Gå til innhold

bmw e12 545;)

Tordd
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 373
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er bare å skrue i sammen, eneste du må gjøre er å dreie nye traverrsforinger, for e28 foringene passer ikke. ellers passer resten. :)

nei tror ikke det er noe problem å få det godkjent, tror det skal gå bra dersom du sier at det er samme fjørene på e12 og e28. men er ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser lovande ut dette prosjektet her !

Har du fått tak i fjører og dempere til bilen ? Det ser ut som at utvalget til E12 er svært begrensa. Har sett litt etter fjører og dempere til min 6-er som har e12-basert understell. Gi gjerne ein lyd om du finn gode senkefjører.

Jeg har kjøpt H&R fjører til min e12, og er å få til e24 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med samme type projekt selv på min 528 76mod. Har etter nøye studering av etk funnet ut at mer eller mindre alle delene i bakpart/gulv har samme partnr. for og spare tid på rustsveising og ombygging av bakstiling har jeg bestemt meg for og skjøte inn bakpart med gulv fra den rustfrie e28 518 jeg kjøpte for vrakpant. Bytter da gulvet fram til orginal punkting i torpedovegg, bånn av b-stolpe og toppen av c stolpe. Etter at dette er gjort hvil bakskermer og bakplata bli satt over, de får nye hjulbuer og nedere bakplate før de blir tatt av den gammle"e-12" bakparten. Dette fordi da har jeg muligheten for og tinne og behandle delene fra begge sider før di blir satt på i gjenn. Kjøpte foresten en 635csi "e-12" delebil som har en ferdig tilpassa m5 e-34 bakstiling. den hadde også noen røde stabstag som er di tykkeste jeg noen gang har sett til e12/24. Skal selv bruke 3,5 sugemotor, så hvis noen av dere med turbo trenger en 745 sperre diff på 3,07 så byttes den mot en på ca 3,64 med sperre for e-28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med samme type projekt selv på min 528 76mod. Har etter nøye studering av etk funnet ut at mer eller mindre alle delene i bakpart/gulv har samme partnr. for og spare tid på rustsveising og ombygging av bakstiling har jeg bestemt meg for og skjøte inn bakpart med gulv fra den rustfrie e28 518 jeg kjøpte for vrakpant. Bytter da gulvet fram til orginal punkting i torpedovegg, bånn av b-stolpe og toppen av c stolpe. Etter at dette er gjort hvil bakskermer og bakplata bli satt over, de får nye hjulbuer og nedere bakplate før de blir tatt av den gammle"e-12" bakparten. Dette fordi da har jeg muligheten for og tinne og behandle delene fra begge sider før di blir satt på i gjenn. Kjøpte foresten en 635csi "e-12" delebil som har en ferdig tilpassa m5 e-34 bakstiling. den hadde også noen røde stabstag som er di tykkeste jeg noen gang har sett til e12/24. Skal selv bruke 3,5 sugemotor, så hvis noen av dere med turbo trenger en 745 sperre diff på 3,07 så byttes den mot en på ca 3,64 med sperre for e-28.

går hardt til værks du skjønner jeg:). ja det er det jeg og har funnet ut, at så og si alt fra og med framruta og hele veien til bakruta er det samme som på e28. men den delebilen du har, den e12en, har du interiøret i den enda? trenger dørtrekkene og alt som er på dørene innvendig, og det må vere svart/sort skinn. har vel ikke noe slitk liggende?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sort skinn, men stoff. Stolene var orginale sportstoler og de skal trekkes opp i nytt stoff for bruk i e12. Det er ikke en e12 men en e24 som er e12 basert.

åja. leste litt feil jeg:S. menmen , ok, så du har ikke innvendige handtak i sort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må for all del dele litt bilder og info om denne bilen!

Regner med at du vet at gulvet på denne (76-mod e12) ikke er helt 100% likt som på e28? Tunellen er heller ikke lik. Til info. Bakstilling fra e34 m5? Betyr det hele bakstillingen som travers og hele pakka (det jeg kaller bakstilling), eller kun diff og/eller bremser eller noe?

Mer info og bilder takk, gjerne i en egen tråd så vi ikke ødelegger Tordd sin mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder og egen tråd kommer når jeg har satt i gang for fult. Hele diffen fra M5. Vet det er en del forandringer mellom 76 og 77mod. men ser ut til at det meste har med luftekanalene til under framsetene og gjøre + festene til setene. Og høyre gulvplate bak, p.g.a. tankpåfyling bak.

Takk for låne av tråden Tordd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...