Rayb Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 Hei..Kommer med et litt rart spørsmål, som kanskje virker helt idiotisk, men jeg prøver. Kan dette "løses", eller forbedres ved hjelp av QMI innvendig motorrens? Står på pakken at dette smører opp tørre og slitne gummipakninger og O-ringer i motoren, samtidig som det renser. Tanken slo meg at kanskje O-ringene i Vanosen da ville bli smurt opp igjen og fått tilbake noe av den normale "konsistensen" slik at det tetter litt bedre. Det blir som å tro på Julenissen OG Tore Torell på en gang Enkelte folk som har overhalt Vanos har funnet o-ringer som er blitt så hard at de knekker som Maarud chips... Overhaling er tingen
Amzoch Skrevet Mai 7, 2009 Skrevet Mai 7, 2009 djevelsk lyst å bytte o-ringen på min... men uff.. ser ut som det er myye jobb..
tomasb Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 djevelsk lyst å bytte o-ringen på min... men uff.. ser ut som det er myye jobb.. Er litt jobbing med det, men ganske enkelt når man tar tiden til hjelp og følger DIY til beisann. Hadde aldri hatt oppe motoren før, og brukte ca 8 timer på jobben. Dette inkluderte veldig god tid, nøye arbeid siden eg ikkje hadde gjort dette før, og ikkje minst: Masse pauser for å røyke og drikke øl. Bilen ble nesten ny etter det
S.Arnesen Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Må du låse kjede? snakk om en enkel vanos nu . nei, det må du ikke... Var det ikke bare dobbel vanos som hadde dette problemet?
Richie85 Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Må du låse kjede? snakk om en enkel vanos nu . nei, det må du ikke... Var det ikke bare dobbel vanos som hadde dette problemet? Skulle man låse kjede på dobbel vanos altså? Jeg byttet på min M52B20TU, altså dobbel, jeg låste ikke kjede.. Gikk veldig bra det!
tomasb Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 Var ingen låsing av kjede med dobbel vanos. Kun med enkel vanos.....
Amzoch Skrevet Mai 8, 2009 Skrevet Mai 8, 2009 har ikke utstyr får å låse kjede og det.. så kan vel bare se langt etter denne skiftiga,,, koste vell flesk på ett verksted.
M30bXx Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 signerer denne tråden da jeg mest sansynelig skal gjennom denne "oppgraderingen" i løpet av sommern
Haug530D Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 signerer denne tråden da jeg mest sansynelig skal gjennom denne "oppgraderingen" i løpet av sommern Får vel sette mitt preg jeg også da jeg lurer på det samme selv
SE Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Er faktisk et problem på enkel vanos dette også etter det jeg har hørt. Her får du også ofte feilkoder om man bruker diagnose. "(Vanos) Mechanical Jamming" eller noe liknende. Etter det jeg kan se så er det litt mere jobb og bytte dette om du har single vanos. Må ha utstyr for og låse av begge kamakselene osv. Det ligger en god DIY hos samme leverandøren. Har dette problemet på min. Så jeg skal få bytta det så fort som mulig. Skal gi en tilbakemelding når det er gjort.
Amzoch Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 ja gjør det.. og kor man får kjøpt utstyre og pris på før å låse alt det.
SE Skrevet Mai 9, 2009 Skrevet Mai 9, 2009 Baum Tools produserer et kit som er perfekt for dette. Tror det koster rundt $100.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå