Gå til innhold

æh setet er bløtt?

vegsir
 Share

Anbefalte innlegg

skulle ut å kjøre i dag. og en venn skulle sitte på. plutselig så ble han veldig våt i rompa. viste seg at setet var rimelig godt og fuktig :shock: og taket fremme ved høyre solskjerm var og fuktig. hele den saken med cder som henger der var gjennomvåt. kan det være noen pakninger som ikke er helt tette i takluka? mulig jeg ikke har fått lukket den skikkelig.

noen plasser e-34 er kjent for å begynne å lekke? :roll:

var også noe rart når jeg skulle låse opp, den låste igjen av seg selv med en gagn så måtte holde nøkkelen i åpne stilling for å åpne døra. så ut til å funke helt fint etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde ikke tissa på seg da? :P hehe, neida det er fullt mulig at du har en lekkasje i takluka ja, den gummien rundt luka blir morken og sprø etter noen år å da kan det begynne å lekke, prøv å spyl litt vann rundt den med en hageslange mens noen sitter inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vell ikke helt utenkelig att det kan lekke fra frontruta ogsaa.

Det er det gjør :D (Lekker fra frontrutepakning...)

Ser ut som det er fra luka, men så er det der pakningen rundt frontrute møtes oppe i midten.

Trenger nesten ikke å vises, men holder at pakningen har trukket seg sammen 1 mm.

Bruker å legge på svart RTV jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er fra luka, men så er det der pakningen rundt frontrute møtes oppe i midten.

Trenger nesten ikke å vises, men holder at pakningen har trukket seg sammen 1 mm.

Pakning på E34?

det er jo limet rute der.

jeg ville tru at slengene fra tak luka er tett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er limt ja, men den siste jeg hadde lakk som en sill båd foran og bak.

Trodde det var soltak til og begynne med, men dønka bilen med såpevann mens den sto med vifta på full guffe.

Da så jeg jo at det boblet/skummet enkelte plasser på både front og bak rute.

La ikke mer jobb i det enn at jeg tok av lister og gjorde rent og tørket, for så og mate på med sikaflex rundt hele dritten.

På med lister og teipet dem der de skulle være over natten.

Null lekkasje etter det.

Sikkert ikke så artig for en eventuell rutebytting i ettertid... Men sånn ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakning på E34?

det er jo limet rute der.

jeg ville tru at slengene fra tak luka er tett

Uttaler meg av erfaring 8)

Hvis du ser på E34 ser du at det sitter en pakning rundt frontrute, og i skjøten oppe i midten er det et klips som på feks E30, det er her pakningen trekker seg litt sammen og gjør at det blir en kapillærvirkning som drar vann inn og gjør at det renner under taklysdeksel.

har opplevd det samme på E39.

Sier ikke at det ikke kan være taklukepakning,eller drenering, men det har vært vinduspakning på alle de jeg har vært borti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke en pakning det er en liste som ligger der. som ligger limt i lag med vinduet. og den liste er veldi dyr.

har skiftet go del E34 vinduer og E39 jeg også så jeg skjønner ka du mein. over 60% av dem som har kommet til oss har hatt vindu som lak og dem andre 40% var rust eller tett slanger i fra takluken.

og vinduet på en E34 er en bærenes karroseri del på bilen. vist det er lenge siden har vårti bytte vindu å har vært hardt kjøring så kan det begyn å lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm her var det mye nyttig. det har aldri vært noe bløtt før der. menn åssen sjekker jeg ut om det er vinduet? bare kikker på den lista på toppen av frontruta?, men burde ikke ruta være bløt på innsiden da?

og takluka bare se på de gummilistenes som ligger rundt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over for så kan man bruk såp vann og se hvor det bobler hend eller få noen til å spyl på bilen mens du er inni bilen.

Du kan også prøv å ta en 1liter vann og ta tak luken helt inn så tommer du vann oppi takluke kassen å se om det renner ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over for så kan man bruk såp vann og se hvor det bobler hend eller få noen til å spyl på bilen mens du er inni bilen.

Du kan også prøv å ta en 1liter vann og ta tak luken helt inn så tommer du vann oppi takluke kassen å se om det renner ut igjen.

ok takk for svarene folkens!

men hvor skal det i så fall renne ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går en rør bak som går ut igjen i luft spjelden i bagerommet. på venstre siden bak.

og jeg mein og husker at det går en fram også litt usikker på hvor den kommer ut hend. men du ser om vannen fær ut og vist det holder seg vann der i takluke kassen så er dem tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går en rør bak som går ut igjen i luft spjelden i bagerommet. på venstre siden bak.

og jeg mein og husker at det går en fram også litt usikker på hvor den kommer ut hend. men du ser om vannen fær ut og vist det holder seg vann der i takluke kassen så er dem tett.

ok takk. og hvis de er tette så gjør jeg vha? setter på trykkluft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du setter på trykkluft NEDENFRA. Å siden det er i fremre del av taket det er vått, så vil jeg anta at det er det fremre røret på passasjersiden som er tett. Hvis du åpne takluken, så skal du kunne se dette hullet nedi ramma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...