LarsFromasj Skrevet Juli 25, 2007 Forfatter Skrevet Juli 25, 2007 På S motorer er det sinnsykt tighte klaringer, så hvis du aldri har satt inn liknende lagre, og ikke kjenner til hvordan du gjør det så vil jeg sterkt anbefale og overlate det til fagfolk. Skal du inn med brukte/ettermarkedsdeler så ville jeg ihvertfall vektbalansert og justert bunndelen, tatt i betraktning at dette ikke er noen daff momentmaskin, men det stikk motsatte. Var motoren driftsvarm da denne lyden kom? En ny oljepumpe ville jeg også ha kosta på meg. Aha, men det er ingen sak. Kjenner en motorbygger som kan ordne dette. Han kan også vektbalansere bunndelen om nødvendig. Motoren var driftsvarm ja http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12580&highlight=Denne burde jo være noe for deg. Så kan du ha den gamle i reserve. Takk for tipset! Stod fryktelig langt unna da (Blekinge, sør-sverige). Men det er jo en mulighet. Det flyter kanskje ikke over av disse motorene til salgs i Norge, og de ligger kanskje litt høyere i pris for en rå-motor? Du skriver at bilen kokte for deg i ditt første innlegg. For å være sikker kan du sjekke vannpumpen. Ta f.eks. reim'en som driver denne og hør om lyden er der da? Skal få sjekket dette
Andreas_1 Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Ville tatt en kjapp kikk på det Kjetil 323i E36 sier. Hadde inne en bil som laget en lyd som hørtes DØNN ut som rådebank. Det var bare lageret i vannpumpen som var røket. Og rådebank høres vel best på konstante turtall, feks ved motorvei kjøring.
? Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 angående oljetrykket ditt: oljelampa skal lyse når du slår på tenninga, tatt i betrakning av at den er iorden. hvis ikke vil den ikke lyse. og selvsagt slutte å lyse umiddelbart etter du starter
LarsFromasj Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Takk takk, da skal jeg få sjekket dette! Oljetrykkslampa mi er ute av drift, derfor ser jeg ikke dette. Litt dumt det da, men vi får se hva feilen er. Skal få slakka litt på dynamoen og løsna reima etterpå. Regner med at den går på samme reim som dynamo og servopumpe? Har ikke sett så nøye på denne motoren enda
LarsFromasj Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Var i garasjen og skulle sjekke dette her. Hadde litt hastverk og bare kappa dynamoreima. Men det hjalp ikke gitt. Kakler og banker som aldri før. Så, jeg får få den ut til verkstedet og ta en full overhaling av motoren!
E36Cab1 Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Så da blir til at du overhaler den sjøl da eller? Keep us posted da
LarsFromasj Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Skrevet Juli 26, 2007 Får en kompis som driver med dette daglig til å sette den sammen igjen, hehe. Og når motoren først er ute får man vel ta en god "overhaling" av bilen også da. Frister med ny lakk også... hmmm
Andreas_1 Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Vannpumpen sitter ofte på registerreimen, vet ikke hvor den står på din. Men ikke kapp reg.reimen for å sjekke..!
Øyvind L. Skrevet Juli 26, 2007 Skrevet Juli 26, 2007 Vannpumpen sitter ofte på registerreimen, vet ikke hvor den står på din.Men ikke kapp reg.reimen for å sjekke..! Den motoren har register kjede. Dobbelst faktisk.. Bare gammle motorer som har reim.
LarsFromasj Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Skrevet Juli 28, 2007 Tok en titt på kjølevannet i stad. Her var det reint vann som jeg fylte på etter at bilen kokte. Nå var det grumsete. Kjente på det og hadde ikke følelsen av at det var oljete, men sansynligvis så er det olje i kjølevannet. Hva ellers skulle gjort det så grumsete? Kan dette ha en sammenheng? 1. Bilen har for lite kjølevann helt plutselig og jeg fyller på fra en vannflaske jeg har i bilen. 2. Jeg kjører rolig 3 kilometer der jeg setter bilen på tomgang for å vente på dama. Bilen begynner så å koke veldig. 3. Vi kjører opp til faren min (700m) og fyller på rikelig med vann 4. Kjører ned igjen til der jeg ventet og tar et par donuts, og her kom "havariet". Tanker? Skal få plukka ut hele greia til uka, men greit å forberede meg på hva feilen kan være.
T Y racing Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 hvis du har olje i vannet kan det vannet kan det være sprekk i blokka,i toppen eller topppakning hvis du er heldig..
LarsFromasj Skrevet Juli 28, 2007 Forfatter Skrevet Juli 28, 2007 Ja, tenkte toppakning med en gang og håper for guds skyld at det er det!
Fliid Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Toppakningningshavari. Vannet kan være grumsete av Rust. Om det er Olje som er det grumsete så ville du kjent det med engang. Bland noe reste olje du har sammen med vann. Så kjenner du med engang konstinsentesen. "fingrene glir veldig lett mot hverandre". Eventuelt sprekk oppdager du ved trykktesting av toppen. at det er sprekk i en kanal i blokka tviler jeg på. Men det forekommer.
Halvor89 Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Nesten samme skjedde med meg igår og. Kjørte Subaru 4*4 turboen til en kamerat av meg, billig bil det her da. 10 000,- eller no kosta den. Men hvertfall han sa jeg skulle gire ned og gi full gass på andre. Dro den til 7500rpm og klarte 110km/t på andre gir. Så slakka jeg ned igjen. Så var det en klakkelyd som kom som ble verre og verre. Så tok jeg inn clutchen. Da bare døde den. Så tok jeg ut clutchen igjen. Da gikk den jo og jeg fikk gitt gass osv. Så kom vi til ei busslomme. Stoppa der, bilen stoppa jo seff av seg selv så fort jeg tok inn clutchen. Prøvde å starte den. Det ville den hvertfall ikke. Det røyk helt hvitt ut av potta i kanskje 3-5min etterpå, akkurat som bilen stod og gikk og fikk for mye olje eller noe. Så den er nok helt død =/
Bimmerlars Skrevet Juli 28, 2007 Skrevet Juli 28, 2007 Hvit røyk er vann i eksosen. Topp/akning sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå