rommis Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Bilen min lekker!! Begynnte med at den kokte ved køkjøring, når jeg fylte på vann etter at den hadde roet seg så jeg at den lakk vann.. Ser ut til at det kommer fra bunnen av ekspansjonstanken / radiatoren, er jo så mye plastikk nedi der at det er vanskelig å fastslå hvor det lekker..noen som har vært borti dette med tilsvarende bil??? Kjipt å kjøpe ny radiator hvis det kanskje ikke kommer derfra... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Det er en grunn til at det lekker, så det er best at du sjekker at det ikke er toppakning som har røket eller noe, ryker den kan trykk fra eksos systemet gå ut i kjølevannet med det resultat at radiator, slanger osv kan sprekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Det er en grunn til at det lekker, så det er best at du sjekker at det ikke er toppakning som har røket eller noe, ryker den kan trykk fra eksos systemet gå ut i kjølevannet med det resultat at radiator, slanger osv kan sprekke. Er alt som det skal på vannfronten, så ville normalt vannet ved topp paknings havari på eksos siden presse overtrykk ut gjennom lokket på radiator/tank. Tipper du har en standard feil på den radiatoren din. De pleier og sprekke/lekke i overgangen tank/radiator. Bør i hvertfall fikse lekkasjen før du varmkjører for mye. ITTE bra.. Når den er fikset så vil eventuell varmgang ha sin årsak andre steder. Kan nevne termostat/vannpumpe/vifte eller i verste fall topp/pakning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Som Ballder sier, helt vanlig med sprekk i ekspansjonstank/radiator på E39, jeg hadde det samme på min 523 for bare noen få måneder siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw pat Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 plast kvaliteten på radiatoren i e39 er tragisk dårlig. smuldrer jo opp etter noen år. Samme gjelder termostathuset. Best å bare bytte det også når du først holder på . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fugl Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Akkurat skiftet en lekk radiator her også...liten lekkasje i overgangen mellom metall og plast.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rommis Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2007 Takker for raske og gode svar!! Men, hvilken del må jeg da bytte?? Radiator eller ekspansjonstanken??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Ekspansjonstank og radiator er vel i ett, så hele greia må byttes, hvis jeg ikke tar feil. Er ihvertfall slik på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rommis Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2007 Nja... på GS bildeler sin side er det avbildet med løs tank og at denne kan kjøpes utenom... Har bestilt ny radiator, så får nesten bare vente å se om den følger med eller ikke da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Nja... på GS bildeler sin side er det avbildet med løs tank og at denne kan kjøpes utenom... Har bestilt ny radiator, så får nesten bare vente å se om den følger med eller ikke da.. Du burde nesten ta en sjekk på den du har først da. Tar jeg ikke styggelig feil, så er det vel en O-ring eller noe mellom tank og rad. som kan forårsake lekkasje også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitz Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Nja... på GS bildeler sin side er det avbildet med løs tank og at denne kan kjøpes utenom... Ser du selvfølgelig har rett - det var i overgangen metall/plast på radiatoren det lakk hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergheim92 Skrevet Mai 29, 2011 Share Skrevet Mai 29, 2011 Gammel tråd, men om andre skulle ha samme problem så må jeg nevne hvordan jeg fikset problemet. Jeg brukte biltema radiatorsement i tillegg til at jeg tettet sprekken utvendig med tec7. Denne skal tåle +95 grader og 150 grader i 30 min. Dette har nå vært helt tett i en mnd, og får håpe det blir det på sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juni 3, 2011 Share Skrevet Juni 3, 2011 Har akkurat funnet ut at det lekker under slangen som går inn på radiatoren på høgresiden av radiatoren. (vann fra motoren og inn til radiatoren). Får prøve med radiatorsement og tec7 eller lignende jeg og. Det er sprekk som øker om jeg trykker slangen mot høgre. Mulig verkstedet til han jeg kjøpte bilen av har brukt for mye styrke når de satte i ny dynamo. Faens til nedtur når man er på første langtur hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå