Gå til innhold

NYE Bilder 23.7 Happyhenke & Superbeetle's Photoshoot(s)

Anbefalte innlegg

Siden vi begge hadde vasket bilene passet det bra med en liten photoshoot. Siden det var seint om kvelden ble noen av bildene litt for mørke, men noen av dem ble grei..

IMG_4221.jpg

Predator Chromium ringer, og 6000k xenon i hovedlys og grøftelys. I mine øyne det ultimate set'up når det gjelder lys.

Første sted for photoshooten var Jæger. Noen av bildene ble ødelagt av for dårlig lys, men det var et par som ble ok.

IMG_4222.jpg

IMG_4225.jpg

IMG_4233.jpg

IMG_4230.jpg

Så gikk turen til en lysende kule. Rimelig kult sted for en photoshoot, men resultatet ble ikke helt topp, uansett noe utenom det vanlige.

IMG_4246.jpg

IMG_4257.jpg

IMG_4251.jpg

IMG_4253.jpg

Etter å ha fått akutt dårlig samvittighet for å ha kjørt litt for fort dro vi til kirken for å bekjenne våre synder.

IMG_4262.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_4267.jpg

IMG_4272.jpg

IMG_4273.jpg

Til slutt et lite bilde ved et butikkvindu

IMG_4278.jpg

Det var det! :) Konstruktiv kritikk mottas med takk, er alltid på jakt etter å forbedre bildene mine.

UPDATE

Legger til noen flere bilder jeg tok i går. Noen av de synes jeg ble ganske gode.

IMG_4327.jpg

IMG_4326.jpg

IMG_4314.jpg

IMG_4329.jpg

IMG_4323.jpg

IMG_4335.jpg

UPDATE 2

Enda flere bilder, hvis dere ikke var lei enda. :P Ble en litt 'rushet' photoshoot pga regn, så bildene ble ikke det helt store, men men.. Enjoy!

IMG_4340.jpg

IMG_4341.jpg

IMG_4343.jpg

IMG_4345.jpg

IMG_4347.jpg

Det var de siste bildene på en liten stund.. nå venter lange harde dager i militæret! :-({|=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder her :) To meget pene biler også :wink:

Det som ofte gir bra resultat er å ta bilder rett etter solnedgang. Da får man meget bra fotolys.

Lurte bare på en liten ting, er det xenon i grøftelysa på den ene eller er det xenon look? Lurer på hvilke pærer det er hvis det er xenon look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine bilder her :) To meget pene biler også :wink:

Det som ofte gir bra resultat er å ta bilder rett etter solnedgang. Da får man meget bra fotolys.

Lurte bare på en liten ting, er det xenon i grøftelysa på den ene eller er det xenon look? Lurer på hvilke pærer det er hvis det er xenon look.

Takk for respons :) Ja det med solnedgangen høres ut som et godt tips!

Er ekte xenon. 6000k H1 pærer. Fant ut at xenon look pærene bare var waste of money.. ihvertfall de jeg prøvde. Ble hvitt lys, men ikke med blålig skjær i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen bra bilder her ja. Hvordan kamera har du forresten? Kjører du ned blenderen før du ikke den "stjerne"-effekten fra lysene, men var vel kanskje det som var meningen på noen av bildene. Tar du bilder mot lys bakgrunn, slik som den glasskulen kan det være lurt å bruke blits i tillegg for å få lys på bilene så ikke kamera blir lurt til å ta for mørke bilder. Du kan evnt fokusere på bilene, for så å plassere kamera med kulen i midten. Bilene blir da lysere, men kulen vil bli veldig lys, og sannsynligvis litt utbrent...

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen bra bilder her ja. Hvordan kamera har du forresten? Kjører du ned blenderen før du ikke den "stjerne"-effekten fra lysene, men var vel kanskje det som var meningen på noen av bildene. Tar du bilder mot lys bakgrunn, slik som den glasskulen kan det være lurt å bruke blits i tillegg for å få lys på bilene så ikke kamera blir lurt til å ta for mørke bilder. Du kan evnt fokusere på bilene, for så å plassere kamera med kulen i midten. Bilene blir da lysere, men kulen vil bli veldig lys, og sannsynligvis litt utbrent...

Lykke til ;)

Først og fremst takk for all positiv respons folkens :)

Bruker et Canon EOS 350D med standard objektivet. Har ikke helt lært meg alle funksjonene, slik som det med blenderåpningen som du nevner her. Det med blits prøvde jeg faktisk når jeg var med glasskulen, men det eneste jeg oppnådde var å lyse opp felgene og skiltene på bilene, selve bilene var fortsatt mørke. Men det kan jo være at jeg brukte blitsen på feil måte. Uansett, takk for gode tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...