trulS Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Hei. Jeg hadde litt uflaks nå ble stoppet av polti, dette resulterte i 14 dagers betinga fengsel, 10 måneder uten lappen og 5000kr i bot. Det jeg lurte på, om noen her har tatt lappen i polen mens de hadde utsettelse her? Leste i vg at polti ikke kunne gjøre noe hvis du tok lappen i polen, men det va over 1 år siden, så om noen vet om det stemmer enda? Alle her har sikkert kjørt for fort en gang i blant, jeg kjørte ikke risikabelt eller farlig for andre billister/fotgjengere, så jeg vil ikke høre at jeg ikke fortjener lappen, osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Hmm dette er jeg nyskjerrig på også, veit aldri når sånt blir nødvendig når M3`en min blir ferdig hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 he he, men det får du nok høre her uansett tenker jeg, hvorfor ikke ta det som en menn, skjønner ikke alle som mister lappen og er forbanna på politiet når det er dem som har kjørt får fort eller kjørt i fylla. hva med å bare ta straffen? dem fleste her i landet som kjører får fort vet hva dem gjør, og hvilken konsekvenser det kan få. det har dessverre ikke noe med om det er uforsvarlig eller ikke, det er bare sånn reglene er, 117 er ikke 115 vettu, det er forskjellen på og beholde lappen og å miste den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Man mister vel ikke bare selve kortet, man mister vel også retten til å føre motorkjøretøy i Norge. Uansett hvor førerkortet er tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulS Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2007 Har ikke sagt at jeg e forbanna på politiet.. de gjorde bare jobben sin, men det jeg spør om er om det går an å ta lappen på ny igjen i polen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulS Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2007 Ja men har lest at hvis du tar lappen i polen så er det et smutthull. men leste og at de skulle få en ordning på det fort, så jeg lurer på om det er noen her som har tatt lappen på ny i polen, eller vet noe om det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Har og hørt om det der, Mener at Martin Schanke gjorde nettopp dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trulS Skrevet Juli 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2007 Så da er der et håp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Så da er der et håp Det tviler jeg på (i likhet med GSS)... og jeg mener også at Kjell Inge Røkke prøvde seg på noe tilsvarende med et amerikansk førerkort for noen år siden. Han ble tatt for å kjøre en E38 750i uten å ha et norsk førerkort, men forfektet at det amerikanske førerkortet burde være godt nok. Det var det ikke så lenge han iht. folkeregisteret var registrert bosatt i Norge og førerkortet ikke var konvertert til et tilsvarende norsk førerkort. Ergo tror jeg at du under de samme betingelsene ikke kan bo i Norge og lovlig bruke et polsk førerkort og samtidig ha fått frakjent ditt norske førerkort (og dermed ikke få konvertert et polsk førerkort til et tilsvarende norsk førerkort). Ta straffen som en mann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Så da er der et håp Det tviler jeg på (i likhet med GSS)... og jeg mener også at Kjell Inge Røkke prøvde seg på noe tilsvarende med et amerikansk førerkort for noen år siden. Han ble tatt for å kjøre en E38 750i uten å ha et norsk førerkort, men forfektet at det amerikanske førerkortet burde være godt nok. Det var det ikke så lenge han iht. folkeregisteret var registrert bosatt i Norge og førerkortet ikke var konvertert til et tilsvarende norsk førerkort. Ergo tror jeg at du under de samme betingelsene ikke kan bo i Norge og lovlig bruke et polsk førerkort og samtidig ha fått frakjent ditt norske førerkort (og dermed ikke få konvertert et polsk førerkort til et tilsvarende norsk førerkort). Ta straffen som en mann... Dette har ike noe med saken å gjøre, men det var vel Audi A8 Røkke kjørte på den tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Ja men har lest at hvis du tar lappen i polen så er det et smutthull.men leste og at de skulle få en ordning på det fort, så jeg lurer på om det er noen her som har tatt lappen på ny i polen, eller vet noe om det Uansett om det er lov eller ikke, så synest jeg absolutt du bør dra til Polen og ta lappen. Det kan jo bli en særs interesant opplevelse. Ser fram til bilder og reisebrev Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Dette har ike noe med saken å gjøre, men det var vel Audi A8 Røkke kjørte på den tiden? Akkurat... kan du vennligst også ta deg tid til å forklare oss andre hvorfor min kommentar ikke har noe med saken å gjøre. Jeg mener å huske at Røkke ble stoppet utenfor inngangen til den daværende Restaurant 2. Etage ved Hotell Continental i Oslo i en E38 750i, men pytt... om han kjørte en Audi A8 forandrer ikke det stort på mitt poeng. Vi venter i spenning Kjell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Dette har ike noe med saken å gjøre, men det var vel Audi A8 Røkke kjørte på den tiden? Akkurat... kan du vennligst også ta deg tid til å forklare oss andre hvorfor min kommentar ikke har noe med saken å gjøre. Jeg mener å huske at Røkke ble stoppet utenfor inngangen til den daværende Restaurant 2. Etage ved Hotell Continental i Oslo i en E38 750i, men pytt... om han kjørte en Audi A8 forandrer ikke det stort på mitt poeng. Vi venter i spenning Kjell... Sånn jeg tolka det var det vel bare det med akuratt hvilken bil han hadde som ikke hadde noe med saken å gjøre, ikke din kommentar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Tror han mente at om det var Audi A8 elller ikke, som ikke hadde noe med saken og gjøre! trodde man måtte ha være registrert i det landet man har fått førerkort fra.. Vet om en tysker som hadde mistet lappen for fyllekjøring i tyskland og tok lappen i utlandet. Hun hadde ikke lov og kjøre i tyskland. men i andre land. Men røkke hadde ihvertfall en Audi A8 4.2 som han kjørte rundt med en stund. kjenner han som kjøpte bilen av røkke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 26, 2007 Share Skrevet Juli 26, 2007 Sånn jeg tolka det var det vel bare det med akuratt hvilken bil han hadde som ikke hadde noe med saken å gjøre, ikke din kommentar. OK... hvis det var det Kjell mente forstår jeg bedre hva han mener. Hvorvidt Røkke ble stoppet i en Audi eller BMW er selvfølgelig mindre viktig. Jeg kan naturligvis også ta feil når det gjelder hvorvidt man har lov til å kjøre på et utenlandsk førerkort i Norge når man bor i Norge og det norske førerkortet er frakjent... mitt poeng er om Kjell vet hvorfor/hvordan jeg evt. tar feil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå