Gå til innhold

Importere bmw fra tyskland - How?

Mauro
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg gå frem om jeg skal hente en bil fra tyskland? Hvilke nettsteder kan jeg kikke på? Hvor mye er det å spare? Å hva må betales når jeg skal ta den inn i landet å få skilter på den?

Har tenkt endel på 325 e36 cab eller coupe, men i Norge er de raukjørte eller overpriset. Det er heller ikke så mange til salgs for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du sparer neppe noe som helst. Mest sannsynlig ender du opp med å betale mer. Men utvalget (og bilene) er nok mye bedre.

Tyskland.org er fin, men en sånn kjapp guide;

1 ) Finn bilen(e) på www.mobile.de / www.autoscout24.de elns. Kjøpe fra (bmw)forhandler er det enkleste og tryggeste.

2 ) Dra ned og kjøp. Hvordan du gjør det med betalingen får være litt opp til deg. Jeg dro ned med 17.000 Euro i lomma.. Om det er lurt får du selv vurdere..

3 ) Få eksportskilter på bilen. En forhandler hjelper deg med dette.

4 ) Kjør hjemover og kjør på rødt når du kommer tilbake til nisseberget. Fyll ut et skjema hos tollen.

5 ) Kjør hjem og skaff prøveskilter.

6 ) Kjør til lokalt tollkontor og betalt moms på bilens kjøpesum + fraktkostnader (2500,-). Toll-folka tar da eksportskiltene dine.

Og skal du ha norske skilt... :

7 ) Få den på teknisk hos tilsynet (drop-in, bare sjekk av nummer..)

8 ) Betal avgiftene (regn ut på tyskland.org) og årsavgift.

9 ) Få skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var vanskelig å finne en grei bil på de sidene. Leter i bunn å grunn etter en 325 coupe som har gått under 200,000. Har svart skinn, manuell kasse, diff sperre og har full m-styling. Helst grå, svart eller blå bil. Finner bare orginale biler med guleblinklys, eller overstylede bmwer som ser ut som transformers. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Driver og ser etter BMW i Tyskland selv. Jeg har pengene klare, må bare finne den jeg vil ha. Skal være en E-46 stv 320tds med 150hk motoren. Dette blir min første BMW. Prøvde en her forleden dag, 320tds 99 mod som var chipa til 160hk, og var utrolig god å kjøre.

Det jeg gjør er å få den frakta til Drammen, så betaler og momser den inn i Norge, og betaler engangsavgifta når den bilen jeg har nå er solgt. Er ikke sååå vanskelig, hvis man har litt kontakter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at om dere skal låne penge til bilen med pant i bilen, så lar dette seg ikke gjøre medmindre at bilen allerede er Norsk registrert (Alle avgifter betalt og skilt til bilen) eller at en forhandler importere og innbetaler avgifter for deg mot bindende kontrakt kansje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilke papirer trenger tollvesenet? har avtalt med en kar at han møter meg i kiel med en bmw til torsdag/fredag, trenger da ikke eksportskilter vist jeg kjørern rett om bord på ferga? holder at jeg tar med meg norske prøveskilter jeg klistrer på ombord på ferga?, men så når jeg kommer til norge og tolla, hvilke papirer trenger jeg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha med de tyske Registrerings papire, og dem trenger tyskeren samtidigt for å avmelde bilen, hvis den ikke allerede er avmeldt.

Kjøpskontrakt som viser handels verdien.

Jeg drog ned for å kjøpe bil i tyskland.

Var ganske sikker på at jeg skulle ha den, så overførte penge til Eier så han kunne avmelde bilen, få tyske prøveskilter til den, og så overførte jeg også penge så han var sikret å kunne få original skiltene på igjen hvis jeg ikke ville ha bilen allikavel.

Tror jeg overført totalt rundt 90Euro, og fikk igjen 40Euro da jeg jo kjøpte bilen, så den skulle jo ikke registreres i Tyskland igjen.

På den måte kunne jeg bare betale, og få med alle papire på bilen med en gang. Gik smertefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var nyttig.

Har selv lett etter en 325i E36, fant en, men pengene lot seg ikke ordne før den var solgt. Nå er det ikke stort med 325 E36 igjen som enten ikke ser lei seg ut, og at prisen ikke helt matcher hvordan bilen ser ut, og at den er overpriset til de grader. Men hvordan er det om bilen ikke skal stå i mitt navn, pga. høy forsikring (20 lapper i året hallo?) men selv må hente den ved ett kjøp?

Må jeg da dra med meg fadern ned til Tyskland?

Eller kan jeg kjøre han til Norge på mitt navn med prøveskilter, så registere den i fadern sitt navn når jeg kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme hvem som kjøre den hjem og hvem som prøve skilterne står på.

Det der teller er hvem som registrere bilen, det er det eneste forsikringen er intr. i.

Skattevesnet vil nok også kontakte deg hvis du importere mange biler (Blir registrert hvem som kjører den inn i landet i tollen), da vil de lure på om du driver import virksomhet uten å opgi fortjeneste.

Men det er ikke aktuelt i dette tilfælde da.

Bare husk at det blir sikkert ikke noe billigere å hente tysk bil og betale avgiften, fremfor å kjøpe allerede Norsk registrert bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke eier avmelde bilen føre jeg skal kjøpen?

Jo han kan avmelde når han vil, men han MÅ ha registrerings papirene med seg for å avmelde bilen.

Kjøper vil self. ha papirene med seg hjem også(Dem SKAL du ha, eneste bevis på at du eier bilen), så vil man slippe og skulle inn og stå i kø for å avmelde bilen og få Tyske prøveskilter, ja da kan man gjøre som jeg skrev tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme hvem som kjøre den hjem og hvem som prøve skilterne står på.

Det der teller er hvem som registrere bilen, det er det eneste forsikringen er intr. i.

Skattevesnet vil nok også kontakte deg hvis du importere mange biler (Blir registrert hvem som kjører den inn i landet i tollen), da vil de lure på om du driver import virksomhet uten å opgi fortjeneste.

Men det er ikke aktuelt i dette tilfælde da.

Bare husk at det blir sikkert ikke noe billigere å hente tysk bil og betale avgiften, fremfor å kjøpe allerede Norsk registrert bil.

Nei, det blir nok å koste 15-20 lapper ekstra, med flyreise og kjøre opp hit igjen. Men ser jo ut som man har litt igjen for pengene. Strøken bil som har rullet under 150 000, med skinn og hele pakka. Er hardt å oppdrive det i vårt lille Norge ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...