Gå til innhold

Lekkasje av kjølevann 523iA

rommis
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min lekker!!

Begynnte med at den kokte ved køkjøring, når jeg fylte på vann etter at den hadde roet seg så jeg at den lakk vann.. Ser ut til at det kommer fra bunnen av ekspansjonstanken / radiatoren, er jo så mye plastikk nedi der at det er vanskelig å fastslå hvor det lekker..noen som har vært borti dette med tilsvarende bil???

Kjipt å kjøpe ny radiator hvis det kanskje ikke kommer derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at det lekker, så det er best at du sjekker at det ikke er toppakning som har røket eller noe, ryker den kan trykk fra eksos systemet gå ut i kjølevannet med det resultat at radiator, slanger osv kan sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at det lekker, så det er best at du sjekker at det ikke er toppakning som har røket eller noe, ryker den kan trykk fra eksos systemet gå ut i kjølevannet med det resultat at radiator, slanger osv kan sprekke.

Er alt som det skal på vannfronten, så ville normalt vannet ved topp paknings havari på eksos siden presse overtrykk ut gjennom lokket på radiator/tank.

Tipper du har en standard feil på den radiatoren din.

De pleier og sprekke/lekke i overgangen tank/radiator.

Bør i hvertfall fikse lekkasjen før du varmkjører for mye.

ITTE bra..

Når den er fikset så vil eventuell varmgang ha sin årsak andre steder.

Kan nevne termostat/vannpumpe/vifte eller i verste fall topp/pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... på GS bildeler sin side er det avbildet med løs tank og at denne kan kjøpes utenom... :?

Har bestilt ny radiator, så får nesten bare vente å se om den følger med eller ikke da..

Du burde nesten ta en sjekk på den du har først da.

Tar jeg ikke styggelig feil, så er det vel en O-ring eller noe mellom tank og rad. som kan forårsake lekkasje også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Gammel tråd, men om andre skulle ha samme problem så må jeg nevne hvordan jeg fikset problemet. Jeg brukte biltema radiatorsement i tillegg til at jeg tettet sprekken utvendig med tec7. Denne skal tåle +95 grader og 150 grader i 30 min. Dette har nå vært helt tett i en mnd, og får håpe det blir det på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat funnet ut at det lekker under slangen som går inn på radiatoren på høgresiden av radiatoren. (vann fra motoren og inn til radiatoren). Får prøve med radiatorsement og tec7 eller lignende jeg og. Det er sprekk som øker om jeg trykker slangen mot høgre.

Mulig verkstedet til han jeg kjøpte bilen av har brukt for mye styrke når de satte i ny dynamo.

Faens til nedtur når man er på første langtur hjem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...