Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er jo bare å legge en 10-15 meter spor på asfalten, så ser du fort om det er brems. Ikke på grus, der kan du bli lurt.

Kan bli lurt på asfalt også. E30'en min har jeg hatt to differensialer på, begge spant alltid på begge hjula på asfalt, og ingen hadde brems

Skrevet

Skal ikke bestride det du sier, men mot slutten av sporene etter en 14-15m så bruker det ene hjulet å slakke av litt før om du ikke har brems.

Dette er selvfølgelig ikke en anbefalt måte å gjøre det på, men om bilen er ment til bane/røff bruk spiller det liten rolle. Slå litt vann på hjulene ved igangsetting om en er redd for slitasje/har lite motorkraft.

Men der igjen, det skal stå en S på merkeplata om der er brems.

Skrevet
Tror nok du har diffbrems da ja :)

Selge den til meg? :P Har lille sperrediffen til e30, med 4.10 utveksling, skulle hadd din altså :wink:

Fint å ha den selv siden jeg skal ha M30 B35 motor nedi min bil.

Men siden jeg har funnet ut at det er diff sperre på den så forandrer jeg tema.

Ny Tema:

E28 kardang på E30?

Hva som må til før jeg kan bruk den?

Skrevet
Skal ikke bestride det du sier, men mot slutten av sporene etter en 14-15m så bruker det ene hjulet å slakke av litt før om du ikke har brems.

Dette er selvfølgelig ikke en anbefalt måte å gjøre det på, men om bilen er ment til bane/røff bruk spiller det liten rolle. Slå litt vann på hjulene ved igangsetting om en er redd for slitasje/har lite motorkraft.

Men der igjen, det skal stå en S på merkeplata om der er brems.

Ja, jeg er enig i det, men med min skjedde aldri det heller :D Kanskje sol og planethjul var trange :lol:

Skrevet

For å få en e28 kardang til å passe må du skifte lokket bak på diffen, det finnes to typer difflokk til e28, en er litt høyere enn den andre og brukes på bilene med litt mindre motor, dermed også høyere utvekslingstall, den andre typen sitter vanligvis på biler med m30 motor, som den du tenkte å bruke.

Du trenger difflokk fra en e30, skru det på e28 diffen, tror det skulle passe med den store diffen.

De utgående flensene kan og være forskjellig, disse skyver du ut med brekkjern og bytter over fra gamle difen, bare og presse de godt nedi for å få de til å passe, vri litt hvis de ikke går nedi.

Jeg mener de skal passe overens i hullene fra e28 til e30 hvis flensene ikke passer.

Skrevet
For å få en e28 kardang til å passe må du skifte lokket bak på diffen, det finnes to typer difflokk til e28, en er litt høyere enn den andre og brukes på bilene med litt mindre motor, dermed også høyere utvekslingstall, den andre typen sitter vanligvis på biler med m30 motor, som den du tenkte å bruke.

Du trenger difflokk fra en e30, skru det på e28 diffen, tror det skulle passe med den store diffen.

De utgående flensene kan og være forskjellig, disse skyver du ut med brekkjern og bytter over fra gamle difen, bare og presse de godt nedi for å få de til å passe, vri litt hvis de ikke går nedi.

Jeg mener de skal passe overens i hullene fra e28 til e30 hvis flensene ikke passer.

Takk for ett godt svar. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...