Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tinn kan være en god løsning, om man bruker tinnvæske og lar den trekke ned mellom platene vil også tinnet gjøre det samme når du varmer området, det blir sterkt og gir meget god rustbeskyttelse :)

  • Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent!

Skrevet

En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?

(vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden)

Man lærer stadig :P

Skrevet
Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent!

ja jeg vet det er den enklaste metoden:)...men vet også at det er mye vanskligere å få det skikkelig med å sveise kant i kant.. og at det da er lettere at det slår seg på skeiva!.. har aldrig skiftet hjulbue før, så eg tenkte det vart best å vere på den sikre siden!...ja det var bra du sa!, jeg har lurt litt på om det er nødvendig med tinn eller ikkje:)

Skrevet
En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?

(vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden)

Man lærer stadig :P

som han over sier, å bruke tinn over gliset er best, slik at det blir helt tett:)

Skrevet
En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?

(vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden)

Man lærer stadig

yes, du skal få det helt tett, for jo tettere det er jo mindre sjangse er det for at det kommer rust;) så du skal punkte og punkte til det er helt tett ja!

og ALDRI sats på at sparkelen dekker over glipper;) for karroseriet begever seg og sparkelen er svak, så dette kommer 100% sikkert til å sprekke etter hvert! så som sagt det skal punktes tett, men husk for gud skyld å kald sveise det:P dvs at det skal punktene skal kjøle seg ned naturlig, jeg brukte 3 timer på punktinga av bakskjermen på min bil, men har i etterkant fått skryt av opprettere ang den jobben :D

her ser dere hvordan jeg gjorde det ;) :

etter tilpassing og noen få kontrollpunkter:

e7kqaob2lqwaun4wi6qf.jpg

helt ferdig sveisa:

rtv36itzfiwvyz4hgxod.jpg

Skrevet

MoePower: Man må aldri la det bli åpent bak sparkelen. Den vil da sannsynligvis ta opp fukt på baksiden. Sparkelen trekker vann som en svamp. Da vil det bli det man kaller "kryprust". Er derfor det ALDRI skal sparkles inni en hjulbue. Kanten går greit, men ikke inn under kanten liksom. Her blir det steinsprut, som resulterer i hull i lakken. Og da får du vann på sparkelen

Skrevet

Det med sparkelen vet jeg, ingen problemer med det.

Det jeg spurte om, og også har fått svar på var dette med hvor tette punktsveisene skulle være.

Er jo en grunn til at man sveiser inn ny hjulbue da, for å unngå å sparkle/lappe akkurat i den kanten som er utsatt for steinsprut osv.

Skrevet

er veldig usikker på hvilken farge jeg skal ha i senter på felgene mine, tror både grå og gull vil bli stilig på en grå bil.. hva tror dere?

BBS_RS.jpg

bbsrs1in17zoll.jpg

Skrevet
"Nagarno Silver" i senter 8) (usikker på om jeg staver det rett :oops: )

ja det hadde blitt skikkelig tøft:D...men lurer på om det blir for mye grått når bilen også er grå:S...jeg for gruble på det..takk for tipset:D

Skrevet

Gull passer hvertfall sinnsykt til svart. Den beste fargekombinasjonen spør du meg. gråe felger på grå bil blir litt standard. skiller seg kanskje ikke så mye ut. Hva med svart? tror det ville vert fint på en grå bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...