Gå til innhold

bmw e12 545;)

Tordd
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?

(vet man må sparkle uansett, men er ute etter å vite sveisemetoden)

Man lærer stadig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke likte overlapp metoden din:P dette er den enkleste måten å gjøre det på, men også den metoden hvor det enklest kommer rust på nytt, men nå er det viktig å få tinna over der du har sveisa så du får tetta det ordentlig.. det beste når det gjelder sveising av bakskjermer osv er alltid å sveise kant i kant, men dette er da også mye vanskeligere å få pent!

ja jeg vet det er den enklaste metoden:)...men vet også at det er mye vanskligere å få det skikkelig med å sveise kant i kant.. og at det da er lettere at det slår seg på skeiva!.. har aldrig skiftet hjulbue før, så eg tenkte det vart best å vere på den sikre siden!...ja det var bra du sa!, jeg har lurt litt på om det er nødvendig med tinn eller ikkje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på når man sveiser: bør/må man få det helt tett, altså punkte og punkte helt til det ikke er glipper mer, eller er det beste å bare punkte seg rundt med litt mellomrom og satse på at sparkelen skal dekke det hele?

Man lærer stadig :P

som han over sier, å bruke tinn over gliset er best, slik at det blir helt tett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer stadig

yes, du skal få det helt tett, for jo tettere det er jo mindre sjangse er det for at det kommer rust;) så du skal punkte og punkte til det er helt tett ja!

og ALDRI sats på at sparkelen dekker over glipper;) for karroseriet begever seg og sparkelen er svak, så dette kommer 100% sikkert til å sprekke etter hvert! så som sagt det skal punktes tett, men husk for gud skyld å kald sveise det:P dvs at det skal punktene skal kjøle seg ned naturlig, jeg brukte 3 timer på punktinga av bakskjermen på min bil, men har i etterkant fått skryt av opprettere ang den jobben :D

her ser dere hvordan jeg gjorde det ;) :

etter tilpassing og noen få kontrollpunkter:

e7kqaob2lqwaun4wi6qf.jpg

helt ferdig sveisa:

rtv36itzfiwvyz4hgxod.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MoePower: Man må aldri la det bli åpent bak sparkelen. Den vil da sannsynligvis ta opp fukt på baksiden. Sparkelen trekker vann som en svamp. Da vil det bli det man kaller "kryprust". Er derfor det ALDRI skal sparkles inni en hjulbue. Kanten går greit, men ikke inn under kanten liksom. Her blir det steinsprut, som resulterer i hull i lakken. Og da får du vann på sparkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sparkelen vet jeg, ingen problemer med det.

Det jeg spurte om, og også har fått svar på var dette med hvor tette punktsveisene skulle være.

Er jo en grunn til at man sveiser inn ny hjulbue da, for å unngå å sparkle/lappe akkurat i den kanten som er utsatt for steinsprut osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...