Gå til innhold

Dobbelt-VANOS o-ringer: Problem på M52TU/M54/M56-motorer


Tord
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Kommer med et litt rart spørsmål, som kanskje virker helt idiotisk, men jeg prøver. Kan dette "løses", eller forbedres ved hjelp av QMI innvendig motorrens? Står på pakken at dette smører opp tørre og slitne gummipakninger og O-ringer i motoren, samtidig som det renser. Tanken slo meg at kanskje O-ringene i Vanosen da ville bli smurt opp igjen og fått tilbake noe av den normale "konsistensen" slik at det tetter litt bedre.

Det blir som å tro på Julenissen OG Tore Torell på en gang :D

Enkelte folk som har overhalt Vanos har funnet o-ringer som er blitt så hard at de knekker som Maarud chips...

Overhaling er tingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

djevelsk lyst å bytte o-ringen på min... men uff.. ser ut som det er myye jobb.. :P

Er litt jobbing med det, men ganske enkelt når man tar tiden til hjelp og følger DIY til beisann.

Hadde aldri hatt oppe motoren før, og brukte ca 8 timer på jobben.

Dette inkluderte veldig god tid, nøye arbeid siden eg ikkje hadde gjort dette før, og ikkje minst: Masse pauser for å røyke og drikke øl.

Bilen ble nesten ny etter det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du låse kjede? snakk om en enkel vanos nu .

nei, det må du ikke... Var det ikke bare dobbel vanos som hadde dette problemet?

Skulle man låse kjede på dobbel vanos altså? Jeg byttet på min M52B20TU, altså dobbel, jeg låste ikke kjede.. Gikk veldig bra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk et problem på enkel vanos dette også etter det jeg har hørt. Her får du også ofte feilkoder om man bruker diagnose. "(Vanos) Mechanical Jamming" eller noe liknende.

Etter det jeg kan se så er det litt mere jobb og bytte dette om du har single vanos. Må ha utstyr for og låse av begge kamakselene osv. Det ligger en god DIY hos samme leverandøren.

Har dette problemet på min. Så jeg skal få bytta det så fort som mulig. Skal gi en tilbakemelding når det er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...