Gå til innhold

Hva må jeg passe på ang. Stereo, navi osv på e60?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer sterkt og kjøpe meg en 525 DA E-60 fra Tyskland.

Skal ha skikkelig med utstyr, og vil derfor høre hva jeg må se etter når jeg skal velge bil når det gjelder, Lyd anlegg og Navigasjon.

Hører rykter om at noen E60 blir levert med USB, så det er bare og koble på Ipod osv?

Er det mulig og koble til egen forsterker på orginal anlegget?

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags årsmodell har du tenkt på å importere?

USB inngang ble ikke tilgjengelig før på facelift som kom i Mars 2007. Det helt nye lydanlegget kom heller ikke før på facelift, men du skal vel få brukbart lyd med de andre original anleggene. Det nest største eller største. Det originale ville jeg kanskje styrt unna, evt. montert noe i ettertid slik at lyden blir bedre.

Når det gjelder navigasjonssystemet er vel professional som er mest fancy, men business er absolutt brukbart det også. Jeg tror jeg ville ha kjøpt meg en med business for så å ta en software oppdatering og få 2D kart slik som facelift businessen.. Du trenger forøvrig Skandinavia CD for at navigasjonen skal virke her i Norge/Sverige/Danmark/Finland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er facelift og det er en del utstyr på den må vel alt under 800 000kr være greit. Autozentrum selger en litt brukt 523iAT facelift for 700 000kr +.. For å finne ut hva den er verdt i Norge hadde jeg funnet ut hva som er i bilen og så satt sammen en nybil her i Norge med det samme utstyret. Så ville jeg ha gått utifra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Men er det noen andre muligheter for og koble til Ipod eller lignende evnt bærbar PC?

Er litt usikker på hvilke modell jeg skal imporere, derfor jeg vil høre hva som er best:)

Skal nå få ettermontert iPod interface i min 04 modell E60. Dette gjør at "alt" i iPoden skal kunne styres via iDrive. Herligheten ligger på ca 6000 ferdig installert (hos merkeverksted). Inkluderer deler, installasjon og softwareoppgradering.

Dersom du har iPod interface vil en "oppgradert" Navi Business være tilstrekkelig. Dersom du spiller mye CD når du er ute å kjører, ville jeg definitivt foretrekke en Navi Prof. Da har du navigasjons cd inne i den ekstra DVD leseren, og kan på den måten skifte CD er etter ønske. Dersom jeg har forstått dette riktig, så vil du på business modellen måtte sette inn Navi CD (DVD) for å plotte ruten (starte guiding) for så å skifte ut med musikk CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg har forstått dette riktig, så vil du på business modellen måtte sette inn Navi CD (DVD) for å plotte ruten (starte guiding) for så å skifte ut med musikk CD.

Nei. Det holder å sette inn navigasjonsCD'en for første gang, for så å la bilen hente inn informasjon fra CD'en. Informasjonen lagres i bilens system og du trenger ikke bruke CD'en flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det i så tilfelle ikke noe poeng i å ha professional versjonen. Det er bare en ekstra DVD spiller som kan gå i stykker.

Vel, det er nå ikke bare det. Merprisen for å få professional hadde jeg ikke betalt (hvertfall nå som man får 2D kart på business), men på professional får man 3D kart, piler, tale, TV, hjelpeskjerm etc. Jeg ser heller ikke noen fordel at det er en inngang for dvd/navigasjon og en inngang for cd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Men er det noen andre muligheter for og koble til Ipod eller lignende evnt bærbar PC?

Er litt usikker på hvilke modell jeg skal imporere, derfor jeg vil høre hva som er best:)

Skal nå få ettermontert iPod interface i min 04 modell E60. Dette gjør at "alt" i iPoden skal kunne styres via iDrive. Herligheten ligger på ca 6000 ferdig installert (hos merkeverksted). Inkluderer deler, installasjon og softwareoppgradering.

Dersom du har iPod interface vil en "oppgradert" Navi Business være tilstrekkelig. Dersom du spiller mye CD når du er ute å kjører, ville jeg definitivt foretrekke en Navi Prof. Da har du navigasjons cd inne i den ekstra DVD leseren, og kan på den måten skifte CD er etter ønske. Dersom jeg har forstått dette riktig, så vil du på business modellen måtte sette inn Navi CD (DVD) for å plotte ruten (starte guiding) for så å skifte ut med musikk CD.

Jeg har også tenkt å installere ipod i bilen min.

Vet du hvor mye arbeid det er å installere dette selv?

Ser at det er mange på ebay som selger ipod interface.

Har du noe dele nummer eller lignende så jeg slipper å bestille feil type?

Regner med at det er en god del rimeligere å kjøpe på nett enn hos BMW forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få oppgradert den hos et BMW verksted eller noen som driver med BMW. 2000kr ca. koster det her i Oslo, hos merkeverksted for software oppdatering. Hvis du først skal oppdatere ville jeg ha oppdadert, samt skiftet noen komponenter og fått 2D kart i tillegg på navigasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Du kan få oppgradert den hos et BMW verksted eller noen som driver med BMW. 2000kr ca. koster det her i Oslo, hos merkeverksted for software oppdatering. Hvis du først skal oppdatere ville jeg ha oppdadert, samt skiftet noen komponenter og fått 2D kart i tillegg på navigasjonen din.

Har du oppskriften (detaljert) på hva som må byttes for å få 2d kart på buisness , hvilke komponenter som må byttes? Har nettopp hatt min e60 inne og fått montert ipod adapter og fått full software oppdatering.

Jeg bruker kartversjon 2004 på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...