Peoplez Skrevet Juli 12, 2007 Share Skrevet Juli 12, 2007 Lurer litt på å få installert kompressor system fra ESS i bmwen. Noen som vet om dette er verdt pengene? med tanke på holdbarhet, ytelese, videre salg av bilen osv. er jo lykkelig tall under her men tåler bilen sin orginale girkasse/motor/drivverk det her? Boost pressure: 8 PSI Horsepower: 260 DIN (Stock 170) Torque: 315 NM (Stock 210) 0 - 60: Man : 6,2 sec, Aut : 7,0 sec Installation time : 8-10 hours Fant endel info her: http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=179&id= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 12, 2007 Share Skrevet Juli 12, 2007 Det er mange som er skeptisk til å kjøpe en BMW med ESS-kompressorkit, da det ikke er godkjent, så det kan være litt tungvindt å selge en bil med kompressor. Man må ha tålmodighet! Ellers så er det bare positivt. God ytelse og holdbarhet. Har hatt det selv på en E46, og kommer nok til å ha det på en bil igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juli 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2007 hva som må til for å den godkjent da? tenkte å kjøre den på 0,5bar. ca 240hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 14, 2007 Share Skrevet Juli 14, 2007 Da må kitet være godkjent av en eller annen, f.eks Tüv. Men skal du godkjenne, så må du vel nesten betale avgifter også, og det er kanskje ikke så interessant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2007 girkasse/drivverk/motor, tåler bilen dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Det er trolig mye mindre bryderi å bytte seg opp til en E46 330Ci. Du har jo byttet bil noen ganger... hvorfor ikke bytte til noe med en skikkelig motor ?... det er det du egentlig vil ha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Han her har kompressor fra ESS i sin 320Ci. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34223&postdays=0&postorder=asc&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Det er trolig mye mindre bryderi å bytte seg opp til en E46 330Ci. Du har jo byttet bil noen ganger... hvorfor ikke bytte til noe med en skikkelig motor ?... det er det du egentlig vil ha... Er ikke bare motoren i bile som spiller noen rolle. Ikke så lett å finne en hel bil som faktisk er i de fargene og tekniske standen man ønsker seg. I alle fall ikke her i norge hvor markedet for 330 er relativt lite. Men jeg ser poenget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 Det er trolig mye mindre bryderi å bytte seg opp til en E46 330Ci. Du har jo byttet bil noen ganger... hvorfor ikke bytte til noe med en skikkelig motor ?... det er det du egentlig vil ha... Er ikke bare motoren i bile som spiller noen rolle. Ikke så lett å finne en hel bil som faktisk er i de fargene og tekniske standen man ønsker seg. I alle fall ikke her i norge hvor markedet for 330 er relativt lite. Men jeg ser poenget ditt. stemmer det, men nå vil min 320 2.2 170hk(stock) yte rundt 260hk med kompressor, dvs, eg flise glatt forbi en 330i orginal! :) :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Tenk deg hvor mye mer du får ut av 330 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Juli 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2007 Tenk deg hvor mye mer du får ut av 330 da? hehe, jojo. men eneste 330 eg fant på nettet som var intressant sto i sverige. men ka farsken! 260hk e no greitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Tenk deg hvor mye mer du får ut av 330 da? hehe, jojo. men eneste 330 eg fant på nettet som var intressant sto i sverige. men ka farsken! 260hk e no greitt Det er mye mulig at det bare er jeg som er litt spesiell, men jeg ville mye heller hatt en original 330Ci enn en 320Ci med pustehjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 Det har litt også på motor karakteristikk man liker og? likte ikke oppførselen motoren fikk med turbo.. derfor vil jeg gjerne få prøvd en med kompressor og kjenne forskjell. så jeg kan sette opp kompressor isteden for:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 Det har litt også på motor karakteristikk man liker og?likte ikke oppførselen motoren fikk med turbo.. derfor vil jeg gjerne få prøvd en med kompressor og kjenne forskjell. så jeg kan sette opp kompressor isteden for:D Den avgjørende forskjellen på en turbo og en kompressor er hvordan de blir drevet... kompressoren er remdrevet og virker maksimalt så snart motoren er startet, mens en turbo er eksosdrevet og virker maksimalt typisk mellom 1500-4000 rpm. En kompressor er en betydelig enklere installasjon enn en turbo, men krever noe mer drivstoff pga. mer motstand enn en turbo. Generelt gir en kompressor en relativt "flat" motorkarakteristikk, mens en turbo ofte oppleves som mer alminnelig lineær... iallfall i dag når turboforsinkelser og den såkalte "ketchupeffekten" er mindre fremtredende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 20, 2007 Share Skrevet Juli 20, 2007 jeg hadde ihvertfall strikkeffekt på min. Men hadde jeg gjort et valg. hadde jeg nok gått for en 320 med kompressor isteden for 330.. når man får noen hk ekstra. og den bilen man selv vil ha. Skal det holdes orginalt hadde det nok vært 330. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå