Krims0n Skrevet Juli 22, 2007 Share Skrevet Juli 22, 2007 Hei! Nå har jeg endelig fått min bmw e34 520i igang igjen, MEN... Da jeg tok meg en kjøretur merket jeg at det ristet når jeg kjørte i 80 - 100 km/t. Jeg hadde bilen på forstillingskontroll, der de kanskje trodde det kunne være stabstag (stabilisatorstag) i forstilling som var årsaken til ristingen. Men er det noen som har anelse om hvor mye dette kan komme til å koste meg? og kjøpe selve stabstaget? har hørt at det også kanksje kan være noen forringer osv. Fint om noen hadde noe råd til meg? Mvh L. Larsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Hei!Nå har jeg endelig fått min bmw e34 520i igang igjen, MEN... Da jeg tok meg en kjøretur merket jeg at det ristet når jeg kjørte i 80 - 100 km/t. Jeg hadde bilen på forstillingskontroll, der de kanskje trodde det kunne være stabstag (stabilisatorstag) i forstilling som var årsaken til ristingen. Men er det noen som har anelse om hvor mye dette kan komme til å koste meg? og kjøpe selve stabstaget? har hørt at det også kanksje kan være noen forringer osv. Fint om noen hadde noe råd til meg? Mvh L. Larsen Det er sikkert ett av de 2 stabstagene som står ute med hjulene, hører du en klonke lyd når du kjører? Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krims0n Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2007 ja jeg kan høre det når jeg kjører i 80 - 100 km/t. hører en slags klonk klonk klonk lyd i det fjerne. Ja riktig. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Du som har en sølvfarget E34 i Hamar med AE? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet. Hjulene skal tå rett fram når disse skrus til, ifl BMW TIS...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 23, 2007 Share Skrevet Juli 23, 2007 Lette å skifte de staga, ca 5 min på hver side, bilen kan stå på en parkeringsplass, trenger bare å kunne svinge hjulene fra side til side for å komme til, ikke er de noe dyre heller de staga, tror jeg betalte ca en 2-300,- for 1 stag, sist jeg skiftet. Hjulene skal tå rett fram når disse skrus til, ifl BMW TIS...... Ja det er nok så ikke staga skal vri seg, jeg skiftet med hjulene på, men det beste er nok å ta de av for å komme lett til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje320d Skrevet August 29, 2007 Share Skrevet August 29, 2007 Jeg hadde akkurat samme problem på min E34 for en liten stund siden.. Viste seg at senterringer i felgene gjorde susen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lverket Skrevet August 29, 2007 Share Skrevet August 29, 2007 Du burte bytte foringene og stagstaget når bilen står med belastning på hjulene. Så ikke foringene vrir seg til en unaturlig stilling når du slipper den ned på bakken igjen. Har opplevd dette på en chrysler, usikker på om dette kan skje med den bmw-en, men like greit å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå