Gå til innhold

Mitt student prosjekt. E36 316I-318is. *skrota*

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så gliset ditt idag da jeg sto å ventet på grønt lys inn mot sykehuset da du fikk grønt før meg andre veien fra studentsamfunnet. Pilot briller "is da shit" :D

Jeg kjørte "konebilen" en e36 320i sedan

Ah, la merke til deg :) En burgunderrød original uten tåkelys?

Har fått på bakfangeren og ble ganske bra :) Prøvde gt vingen til alan også på tull. Tror det ble best uten da det ikke passet helt på sedan ;)

Mangler bare Gt splittere og nye skilt nå så er bilen "ferdig" utseendemessig. kanskje det kommet er sett org Airdynamic sideskjørt, men tror ikke jeg gidder å påkoste det :P

Slik er den nå:

nlajvmrp2z6p2gg7mlir.jpg

Prøvemontert gt vinge:

e06y5lcr5om8zdgz4jnm.jpg

vn6rshw62xwy0vmuiqb9.jpg

• Svar 441
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er dommen fra verkstedet klar ;) ulyden skyltes et gåent hjullager bak. Det på venstreside som ikke er skiftet. har egentlig bare ventet på at det skulle gå så var ingen overraskelse. Ellers må jeg skifte simeringer på differensialen og i fremkant av motoren for å fjerne to oljelekkasjer. Fikk også vite at lysjusteringa på venstre hovedlykt var ødelagt. Så må se på den. Så litt småplukk ble det nå også, men bedre dette enn at jeg måtte skiftet det meste av foringer i bakstilling. Det tror jeg er ganske kostbart.

• 3 weeks later...
Skrevet

Bilen har vært litt syk i det siste. Byttet det meste av slitedeler nå så satser på en knirkefri vinter :) Varmeapparatet kvelda så har bestilt splitter nytt så jeg er sikker på at det holder en stund. K&N filteret mitt var også så slitent at bestilte nytt K&N filter kit. Bytter alt da det ikke virket helt tett rundt luftmengemåleren. Skal også bytte plugger. Lov å håpe på litt friskere motor? :) Ellers har jeg fortsatt no smell fra bakstillinga, så var ikke hjullageret som skapte lyden. Iogmed at hele bakstillinga er feilsøkt spørs det om lyden er litt gjemt.

• 2 weeks later...
Skrevet

Fikk pakke fra Koed denne uka :) Så nå står det nytt K&N filter på bilen og nytt varmeapparat :) Holder også på å montere fjernstyrt sentrallås, men prakkes litt med den så er ikke helt ferdig enda.

Fikk nesten falske forhåpninger når jeg åpna pakken fra Koed, men var riktige deler som lå under eskene. Har dere hatt firmafest? :lol:

8b1uqbk7fo1n9p7wfkj2.jpg

Ny og gammel viftemotor:

7bh6a6s4wy65kva2nd2o.jpg

Nytt og gammelt luftfilter(meget moden for utskiftning!).

bu105v9g27du2lnc2phg.jpg

Fikk også et par tepper til bagasjerommet og et nytt motorfeste da mitt er sprukket. Blir litt skruing denne uken og. Vinterskoa må vel på etterhvert og.

• 2 weeks later...
Skrevet

La om til vinterhjul idag. Synes faktisk ikke disse hjulene er så ille :)

DSC00246.jpg

Tok en skikkelig rengjøring på sommerhjulene med tannkost og avfetting. Så blir en fryd å montere de igjen til våren. Tok også en liten motorvask og fikk fjernet en del gammel olje etter en gammel oljelekkasje. Så nå er motoren ren og pen også :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Hva er det denne bilen mangler innvendig? Jo, skinninteriør :) Har nå bestilt komplett skinninteriør med dørtrekk. Baksete hadde armlene i midten og greier :) Håper det blir bra. Kommer nok til å gi bilen et bra løft. Interiøret var noe slitt, så skal farge det opp slik som jeg gjorde med vellykket resultat på den forrige bilen min. Dørtrekkene må jeg også fikse skinnet i, da det har løsnet litt på noen. Kom over det så billig at måtte bare slå til :)

Skrevet
La om til vinterhjul idag. Synes faktisk ikke disse hjulene er så ille :)

DSC00246.jpg

samma vinter hjula som jeg har på sedaen min det der :) synes dem er mye penere en standar vinterhjula som alle har hehe :wink:

Skrevet

Ja liker de godt selv :) Så er de designet slik at de ser ganske store ut, så ser ut som jeg kjører med 16", selv om det kun er 15" :)

Skrevet
Den var jo ikke spesielt blank heller den bilen din da :D

Ble bra med vinterfelgene. Veldig pen bil du har!

Takk for det :) Liker å holde bilen blank. Føler på en måte at bilen representerer meg som person og er derfor viktig at den er ren og pen :) Skinn interiøret blir sendt i morgen. Geir Ove på koed trodde det mest sannsynlig er varme i stolene også da de fleste skinnseter har varme, så krysser fingrene :) Da må jeg isåfall få lagt opp ledninger og brytere da varme i setene er noe jeg virkelig savner nå som kulda har satt litt inn. Skal bestille opp farge osv så fort jeg får råd. Setter nok ikke inn interiøret før det er shinet opp. Kommer til å legge ut det gamle stoffinteriøret for salg. Det er i meget god stand og ser nesten ikke brukt ut faktisk. Ingen hull, slitasje osv. Utrolig slitesterkt. Er vel egentlig i mye bedre stand enn skinninteriøret jeg har bestilt, men hva gjør man ikke for skinn. Satser på at det også blir bra etter litt puss :)

Skrevet
GTvinga passa ikke helt etter min mening.

Kule bilder fra banen ;)

Hehe, nei som forventet så gjorde den ikke det ;) Den var bare prøvemontert for gøy, ble selvfølgelig ikke montert på bilen ;)

Skrevet

I dag kom skinninteriøret på døra :) Alltid like gøy å bestille PALLE fra koed :twisted: Interiøret var i bedre stand enn forventet og kommer til å bli bra etter en rengjøring og litt ny farge :) Normal slitasje på ytterstøttene og ikke noe verre. Største jobben blir å feste skinnet på dørtrekkene igjen, men det skal jeg nok få til med litt varme og skikkelig lim. Var også varme i framstolene, noe jeg hadde forhåpninger om, men ikke var sikker på siden det ikke var nevnt i annonsen. Det blir digg nå i vinter :) Har plassert interiøret trygt på kontoret så lenge, så skal jeg freshe det opp når jeg er ferdig med eksamene og montere det i bilen.

Noen dårlige mobilbilder:

framstoler:

DSC00263.jpg

Baksete med armlene:

DSC00262.jpg

Dørtrekk med løst skinn:

DSC00264.jpg

"kupe"

DSC00265.jpg

Baksete med armlene lukket:

DSC00266.jpg

Skrevet

Blir nok strøkent utifra det jeg kan se du har gjort med resten av bilen.

Si meg kommer noen sedaner med nedfallbar rygg i baksetet eller er det avhengig av årstall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...