliperen og kutte den i to så jeg kom til med pipe og skralle, så ta slepetau og dra den løs med en annen bil ) Uansett, fra stikk på bil kommer det 2 hvite, 1 grå og en svart....noen som vet hva som er hva ? går ut ifra at di to hvite er jord og 12V til varmeelement, og så er svart og blå jord og signal..... Alltså....svart og svart fra biltema sin på hvit og hvit på mitt stikk. men, den gråe og svarte fra mitt stikk skal på hvem av den hvite og blå på lambad fra biltema ?
Dirty Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 du sier det lukter bensin? kan jo være sprekk i en slange osv? si det er opp til fuelrailen da fordamper det fort sånn at det ikke drøpper på bakken! slik var det med min gamle IS iallefall
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 du sier det lukter bensin? kan jo være sprekk i en slange osv? si det er opp til fuelrailen da fordamper det fort sånn at det ikke drøpper på bakken! slik var det med min gamle IS iallefall etter jeg kobla fra labdaen så luktet det ikke lenger, så har nok vært for fet blanding
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Jeg gikk ut å målte litt i stikket som sensor skal kobles i. Målte mellom di to hvite = 12V og mellom svart og grå var det 0,42V Hvordan kje jeg vite hva som er + og - av di to svarte på min lambad ?
ØyvindB Skrevet Juli 18, 2007 Skrevet Juli 18, 2007 nå har ikke jeg hatt E36 318IS, men jeg har hatt E30 IS, den brukte fra 0,62 (ekstremtilfelle) til 0,75 på langkjøring, og lå på 0,85 på bykjøring. Min nåværende E36 320 ligger ganske stabilt på 1 liter på bykjøring.
panser Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Skrevet Juli 18, 2007 Tror jeg har funnet utav hvordan det skal kobles. Gjennstår bare å se på forbruket fremover nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå