Gå til innhold

Selges: 1995 328 Coupè(oppdatert med annonse her inne)


Kim
 Share

Anbefalte innlegg

Type: E-36 328i Coupè

Årsmodell: 1995

Motor: 2,8 liter, 6`er i rekke, 193 hk/280 Nm

Gir: manuell 5 trinns kasse

Km stand: ca. 174 500 km

Pris: 135 000 kr/bud/bytte med mellomlegg 1993-1996 E-34 525 TDS stasjonsvogn.

Kontaktinfo: tlf. 902 77 939

e-post: kim_erik_christiansen@yahoo.no

eller send spm her eller på PM :-)

Bilen er importert i 1998. I følge Fahrzeugbrief virker det som om det er et firma som har eid bilen i Tyskland. Servicehefte foreligger med stempel for diverse servicer og oljeskift. Det er stemplet med siste Inspeksjon 2 ved ca. 60 000 km fra Tyskland. Første service i Norge ved ca. 79 000 km. Siste inspeksjon 2 tatt på 138 000 km. Service samt vedlikehold er gjort hos Autopower i Norge. Foreligger også kvitteringer på deler som er byttet i forbindelse med skifte av vanos, radiator, vannpumpe, termostat med mer i perioden 146 000- 148 000 km. Kvitteringer for andre innkjøpte deler følger også med, eskempelvis senkesett mm. Bilen går meget godt og jeg har vært veldig fornøyd med bilen i den tiden jeg har eid den. Sitter meget bra på veien. Antar også at den vil gå fort rundt en bane, har dessverre ikke hatt muligheten for å få kjørt den på bane. Motoren er bare helt nydelig og trekker meget godt fra bunn av. Er en fantastisk motor synes jeg. Skal selges grunnet overgang til stasjonsvogn. Skulle det værte noe er det bare å ta kontakt med meg så skal jeg svare etter beste evne :-). Føler at det er en ryddig og ordentlig bil.

Originalt utstyr:

- Delskinn

- Sportseter

- Klima

- Liten kjørekomputer med check-control

- Airbag x2

- El. takluke

- El. vinduer

- Midtarmlene foran

- Sentrallås

Ettermontert utstyr:

- DEFA alarm

- Justerbart senkesett fra FK, ca. 40-80 mm.

- Powerflex foringer foran og bak (totalt 8 stk)

- E-46 cab toppforinger bak

- Pipercross filter med skjerm

- Hella AngelEyes (godt lys)

- Klare blinklys foran og på sidene

- Klare baklys

- Facelift grill

- 18" Hartge replica med 225/40-18 Kuhmo (nesten nye)

- Div. krom detaljer innvendig som girkule, rundt vindusbryterne og rundt diskantene.

- Alpine stereo med spiller, 5-kanals forsterker, cdveksler til 6 stk cd, frontsett, 6*9 i hattehyllen og 12" sub. Reservehjul er fjernet og sub er bygget inn.

Følger også med vinterhjul (må byttes ut) på 18" M3 replikafelger. Av negative ting som jeg har å si om bilen så er den litt stygg i lakken grunnet rust på hjulbuer bak og flassing av lakk på hjulbuer foran(rettet opp med lakkstift pr. dags dato). Når clutchen trykkes inn kommer det en ulyd. Forhørt meg litt på BMWCCN sitt forum og de mener det er utløserlageret alternativt clutchen. Bilen skal på EU-godkjenning hos Autozentrum 13. august. Tinglyst heftelse på bilen er ca. 85 000 kroner, restgjeld pr. dags dato er ca. 70 000 kroner. Dette vil bli betalt ned av kjøper slik at bilen leveres gjeldfri fra min side.

bil2007001bs5.th.jpg

328skrhyre1cp0.th.jpg

328skrbakfrahyrezn2.th.jpg

328skrbakfravenstrelh2.th.jpg

328rettforfrakg2.th.jpg

328rettbakfrakm8.th.jpg

328motorlu7.th.jpg

328interirsidenbx6.th.jpg

328interirpassasjer1ms1.th.jpg

328interirdashiz0.th.jpg

328bagasjeromya0.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for et nydelig villdyr!!!!! :lol: du skal vel ikke selge felgene????

Tusen takk! :D

Skal selge felgene jo... selger de for den rette pris og da får du med bilen også! :lol:

Neida, skal ikke selge felgene separat... dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufff hadde du lagt ut denne en uke før hadde den vært solgt!!!! hadde nemmelig kjøpt meg e36 98 mod 320 nå, men ville helelr ha gått for din:S

Det var teit! Var ikke ferdig med bagasjerommet i forrige uke så ville ikke legge den ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hastverk med å få solgt den eller?

Neida, jeg har ikke noe hastverk med å selge.

Det ringte en i stad som la inn et bud på 120 000 kr som jeg skal gi en tilbakemelding på i morgen ettermiddag.

Noe spesielt du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Var bare at jeg fikk veldig lyst på bilen din, har tenkt på bilbytte men har ikke fått lagt ut min for salg. Så da kan det ta litt tid før jeg har penger tenkte jeg på da :)

Hehe... ja, jeg kan i hvertfall si takk da :wink:

Som sagt så har jeg ikke noe hast med å selge den så jeg har tid til å vente på den rette kjøperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er forskjellen fra 320i til 328i? ser du har att 320i før... :)

Forskjellen er veldig stor synes jeg. Man merker veldig godt de 43 ekstra hestene. Skulle egentlig bare mangle.. Men jeg mener at denne motoren er en helt herlig motor. Den har et sinnsykt bra bunndrag som gjør at man slapper mer av i kjøringen og slipper all den giringen, momentet kommer med en gang. Og kombinert med girkassen, som er den samme som brukes i 3,0l M3(mener den også brukes i E-46 328/330), har man et fornuftig turtall i motorveihastighet i forhold til 320. Husker jeg ikke feil hadde jeg nesten 3000 o/min i 100 km/t mens jeg på 328 har ca. 2400 o/min. Tallene sier vel egentlig sitt når det gjelder hvor sprek den er i forhold til 320`en. 0-100 km/t skal vel gå på 7,3 sek hvis ikke jeg husker feil mot 320`ens 10 sek. Jeg synes nå egentlig at det beste er draget fra 2000 o/min, et ordentlig skyv. For å oppsummere så er det et helt hav mellom de 2 bilene. Min bil er meget stiv i understellet, nå er jeg vant til det men andre kan kanskje synes den er for stiv. Men det er jo smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...