Sandersen Skrevet Juli 17, 2007 Share Skrevet Juli 17, 2007 hehe lønner seg ikke så veldig nei, men utvalget er enormt, finn en 325 mtech 2 e30 med 115km på tellern her hjemme da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 hehe lønner seg ikke så veldig nei, men utvalget er enormt, finn en 325 mtech 2 e30 med 115km på tellern her hjemme da De er det ikke akkurat enkelt å finne i Tyskland heller da.. Iallefall ikke til riktig pris. Men, jeg vet jo at det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Yes har funni meg ut en nu som jeg prøver å få hjem, men store problemet at ingen av oss har pass, så funker det og kjøpe norske prøveskilt og klistre dem på føre man kjører ombord på båten? han skulle møte oss i kiel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Tillegspørsmål: trenger jeg som passasjer noen gang og oppgi pass? for det har jeg ikke, hakke løst te og sprelle på glattcella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarius Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Tillegspørsmål: trenger jeg som passasjer noen gang og oppgi pass? for det har jeg ikke, hakke løst te og sprelle på glattcella du må vise pass for å komme på ferga til kiel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 fra oslo til kiel ? må man vise pass som passasjer da ? 1000000% sikker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 HÆ? e du hailt blåst? Ja, du må vise pass sjølv om du er passasjer.. myndigheitene lurer jo på kem dei slepp inn i landet..dei driter jo i kem som er sjåfør.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 HÆ? e du hailt blåst? Ja, du må vise pass sjølv om du er passasjer.. myndigheitene lurer jo på kem dei slepp inn i landet..dei driter jo i kem som er sjåfør.. Det er mye mulig at man må vise pass når man går på/fra Kielfergen (pga. terrorsikring), men generelt er det passfrihet innenfor Schengen-samarbeidet... som Norge er medlem av. Det er ikke passkontroll mellom Norge og Danmark... og heller ikke mellom Danmark og Tyskland. I Tyskland er det imidlertid påbudt å alltid bære legitimasjon, men bl.a førerkort er ikke godt nok... så på den måten kan et pass være fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Hmm, okay, men kan jeg gjøre følgende: klistre på norske prøveskilter ved kaia og kjøre den ombord i båten ? så jeg slepper de eksportskiltene. Er det mulig og skaffe et slik krise pass forresten? bare så vi får på eksportskilter. Det som er hovedproblemet, eksportskiltene. Vi er passlause Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Har ALDRI blitt bedt om vise pass på kiel-ferga. En kamerat ble stoppet i rutinekontroll på vei inn i ferga på vei til tyskland for 3-4 mnd siden. Og ikke en gang han ble bedt om å vise pass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Få da ham tyskeren til å ta ut de tyske prøveskilte for dere, koster jo peanuts. Kjør fra Kiel til Flensburg-Jylland(DK)-Fyn-Sjælland-Malmø(SE)-Svinesund-resten får du finne ut av sjøl Da slipper du hvertfall pas, og kan få prøvd bilen på Autobahn. I DK kan du let ligge på rundt 140-160 uten at der skjer noe ved det, sverige er vel noe av det samme. Hvis noen på kaia er vrange, da kan du ikke kjøre der med Norske prøveskilter, men du kan ringe Colorline og høre om de kan hjelpe. Colorline skriver vist også at man skal medtage pas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Da slipper du hvertfall pas, og kan få prøvd bilen på Autobahn. I DK kan du let ligge på rundt 140-160 uten at der skjer noe ved det, sverige er vel noe av det samme. Bare et lite aber... i Danmark mister man faktisk lappen uten pardon hvis man blir tatt i å kjøre 160 Km/t eller hurtigere på motorveiene (både 110 Km/t og 130 Km/t motorveiene)... http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9 ... 9_0106.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Får et firma til og hente nydeligheten hjem hentern til uka mest sannsynelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Juli 18, 2007 Share Skrevet Juli 18, 2007 Bare et lite aber... i Danmark mister man faktisk lappen ........ Hmmmm, da er de blitt strenge i Danmark. Får vel passe bedre på neste gang jeg er hjemme Men i DK har man i de 28 år jeg har bod der, aldrig rigtigt patruljert motorveiene, kun i nerheten av byer og innfalls veien til køben. Man kunne trygt kjøre 140-150 da der kun var 110 grense overalt, bare man kjørte fornuftigt, og ikke vinglet fra fil til fil og op i røven på de foran kjørende. Har til og med passert et par sivil biler på motorveien i 140, ingen reaktion. Men kommer du inn på landeveien (Riksveie) da er det noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 19, 2007 Share Skrevet Juli 19, 2007 Hmmmm, da er de blitt strenge i Danmark. Får vel passe bedre på neste gang jeg er hjemme Men i DK har man i de 28 år jeg har bod der, aldrig rigtigt patruljert motorveiene, kun i nerheten av byer og innfalls veien til køben. Man kunne trygt kjøre 140-150 da der kun var 110 grense overalt, bare man kjørte fornuftigt, og ikke vinglet fra fil til fil og op i røven på de foran kjørende. Har til og med passert et par sivil biler på motorveien i 140, ingen reaktion. Men kommer du inn på landeveien (Riksveie) da er det noe helt annet. Det er nok en langsom holdningsendring på gang blandt danskene (og takk for det) når det gjelder de mest ekstreme fartsoverskridelsene (spesielt på landeveiene). Mange har nå råd til skikkelig biler med store motorer og da er det også fristende å kjøre alt for hurtig... og når mange gjør det på allerede pressede motorveier går det ofte veldig galt. Det er dessverre ikke kun "turboprinsene" som mister hodet bak rattet i fete biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå