Gå til innhold

BMW E30 CAB PROSJEKT FERDIG! Kommentar?


canuz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Bilen er ferdig, utseende-messig, så jeg legger ut noen bilder og litt info, så får jeg heller spe på appetitten senere.

PS: BILDENE SOM ER TATT MED MOBILEN (N73) KOMMER IKKE OPP SOM THUMBNAILS, SÅ DE PÅ DERE TRYKKE PÅ LINKENE FOR Å KOMME DIREKTE INNPÅ.

Kan starte med noen enkle fakta.

Bilen er en 1992 mod. BMW E30 cab, som det for øyeblikket står i en 318i (blir motorskifte i vinter)

Bilen var orginalt en shadowline utgave, facelift, utstyrt med 4x el ruter og el cab.

Svarte skinnseter og diamantsvart metalic farge.

dsc00872ha2.th.jpg

Venstre hjulbue var overfylt av rust, så det måtte rett å slett sveises inn ny bue.

Samtidig ble det valset rundt om på bilen, og siden de tre resterenede hjulbuene heller ikke var perfekte, ble det veldig vanskelig å valse, ergo EN hel del sparkel:)

dsc00906lr0.th.jpg

Gjorde vel senere en DUM avgjørelse. Kjøpte en seidl fanger, kopi. Og når jeg først satte den på bilen, og fikk se passformen så ble jeg helt paff. (Jeg forventa dårlig passform, men ikke noe så jævli)

Jeg ble faktisk så paff, att jeg glemte å ta bilde av det. Men iallefall, så var hjørnene av fangeren 15cm utom buen på hver side, og selve buen på fangeren passet ikke i det hele tatt med hjulbuen. Men resultatet:

11072007497ab3.th.jpg

Dette er faktisk helt utrolig, har faktisk aldri sett en urog seidl fanger passe så sinnsykt bra. Følger buen helt rundt. Veldig fornøyd.

Så når dette ble gjort, måtte jeg bare slenge på bakhjula (BROCK B1 10x17) for et lite snapshot:)

11072007496litedz0.th.jpg

Bilen ble etterhvert klargjort til grunning:

16072007514ry5.th.jpg

Deretter første baselag:

16072007519di5.th.jpg

Så 2 lag til, før klarlakk:

16072007524rz7.th.jpg

---

Så var det å montere alt utstyre på bilen, kan forøvrig nevne det utstyre som er på bilen:

EKSTERIØR:

- INPRO AngelEyes

- Rieger infinity frontspoiler

- Rieger catciller

- Rieger lyktelister

- Rieger infinity sideskjørt

- Seidl hekkfanger

- 4" eksos

- Røde og klare baklykter

- klare blinkers rundt om

- Brock B1 8,5x17 - 10x17 (215-35-17 & 225-40-17 TOYO PROXIS)

- Dråpespeil

- Svarte nyrer

- BMW Motorsport streamer

INTERIØR:

- Sort RECARO skinninteriør

- 4x el vindu

- M tech ratt

- Kenwood headunit, med skjerm

- 2 x 7,5" skjermer, innfelt i nakkestøttene

Vil påstå att dette er et 99% strøkent eksemplar.

Setene og alt inni er strøkent.

dsc00020vz0.th.jpg

Også motoren går som ei klokka, har gått 185.000km

Ingen ulyder o.l, men som sagt så blir det motorbytte i vinter

(turbohester)

Men kan få se et lite bilde av en 4'er alikevell da:P

dsc00019pt2.th.jpg

---

Så kommer det ferdige resultatet:

Vet at alt er smak og behag, og at det er visse kombinasjoner o.l jeg ikke liker på e30, som jeg bl. annet har sett mye her på forumet. Dette var heller ikke min favoritt, ville egentlig ikke ha Seidl hekken, ville ha den "Rieger Heng-på-hekken" .. Men siden jeg har facelift, lot det seg ikke gjøre. Og da følte jeg at valge ble enkelt, Seidl.

Vil bare gjøre dere oppmerksomme på at mesteparten av bildene er tatt sammen med en Audi 80' cab. Det er en kompis sin, det er akkurat lik farge på de, så håper det faller ismak, iallefall til noen:) Jeg personlig ble veldig fornøyd, med begge bilene egentlig.

24072007544vr6.th.jpg

24072007541zx9.th.jpg

20072007533lx2.th.jpg

20072007534lx9.th.jpg

20072007532xs4.th.jpg

MVH

Petter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff cab! Tenker ofte på å skaffe meg en e30 cab når sola skinner om sommeren, men har foreløpig blitt biler med tak...

Åssen er det å sveise inn nye hjulbuer? Lurer på åssen det er å komme til med rustbehandling på baksida etter jobben er ferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen ser bra ut. Pen front.

Men! Jeg er absolutt ikke en tilhenger av netting bak på en bil. Likte ikke bakfangeren i det hele tatt. Tror kanskje den hadde vært vel så bra uten, eller med en mer beskjeden en. Lyktene liker jeg egentlig ikke, men her synes jeg faktisk de passet. Hvite instrumenter synes jeg gjør seg på andre biler, samme med digre skjermer på dashbordet. Det var min kommentar! :)

Fronten er pen, og felgene er fine. Fargen også. Den skriker ikke samtidig som den ikke er anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...