Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke nok med at eier tar bilde av et skittent motorrom, så påstår han også at det er en 3,2!? :shock: Da må den ihvertfall være internt modifisert.

Al Bundy: E46 M3 motoren heter vel S54B32.. #-o

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg ringte på denn i dag!!!

skulle vist være 3,2l...

men som sakt,,, stusset litt på det topp dekslet under panseret!!

Men uansett!!

utrolig fin bil og ikke minst intriøret!! :)

Skrevet
Ikke nok med at eier tar bilde av et skittent motorrom, så påstår han også at det er en 3,2!? :shock: Da må den ihvertfall være internt modifisert.

Al Bundy: E46 M3 motoren heter vel S54B32.. #-o

Det har du helt rett i.. Den heter S54. Jeg som trykket feil

Skrevet
jeg ringte på denn i dag!!!

skulle vist være 3,2l...

men som sakt,,, stusset litt på det topp dekslet under panseret!!

Men uansett!!

utrolig fin bil og ikke minst intriøret!! :)

Ring de en gang til og fortell de at de ikke vet hva di snakker om.. Det er ikke noen 3,2l om de så sto på hodet..

Er ikke noe problem å bytte om toppdekselene på de motorene, men den enkle vanosen kan de ikke klare å snakke seg vekk ifra.. Den motoren er en S50B30..

Skrevet
Ser ut for meg også at dette er en S50B30..Både fordi den har enkel Vanos, og at toppdekselet tilsier at det er en B30..Dessuten har ikke B32 mekanisk kjølevifte, noe denne motoren i annonsen har..

Er nok en 3,0l men både 3,0 og 3,2 har mekanisk vifte.. :-)

Ok :wink: Mente jeg har hørt at 3.2 hadde elektrisk..Men flott at du gjør folk oppmerksom på dette, slepper det å bli flere misforståelser..

Det stemmer nok, men da var det sikkert S52B32(E46M3) for den har ikke vaier ifra gasspedal og opp til sjellene, men elektrisk overføring.

Men nå var det vel egentlig snakk om vifter her, og ikke gasspjeld ;)

Jepp.. Sorry, det var ment til 320ie36 som lurte på om ingen S motorer hadde individuelle gasspjeld.

Skrevet

Bilen går her ute, eigeren er sikker på det er en 3.2. :P

Dere får evt. se på bilen, da er det lettere og få det oppklart.

Om noen av dere er int. i bilen.

Skrevet
Bilen går her ute, eigeren er sikker på det er en 3.2. :P

Dere får evt. se på bilen, da er det lettere og få det oppklart.

Om noen av dere er int. i bilen.

Er nok å se på bildene for og se om det er en 3,2l eller en 3,0L.. De motorene er kjempe lette å se forskjell på, selv på lang av stand.

En annen måte å sjekke på er og se om den har 1 eller 2 hjerner..

Har den 2 hjerner er det en 3,0L(S50B30). Den har egen vanos hjerne, mens S50B32 har vanos delen integrert i ECU.

Å påstå at det er en 3,2L viser bare hvor lite peiling dere har!..

Skrevet

Tror vell egentlig bilen går som en vanlig 3.0 jeg da men.

En av dere får se og prøve bilen, for så og finne ut av det.

Istedenfor att folk ikke gidder og se på den pga alt dere skriver.

Men oppklare dritn:P

Skrevet

Den kan jo være stroket til 3.2ltr.

Byttet veiv osv og vips 3.2ltr

Skrevet

Tja. Vet ikke helt om jeg skal le eller grine.

Ringte selger i dag. Det er en 92mod, men han skrev 97 fordi han trodde at s50b32 motoren kom i 1997. Han har innsett at det er en s50b30 motor, men mener den går bedre en den originalt. Så den er sikkert stoket litt av SS gutta. Er jo også 6 trins girkasse, så jeg vil tro at rester er fra en 3,2. I tillegg så er den ble bilen lakkert i år. Uansett så forlanger han minimum 230lapper for bilen og det er jo usaklig for en ombygd bil spør du meg!!

Han må nå vente med salget siden en fyr hadde rygget i han på ferie... moha

Skrevet

230000,-??? Det var en del for en ombygd 92 modell syns jeg. Så en gul ombygd(godkjent) E36 M3 med 160km på finn.no for en liten tid tilbake som så helt dønn orginal ut. Han skulle ha 180000,-. Det virket for meg som et godt kjøp! Hvis den var som i annonsa. Men den ble solgt da...... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...