knut_olestad Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 Tinn kan være en god løsning, om man bruker tinnvæske og lar den trekke ned mellom platene vil også tinnet gjøre det samme når du varmer området, det blir sterkt og gir meget god rustbeskyttelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele? (vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden) Man lærer stadig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet November 18, 2007 Forfatter Share Skrevet November 18, 2007 Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent! ja jeg vet det er den enklaste metoden:)...men vet også at det er mye vanskligere å få det skikkelig med å sveise kant i kant.. og at det da er lettere at det slår seg på skeiva!.. har aldrig skiftet hjulbue før, så eg tenkte det vart best å vere på den sikre siden!...ja det var bra du sa!, jeg har lurt litt på om det er nødvendig med tinn eller ikkje:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet November 18, 2007 Forfatter Share Skrevet November 18, 2007 En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?(vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden) Man lærer stadig som han over sier, å bruke tinn over gliset er best, slik at det blir helt tett:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele? (vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden) Man lærer stadig yes, du skal få det helt tett, for jo tettere det er jo mindre sjangse er det for at det kommer rust;) så du skal punkte og punkte til det er helt tett ja! og ALDRI sats på at sparkelen dekker over glipper;) for karroseriet begever seg og sparkelen er svak, så dette kommer 100% sikkert til å sprekke etter hvert! så som sagt det skal punktes tett, men husk for gud skyld å kald sveise det:P dvs at det skal punktene skal kjøle seg ned naturlig, jeg brukte 3 timer på punktinga av bakskjermen på min bil, men har i etterkant fått skryt av opprettere ang den jobben her ser dere hvordan jeg gjorde det : etter tilpassing og noen få kontrollpunkter: helt ferdig sveisa: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 MoePower: Man må aldri la det bli åpent bak sparkelen. Den vil da sannsynligvis ta opp fukt på baksiden. Sparkelen trekker vann som en svamp. Da vil det bli det man kaller "kryprust". Er derfor det ALDRI skal sparkles inni en hjulbue. Kanten går greit, men ikke inn under kanten liksom. Her blir det steinsprut, som resulterer i hull i lakken. Og da får du vann på sparkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 18, 2007 Share Skrevet November 18, 2007 Det med sparkelen vet jeg, ingen problemer med det. Det jeg spurte om, og også har fått svar på var dette med hvor tette punktsveisene skulle være. Er jo en grunn til at man sveiser inn ny hjulbue da, for å unngå å sparkle/lappe akkurat i den kanten som er utsatt for steinsprut osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet November 24, 2007 Forfatter Share Skrevet November 24, 2007 er veldig usikker på hvilken farge jeg skal ha i senter på felgene mine, tror både grå og gull vil bli stilig på en grå bil.. hva tror dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 24, 2007 Share Skrevet November 24, 2007 Samme gråfarge som bilen hadde vært stilig, men gull er jo klassisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dralle Skrevet November 24, 2007 Share Skrevet November 24, 2007 "Nagarno Silver" i senter (usikker på om jeg staver det rett ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordd Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 "Nagarno Silver" i senter (usikker på om jeg staver det rett ) ja det hadde blitt skikkelig tøft:D...men lurer på om det blir for mye grått når bilen også er grå:S...jeg for gruble på det..takk for tipset:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Gull passer hvertfall sinnsykt til svart. Den beste fargekombinasjonen spør du meg. gråe felger på grå bil blir litt standard. skiller seg kanskje ikke så mye ut. Hva med svart? tror det ville vert fint på en grå bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 gull senter må det bli her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 tror det blir finest med gull her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå