Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om det er flere utgaver av M5 System II felgene?

Jeg har på vei et sett slike felger men ser på bildene at det er en liten forskjell på klaringen mellom dekselet i senter og selve kanten på felgen. Så vidt jeg vet finnes det ikke kopier av disse felgene (med løse senterdeksler).

Bildene som viser forskjellen:

1572034-bilde1-dsc00031.jpg

1572034-bilde2-dsc00068.jpg

Skrevet

Ja, jeg synest faktisk det ser ut som at felgen på det nederste bildet har dypere kant enn den andre men selgeren sa de hadde samme bredde alle fire.

Leste et sted at biler med Nurburgring-pakke samt alle M5 Touringer ble levert med 9x17" bak.

Skrevet

Hvor vil du jeg skal måle? Dem ligger nederst og innerst i en trang kjeller, men ingenting er umulig.. :)

Edit: Skjønte nå att du mente fra ytterkant på "stjerna"/dekselet og til der kanten starter på felgen. Så ikke før nå att det var ett par mm forskjell. Skal se om jeg kan få målt mine, men ikke sikkert jeg får gjort det i dag, da jeg skal bort.

Skrevet

Hvis målingen innebærer flytting av ting trenger du ikke stresse med det, jeg får uansett felgene i neste uke så da kan jeg sjekke selv, men uansett , takk! :)

Skrevet

Nysgjerrig som jeg er, så måtte jeg ta meg en tur med lommelykt og meterbånd for å sjekke.. :) På mine så var det ca 1 cm klaring på både 8" og 9" felgene..

Skrevet

Har funnet ut at E31 versjonen av disse felgene har ET10 i innpress (8") og det ser også ut for at klaringen er større på disse felgene så da er det en sjanse for at de har forsjellig innpress. Vi får se hva som dukker opp. :?

Skrevet

Det som gjorde at de så forskjellige ut var at på tre av felgene var felgdekselet shimset ut med noen muttre.

Det som er rart er at disse dekslene ikke passer helt slik de egentlig skal monteres, altså uten muttre imellom. Hvis jeg monterer de uten muttrene vil det lille plastdekselet i senter falle ut pga press fra felgen. Har sjekket delenummerene i ETK og de er riktige både på felgene (tre av de), dekselene og plastdekselene med hull for boltene. På den siste felgen som har et annet nummer (36 11 2 226 403) og er litt annerledes utformet passer dekselene helt perfekt. :?

Slik ser de ut etter en grundig vask:

jdv1186076912e.JPG

bfi1186076956w.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...