vegarde Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Kjøpte Ebc Greenstuff-bremseklosser og Turbogroove Skiver. Men så var det et problem å få disse klossene i kalipteren, har pressa inn sylinderen å alt men det blir for trangt å få på plass begge bremseklossene. Er det noe lurt å pusse ned klossene litt? Noen som har en ide?
Øyvind L. Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 De skal passe hvis du har fått rette klosser.. Sikker på at du har fått stempelet helt tilbake?
vegarde Skrevet Juli 22, 2007 Forfatter Skrevet Juli 22, 2007 Ja er rimelig sikker på at jeg fikk sylinderet helt tilbake presset den sammen med vannpumpetang. Skal være samme klosser, målte dem med de gamle orginale.
Haug530D Skrevet Juli 22, 2007 Skrevet Juli 22, 2007 Ja er rimelig sikker på at jeg fikk sylinderet helt tilbake presset den sammen med vannpumpetang.Skal være samme klosser, målte dem med de gamle orginale. Men er skivene samme dimensjon som de gamle? er ikke noe problem å pusse ned klossene nei, bare til å bruke pussepapir det.
mhane Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Som regel er ikke stempelet helt tilbake når du ikke får nye klosser og skiver på plass. Har montert på E36 og E39 og fikk kilt de på plass etter litt om og men. Det er jo ikke direkte ofte man bytter både klosser og skiver og en kommer inn på vandringsområde på bremsesylinderen som er lite brukt. Selv om det kan se ut som den er helt inne kan det mangle den lille millimeteren som skal til for at det skal smette.
Dirty Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 letteste måten er å bare skru av slangen til bremseveska da går selynderen helt inn! men da må du husker å lufte bremsene før kjøring
mhane Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Enig der. På den måten så lekker det jo ut litt bremseveske også, noe som er bra siden nivået gjerne blir litt høyt når du bytter skiver og klosser hele veien rundt..
Glenno Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Brukte batterisyremåler )jeg for å suge opp bremsevæske fra beholder etter hvert som stemplene måtte dras inn. Skal uansett skifte bremsevæske snart så grei løsning der og da.
mhane Skrevet Juli 24, 2007 Skrevet Juli 24, 2007 Tenkte faktisk på det samme, men da med en slik sak som du drar opp olje med
vegarde Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Skrevet Juli 24, 2007 Ja er rimelig sikker på at jeg fikk sylinderet helt tilbake presset den sammen med vannpumpetang.Skal være samme klosser, målte dem med de gamle orginale. Men er skivene samme dimensjon som de gamle? er ikke noe problem å pusse ned klossene nei, bare til å bruke pussepapir det. Det skal være samme skiver, de turbogroove skivene var beregnet for 320-323-325 og 328.. skiftet foran på bilen gikk lett som bare det , men var verre bak men det er vel bare verktøyet som ikke er stort nok skal ta knekken på den ikveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå