Gå til innhold

stabstag bmw


Krims0n
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg endelig fått min bmw e34 520i igang igjen, MEN...

Da jeg tok meg en kjøretur merket jeg at det ristet når jeg kjørte i 80 - 100 km/t.

Jeg hadde bilen på forstillingskontroll, der de kanskje trodde det kunne være stabstag (stabilisatorstag) i forstilling som var årsaken til ristingen.

Men er det noen som har anelse om hvor mye dette kan komme til å koste meg? og kjøpe selve stabstaget? har hørt at det også kanksje kan være noen forringer osv.

Fint om noen hadde noe råd til meg?

Mvh

L. Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg endelig fått min bmw e34 520i igang igjen, MEN...

Da jeg tok meg en kjøretur merket jeg at det ristet når jeg kjørte i 80 - 100 km/t.

Jeg hadde bilen på forstillingskontroll, der de kanskje trodde det kunne være stabstag (stabilisatorstag) i forstilling som var årsaken til ristingen.

Men er det noen som har anelse om hvor mye dette kan komme til å koste meg? og kjøpe selve stabstaget? har hørt at det også kanksje kan være noen forringer osv.

Fint om noen hadde noe råd til meg?

Mvh

L. Larsen

Det er sikkert ett av de 2 stabstagene som står ute med hjulene, hører du en klonke lyd når du kjører?

Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet.

Hjulene skal tå rett fram når disse skrus til, ifl BMW TIS......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet.

Hjulene skal tå rett fram når disse skrus til, ifl BMW TIS......

Ja det er nok så ikke staga skal vri seg, jeg skiftet med hjulene på, men det beste er nok å ta de av for å komme lett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Du burte bytte foringene og stagstaget når bilen står med belastning på hjulene. Så ikke foringene vrir seg til en unaturlig stilling når du slipper den ned på bakken igjen. Har opplevd dette på en chrysler, usikker på om dette kan skje med den bmw-en, men like greit å være sikker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...