Gå til innhold

Problemer med sentrallås på E46

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en -04 E46 touring der jeg fikk installert alarm i februar etter innbruddsforsøk 3 dager etter jeg kjøpte bilen. Få dager etter at alarmen var installert var vi borte og bilen lot seg ikke låse med fjernkontrollen på nøkkelen og dermed aktivere alarmen. Etter uendelig mange trykk og en runde med åpning/lukking av alle dører fikk jeg endelig låst. Da fikk jeg ikke låst opp igjen. Så har bilen fungert helt fint til i går da det samme skjedde på et kjøpesenter. Gikk helt fint å låse, men fikk ikke låst opp med fjernkontrollen. Fikk låst opp med nøkkelen og åpnet døra (uten at alarmen gikk???) Alarmen gikk først da jeg prøvde å starte bilen. Etter nok en runde med mange trykk på nøkkelen fikk jeg slått den av. Den har aldri fuska eller vært vanskelig utenom disse to tilfellene. Nøkkelen brukes daglig. Noen som vet hva problemet kan være?

Jeg ble også litt urolig da alarmen ikke gikk ved åpning av døra... Om jeg åpner bakluka med fjernkontrollen når alarmen er på så går alarmen umiddelbart. Kom hjem sent i går, så har ikke prøvd å låse opp med nøkkelen for så å åpne dørene og se om alarmen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være at nøkkelen må "kodes" på nytt?

-Sett nøkkel i tenninga og vri om til radioen skrur seg på. (1 skritt blir vel det)

-Skru av tenning igjen

-Ta ut nøkkel

-Hold inne "låseoppknappen" på nøkkelen og trykk 3 ganger på låseknappen. Slipp begge knappene samtidig.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.

(-nøkkel nr. 2, gjenta punktet over rett etter en har tatt nøkkel nr.1.

-Bilen skal nå kvittere ved å låse, og låse opp igjen.)

Dørene må være lukket mens dette gjøres.

(Gjør dette med vinduet oppe tilfelle det skjærer seg ) ;)

Da skal nøkkelen være reprogrammert, og alt skal være bra.

Om man ikke tar nøkkel 1 og 2 samtidig, vil ikke nøkkel 2 fungere senere, da de vil ha forskjellig kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...