shermy Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Hei! Er ny her på Bimmers.no og vil bare begynne med å si at de fleste som er her har skikkelig peiling altså! Veldig bra forum/side er det også =) Men jeg er altså 18 år og skal jo snart kjøpe min første bil, så lurer jeg veldig på å kjøpe meg en BMW E30 320/325. Helst 325 Så har jeg hørt rundt om kring at det er mye tull med BMW, altså, at det er mye reperasjoner osv med bilene. Spesiellt de som er litt oppi årene. Tenker rundt 1990 eller lignende. Hva tenker dere om dette? BMW E30 e råkule da, med skikkelig styling osv =) Det er iallefall det jeg syns ^^ Takk for alle svar! MVH Claus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 er ikke mer reparasjoner enn andre biler. dette er biler som holder. men når du først får en raparasjon koster deler litt mer. har en 325 kanskje til salgs for rette sum om du er interessert. men ikke under 40 lapper.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2007 Share Skrevet Juli 29, 2007 Hei og velkommen til bimmers... ... Jeg er enig med bmwhans... hvis man tenker på at de nyeste (sedan) nå er 16-17 år gamle og de eldste er 23-24 år gamle... er det egentlig utrolig at det er så mange som det er i daglig bruk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shermy Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2007 er ikke mer reparasjoner enn andre biler. dette er biler som holder. men når du først får en raparasjon koster deler litt mer.har en 325 kanskje til salgs for rette sum om du er interessert. men ikke under 40 lapper.... Okei, det var jo godt å høre Jeg har dessverre ikke penger nå skjønner du, så jeg må vente 6 måneder, ihvertfall.. "/ Har du bilder av bilen? Ble litt nysgjerrig nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 BMW er tingen. Har selv 2 stk. E30. Reperasjoner får du på alle biler å delene koster i skjorta heller. Det er selvfølgelig mye slitedeler som det kan hende du må bytte, men ingen deler varer evig. Kjøper du bil av en som har stelt bra med den å være flink til å bytte det som må byttes. Da vil du ikke ha noe pes med "ordentlig bytte sjau". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Hei! BMW E30 e råkule da, med skikkelig styling osv =) Det er iallefall det jeg syns ^^ Takk for alle svar! MVH Claus Ta det litt rolig med stylingen og finn en som er tilnærmet original. 320/323 er skikkelig kjekke begynnerbiler.kjøreglede i bøtter og spann. Pass på forsikring det blir fort en kostbar affære med 325. Ser det er ett par i hgsd området til salgs. Rust er ofte ett problem og toppakning.Ellers ryker det ikke noe mer på bmw enn andre biler ved normalt vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 har selv en 89 modell e30, riktig nok en 316 som jeg bruker som arbeids bil! gått over 300 000 nå! og snillere bil en den har vert skal en lete lenge etter! mange påstår BMW delene er så usaklig dyre, det er jeg egentlig u-enig i! De fleste BMW er er dyre biler når de er nye, så da er det naturlig at dele prisene er høyere enn en billig bil! kjenner en som jobber som skade takst mann i IF forsikring, og han mener BMW delene ikke er spesielt dyrere enn andre merker! mange kjedelige japse biler er det mye dyrere deler på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Eller til skrekk og advarsel 2 stk kanaler og hjulbue til crysler stratus kom tilsammen på 46000ca hos forhandler......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 Eller til skrekk og advarsel 2 stk kanaler og hjulbue til crysler stratus kom tilsammen på 46000ca hos forhandler......... mener ikke å spore av på tema her, men fyyyyyyyyyyy f***!! chrysler er egentlig en drittbil skal jeg være ærlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 er ikke mer reparasjoner enn andre biler. dette er biler som holder. men når du først får en raparasjon koster deler litt mer.har en 325 kanskje til salgs for rette sum om du er interessert. men ikke under 40 lapper.... Okei, det var jo godt å høre Jeg har dessverre ikke penger nå skjønner du, så jeg må vente 6 måneder, ihvertfall.. "/ Har du bilder av bilen? Ble litt nysgjerrig nå.. bilde ser du til venstre nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Juli 30, 2007 Share Skrevet Juli 30, 2007 vist e30 kan sammenlignes med kvaliteten på e28 så er det vel ikke mye å skryte av! når jeg og min bror hadde e28er i noen år så var det et evig mas med bytting av slitedeler!deler i forstilling var jo forbruksvare!men nå skal det vel sies at det er sikkert ikke noe værre kvalitet på en gammel bmw enn på en annen gammel bil da! men en ting er sikkert det er at allting var ikke bedre før! hadde en 320d før og på 100000km så var det byttet en bærearm!prøv å kjør så langt med en gammel bil uten å bytte kassevis med deler! nei mitt råd er å kjøpe deg en nyere bil! husk at kræsjer du med en så gammel bil så dør du! e30 har jo en kolisjonsikkerhet ssom ikke vil ha gitt en eneste stjærne i dagens kolisjonstester! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shermy Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 er ikke mer reparasjoner enn andre biler. dette er biler som holder. men når du først får en raparasjon koster deler litt mer.har en 325 kanskje til salgs for rette sum om du er interessert. men ikke under 40 lapper.... Okei, det var jo godt å høre Jeg har dessverre ikke penger nå skjønner du, så jeg må vente 6 måneder, ihvertfall.. "/ Har du bilder av bilen? Ble litt nysgjerrig nå.. bilde ser du til venstre nå.. åå.. den ser jo fin ut den jo Hvor langt er den gått da? modell osv? Fint holdt? rust`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shermy Skrevet Juli 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2007 BMW er tingen. Har selv 2 stk. E30. Reperasjoner får du på alle biler å delene koster i skjorta heller. Det er selvfølgelig mye slitedeler som det kan hende du må bytte, men ingen deler varer evig. Kjøper du bil av en som har stelt bra med den å være flink til å bytte det som må byttes. Da vil du ikke ha noe pes med "ordentlig bytte sjau". Det er beroligenes å høre For jeg har veldig lyst på en E30 ^^ Så får jeg bare lete etter en bil som er fint holdt da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 Eller til skrekk og advarsel 2 stk kanaler og hjulbue til crysler stratus kom tilsammen på 46000ca hos forhandler......... Greit det når man snakker om en bil som ingen vil ha selv om de får den kastet etter seg... E30 er iallefall en meget bra bil OM den har blitt bra stelt. Har sett nok av oppbrukte ihjelstylede eksemplarer som ikke er så mye å skrive hjem om. Men finner man en nogenlunde original bil som gjerne har hatt samme eier over en god stund så kan man ende opp med en meget bra bil.. På 4 år har jeg kostet på ca.15.000,- i slitedeler på min 20 år gamle E30, da inkludert et nytt Grp.N understell... Det er jo ikke så ille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 31, 2007 Share Skrevet Juli 31, 2007 er ikke mer reparasjoner enn andre biler. dette er biler som holder. men når du først får en raparasjon koster deler litt mer.har en 325 kanskje til salgs for rette sum om du er interessert. men ikke under 40 lapper.... Okei, det var jo godt å høre Jeg har dessverre ikke penger nå skjønner du, så jeg må vente 6 måneder, ihvertfall.. "/ Har du bilder av bilen? Ble litt nysgjerrig nå.. bilde ser du til venstre nå.. åå.. den ser jo fin ut den jo Hvor langt er den gått da? modell osv? Fint holdt? rust`? den har gått 240' og det er jo ikke så ille hvis du tenker på at bilen er 20 år gammel. den er bra holdt av meg i ale fall. det er jo ikke rust på den. som JEG har funnet i alle fall. noen liker styling og noen ikke. det er jeg som eier den og jeg er fornøyd og det er det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå