Øyvind L. Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Du får originale overdimlagre ja.Det er ikke langt unna at du kan kjøpe en brukt motor for totalkosten det vil bli å fikse rådebank. Hva er det som koster så forferdelig mye da? Et originalt stempel til en slik motor koster ca 15000kr hos BMW. En original råde koster ca 17000kr.. Det koster litt hvis man bruker originale deler..
Bimmerlars Skrevet Juli 21, 2007 Skrevet Juli 21, 2007 Du får originale overdimlagre ja.Det er ikke langt unna at du kan kjøpe en brukt motor for totalkosten det vil bli å fikse rådebank. Hva er det som koster så forferdelig mye da? Et originalt stempel til en slik motor koster ca 15000kr hos BMW. En original råde koster ca 17000kr.. Det koster litt hvis man bruker originale deler.. hahaha For noen latterlige priser Fin unnskyldning for å få i smidd innmat og høykomp stempler da
Jonass Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Men så motoren går ikke nå? Er den død? Kan du starte den?
Dirty Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 var det Inthe sin m3 du kjøpt eller `? har du skjekket om det er nok strøm på kjerra da vis den ikke starter husker det skjedde mange ganger når han eide den
336mik Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Smidd innmat er et hint om du først må bytte deler ja. Er vel en grunn til at det har blitt solgt så mange "trim-kammer" også,nettopp fordi orginal er mye dyrere enn orginal kam. Og angående de donutsa,hvis en s-motor ikke tåler at du lager donuts,så er den jammen ikke mye å ha.Dette gjelder forøvrig alle motorer som i det hele tatt orker donuts.
LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Skal få sett litt på dette her nå... Ble tauet hjem i går, og da ville den ikke starte. Men det kan være fordi den er tom for bensin muligens så det er jo ikek noe problem. Så skal jeg få lagt meg under og lytta litt om den vil starte. Frykter det verste når det gjelder rådebank etc. Om det er ille blir det vel smidd innmat ja, og en liten oppbygging av motor. Er jeg heldig er det bare noe utvendig. Det var den første tanken som slo meg, at noe slo borti et eller annet eller lignende. Men vi får se... Og ja, den burde da tåle å herjes litt med. Man ser da disse motorene i biler som blir grisekjørt runde på runde rundt baner i hele Norge uten nevneverdige problemer. Er vel litt av poenget med en sånn bil også, den må jo tåle å bli varva litt. Men siden motoren har olje synes jeg det er rart med rådebank. Med mindre oljetrykket har sunket drastisk helt plutselig. Er en del av det elektriske i bilen som gjenstår, så er litt usikker på om oljelampa fungerer. I'll be back...!
Muren Motorsport Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Du får originale overdimlagre ja.Det er ikke langt unna at du kan kjøpe en brukt motor for totalkosten det vil bli å fikse rådebank. Hva er det som koster så forferdelig mye da? Et originalt stempel til en slik motor koster ca 15000kr hos BMW. En original råde koster ca 17000kr.. Det koster litt hvis man bruker originale deler.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 langt fra 15000 for et stempel da...
LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Du får originale overdimlagre ja.Det er ikke langt unna at du kan kjøpe en brukt motor for totalkosten det vil bli å fikse rådebank. Hva er det som koster så forferdelig mye da? Et originalt stempel til en slik motor koster ca 15000kr hos BMW. En original råde koster ca 17000kr.. Det koster litt hvis man bruker originale deler.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 langt fra 15000 for et stempel da... Må ha to stempler mer enn det der siden det sitter s50b30 i min, men jeg fant da stempler til den også og du får et stempelsett med 6 stk. for $1,941.84. Dvs. 11.000,- NOK Ikke så ille om det er nødvendig...
Øyvind L. Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Du får originale overdimlagre ja.Det er ikke langt unna at du kan kjøpe en brukt motor for totalkosten det vil bli å fikse rådebank. Hva er det som koster så forferdelig mye da? Et originalt stempel til en slik motor koster ca 15000kr hos BMW. En original råde koster ca 17000kr.. Det koster litt hvis man bruker originale deler.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20 langt fra 15000 for et stempel da... Vi snakker ikke S14 her, men S50B30..
javewl Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20
Øyvind L. Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Jeg tok prisene ifra GS sine sider.. Det er veil priser ifra BMW.. Prisene på realoem er priser i USA, der er de nok en del billigere, men de koster 12000 nokske + moms der ser jeg..
LarsFromasj Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Yesda... Var ute nå. Grunnen til at den ikke startet var som jeg tenkte, ingen bensin! Hehe Men, den klakker som et uvær. Høres ut som et treskeverk inni der, så jeg antar det er et rådelager som er gåent og sikkert råden også. Men dette ser jeg man får kjøpt brukt fra Koed.dk, så jeg tar kanskje sjansen på det. MEN, det store spørsmålet er; Hvorfor? Bilen har olje. Det betyr vel da at oljetrykket må ha vært lavt, evt. forsvunnet helt plutselig. Grunner til dette kan være? Evt. metallspon i olja? For lydene hørtes ikke ut som dette i starten, da var det mer tilfeldig kakling og banking, litt stygge høyfrekvente metalliske lyder. Men nå banker det som verst iallfall... så, blir tur på Biltema og handle elefantjekk i morgen. Tenkte å prøve å bytte lagrene selv. Er dette noe big deal? Jeg kan skru bil, men aldri vært borti denne jobben før. Noen spesielle forhåndsregler man må ta? Hva bør byttes? Veiva skal slipes.
oddis Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 På S motorer er det sinnsykt tighte klaringer, så hvis du aldri har satt inn liknende lagre, og ikke kjenner til hvordan du gjør det så vil jeg sterkt anbefale og overlate det til fagfolk. Skal du inn med brukte/ettermarkedsdeler så ville jeg ihvertfall vektbalansert og justert bunndelen, tatt i betraktning at dette ikke er noen daff momentmaskin, men det stikk motsatte. Var motoren driftsvarm da denne lyden kom? En ny oljepumpe ville jeg også ha kosta på meg.
Kristov Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... highlight= Denne burde jo være noe for deg. Så kan du ha den gamle i reserve.
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Du skriver at bilen kokte for deg i ditt første innlegg. For å være sikker kan du sjekke vannpumpen. Ta f.eks. reim'en som driver denne og hør om lyden er der da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå