Gå til innhold

04. 320ci kompressor oppgradering.


Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på å få installert kompressor system fra ESS i bmwen.

Noen som vet om dette er verdt pengene? med tanke på holdbarhet, ytelese, videre salg av bilen osv.

er jo lykkelig tall under her :) men tåler bilen sin orginale girkasse/motor/drivverk det her?

Boost pressure: 8 PSI

Horsepower: 260 DIN (Stock 170)

Torque: 315 NM (Stock 210)

0 - 60: Man : 6,2 sec, Aut : 7,0 sec

Installation time : 8-10 hours

Fant endel info her:

http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=179&id=

88_1911811514.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er skeptisk til å kjøpe en BMW med ESS-kompressorkit, da det ikke er godkjent, så det kan være litt tungvindt å selge en bil med kompressor. Man må ha tålmodighet!

Ellers så er det bare positivt. God ytelse og holdbarhet. Har hatt det selv på en E46, og kommer nok til å ha det på en bil igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig mye mindre bryderi å bytte seg opp til en E46 330Ci. Du har jo byttet bil noen ganger... hvorfor ikke bytte til noe med en skikkelig motor ?... det er det du egentlig vil ha... :wink:

Er ikke bare motoren i bile som spiller noen rolle. Ikke så lett å finne en hel bil som faktisk er i de fargene og tekniske standen man ønsker seg. I alle fall ikke her i norge hvor markedet for 330 er relativt lite. Men jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trolig mye mindre bryderi å bytte seg opp til en E46 330Ci. Du har jo byttet bil noen ganger... hvorfor ikke bytte til noe med en skikkelig motor ?... det er det du egentlig vil ha... :wink:

Er ikke bare motoren i bile som spiller noen rolle. Ikke så lett å finne en hel bil som faktisk er i de fargene og tekniske standen man ønsker seg. I alle fall ikke her i norge hvor markedet for 330 er relativt lite. Men jeg ser poenget ditt.

stemmer det, men nå vil min 320 2.2 170hk(stock) yte rundt 260hk med kompressor, dvs, eg flise glatt forbi en 330i orginal! :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg hvor mye mer du får ut av 330 da? :lol:

hehe, jojo. men eneste 330 eg fant på nettet som var intressant sto i sverige. men ka farsken! :) 260hk e no greitt

Det er mye mulig at det bare er jeg som er litt spesiell, men jeg ville mye heller hatt en original 330Ci enn en 320Ci med pustehjelp... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt også på motor karakteristikk man liker og?

likte ikke oppførselen motoren fikk med turbo.. derfor vil jeg gjerne få prøvd en med kompressor og kjenne forskjell. så jeg kan sette opp kompressor isteden for:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har litt også på motor karakteristikk man liker og?

likte ikke oppførselen motoren fikk med turbo.. derfor vil jeg gjerne få prøvd en med kompressor og kjenne forskjell. så jeg kan sette opp kompressor isteden for:D

Den avgjørende forskjellen på en turbo og en kompressor er hvordan de blir drevet... kompressoren er remdrevet og virker maksimalt så snart motoren er startet, mens en turbo er eksosdrevet og virker maksimalt typisk mellom 1500-4000 rpm. En kompressor er en betydelig enklere installasjon enn en turbo, men krever noe mer drivstoff pga. mer motstand enn en turbo. Generelt gir en kompressor en relativt "flat" motorkarakteristikk, mens en turbo ofte oppleves som mer alminnelig lineær... iallfall i dag når turboforsinkelser og den såkalte "ketchupeffekten" er mindre fremtredende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ihvertfall strikkeffekt på min.

Men hadde jeg gjort et valg. hadde jeg nok gått for en 320 med kompressor isteden for 330.. når man får noen hk ekstra. og den bilen man selv vil ha. Skal det holdes orginalt hadde det nok vært 330.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...