Gå til innhold

Splitter ny M5 og M3(Sulland Auto as)

KiMMerN
 Share

Anbefalte innlegg

Den m3n til 299' ser ikke helt pen ut syns jeg. Tenker på interiøret. Ser ut som noen har bodd i den!?.. Eller er det bare dårlige bilder? Uansett ikke pent med grått dashbord og dører i e36..men smaken er...

Felger og fargen var lekker..:)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... sO6D270087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bl.a en fyr i E60 M5 som så (stirra) på hele tida mens de skrudde. Tror jeg hadde blitt sånn passe nervøs da ja...

Hadde jeg også gjort om jeg hadde E60 M5 på verksted.. så mye dritt som foregår under prøvekjøring og mekking på verkstedene.

Vet om mange tilfeller (også dokumenterte) der mekanikere har virkelig rævkjørt biler på verst tenkelige måte. Knallhard kjøring på iskald motor, hopping på fortauskanter, etc.. :roll:

Er ikke spesielt glad i å levere fra meg den gamle haugen min jeg.. er tross alt en bil de fleste gjerne prøvekjører, og da er det ikke for å lunke avgårde i 70..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt glad i å levere fra meg den gamle haugen min jeg.. er tross alt en bil de fleste gjerne prøvekjører, og da er det ikke for å lunke avgårde i 70..

Da er det mer komfortabelt med en E46 318dT... selvom jeg faktisk ikke føler meg alt for høy i hatten jeg heller... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: En kamerat var for noen uker siden på Topp auto for og hente en ny toyota, og samtidig kom det en kar i 50-60 åra for å hente sin splitter nye e60 M5. Da var det en representant for Sulland som overleverte bilen. Var det samme bilen?

Har lurt på i ettertid hvorfor bilen ble overlevert på Topp auto i stedet for Sulland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den m3n til 299' ser ikke helt pen ut syns jeg. Tenker på interiøret. Ser ut som noen har bodd i den!?.. Eller er det bare dårlige bilder? Uansett ikke pent med grått dashbord og dører i e36..men smaken er...

ja sant det,interiøret er ikke no særlig fint. skulle nok vært skinn der.

ellers rundt om er den fin. knust glass på den ene sprederen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: En kamerat var for noen uker siden på Topp auto for og hente en ny toyota, og samtidig kom det en kar i 50-60 åra for å hente sin splitter nye e60 M5. Da var det en representant for Sulland som overleverte bilen. Var det samme bilen?

Har lurt på i ettertid hvorfor bilen ble overlevert på Topp auto i stedet for Sulland

hmm,klargjøringa skjedde da hos oss og mener den ble hentet hos sulland å.. var ikke der den dagen den ble levert men. kan jo hende,kan høre med de på jobben i morra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å levere fra seg bil på verksted er noe av det værste jeg vet. Hater å gi fra meg nøklene. Var ille med 320'n og er enda værre nå...

En _vet_ jo at M3 er en bil de fleste med bil-, og særlig BMW-interesse, gjerne vil prøve.

Prøver å trøste meg med at de tross alt er profesjonelle og sikkert ikke tenker slik, men det er nok ikke tilfelle.

Skulle ønske jeg hadde min egen private mekaniker... En skikkelig entusiastisk kar som tenkte som meg, og hadde kunnskapen til å gjøre det jeg ikke kan. Entusiasme er noe jeg til gode å finne på et verksted.

Skjønner det er en jobb og at de ikke kan juble for enhver bil som kommer inn, men hadde jo vært greit når man i utgansgspunktet ikke er overlykkelig for å gi fra seg nøklene, kunne gi dem til noen som er interessert i å gjøre en god og seriøs jobb for kunden.

Da jeg leverte inn bilen min på et BMW-merkeverksted sist, skulle en tro jeg kom drassende med ettellerannet skrammel og ikke en M3. Det er jo tross alt kundene de også lever av...

_Hver_ gang jeg har hatt bilene mine inne et sted, har det vært noe som enten ikke har blitt gjort, eller noen småskrammer som ikke var der før.

Nå sist var det masse småriper øverst på dørbladet. Vinduet hadde tydligvis vært nede, og det så ut som at døren var blitt brukt til å henge diverse ting på eller noe. Fikk det heldigvis bort med lakkbehandling. :love: Meguiars :love:

De sitter sikkert på bilen også. Jeg _hater_ folk som absolutt skal sitte på biler!

Men det er jo bare de synlige tingene. Grøsser ved tanken på hardkjøring på kald motor, bomgiring og ting jeg umiddelbart ikke ser.

Der fikk jeg ut litt av mine tanker om verksteder. :evil:

I helt feil tråd selvfølgelig... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en konge plass du har fått læreplass. Er lærling på Opel/Mitsubishi selv. Blir mye kjipt, men akkurat nå står det både EVO 8 og 996 C4S inne på verkstedet. Skal bli gøy å prøvekjøre:). (nei, vi rævkjører ikke bilene, men noen biler må testes hardere enn andre)

Bavaria har verksted i samme bygning. Har vel vært ca. 10 M-biler innom den siste måneden, bl.a en fyr i E60 M5 som så (stirra) på hele tida mens de skrudde. Tror jeg hadde blitt sånn passe nervøs da ja...

Hvis du skal pröve kjöre den så hardt håper jeg virkelig eieren har GPS som lagerer hva som skjer! Slik det ble gjort med en impreza sti en gang. Der prövekjöring besto av å suse gjennom 60soner i 200 og div harde nedbremsinger! Det er virkelig useriöst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en konge plass du har fått læreplass. Er lærling på Opel/Mitsubishi selv. Blir mye kjipt, men akkurat nå står det både EVO 8 og 996 C4S inne på verkstedet. Skal bli gøy å prøvekjøre:). (nei, vi rævkjører ikke bilene, men noen biler må testes hardere enn andre)

Bavaria har verksted i samme bygning. Har vel vært ca. 10 M-biler innom den siste måneden, bl.a en fyr i E60 M5 som så (stirra) på hele tida mens de skrudde. Tror jeg hadde blitt sånn passe nervøs da ja...

Hvis du skal pröve kjöre den så hardt håper jeg virkelig eieren har GPS som lagerer hva som skjer! Slik det ble gjort med en impreza sti en gang. Der prövekjöring besto av å suse gjennom 60soner i 200 og div harde nedbremsinger! Det er virkelig useriöst!

Reagerte på det innlegget jeg også.

Vet eieren at bilen "prøvekjøres"? Er uansett minimalt hva man får faglig testet med en kort tur på offentlig vei, om det er det som er begrunnelsen... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke sett M3n på Autozentrum.. Vedder noen kroner på at du blir oppringt dagen etterpå med nyehenten "Bilen din er blitt stjålet"..

Jeg ville tro at denne "sporten" hos mekanikere hadde blitt lagt på is da det var så mye ulykker etc som skjedde for en 10år siden. Kompis tjuvlånte en RS2 på Møller verksted for mange år siden..Turen endte med totalvraka bil og noen sting i hodet... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å levere fra seg bil på verksted er noe av det værste jeg vet. Hater å gi fra meg nøklene. Var ille med 320'n og er enda værre nå...

En _vet_ jo at M3 er en bil de fleste med bil-, og særlig BMW-interesse, gjerne vil prøve.

Prøver å trøste meg med at de tross alt er profesjonelle og sikkert ikke tenker slik, men det er nok ikke tilfelle.

Nei, det er nok dessverre ikke tilfelle.. Skal selvsagt ikke si att alle gjør det, men det skjer nok oftere enn vi tror.

Jeg har ikke mine biler på service legner, da jeg gjør det selv, men min første M3 hadde jeg på den lokale BMW-forhandleren. Jeg sa klart ifra når jeg bestillte service att jeg skulle være med å se på når de tok service og att ingen unggutter skulle kjøre den. Det var helt ok. Jeg var å så på når de tok servicen (var en gammel kar som ventet på pensjon..) og var med på prøveturen når han skulle teste den etter service. Var ett par unge mekanikere som stod å siklet, så jeg er glad jeg gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer at evt verksted prøvekjører touringen hvis jeg mot formodning skulle trenge hjelp med noe som kan påvirke kjøreegenskaper og sikkerhet, motormessig også.

Har mulighet til å sette på carputer og lagre det som skjer med bilen,med kjørerute, hastighet osv.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel minst like pussig at Topp Auto skulle levere en ny Toyota??

Det var ikke GJØVIK Auto han var hos da?

Gjøvik Auto og Sulland Auto ligger i dag under samme tak, og er forhandler av henholdsvis Toyota og BMW.

(Topp Auto selger Opel, Nissan og Chevrolet.)

:idea::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke sett M3n på Autozentrum.. Vedder noen kroner på at du blir oppringt dagen etterpå med nyehenten "Bilen din er blitt stjålet"..

Jeg ville tro at denne "sporten" hos mekanikere hadde blitt lagt på is da det var så mye ulykker etc som skjedde for en 10år siden. Kompis tjuvlånte en RS2 på Møller verksted for mange år siden..Turen endte med totalvraka bil og noen sting i hodet... :oops:

Ja, leste om M635CSi'n...

Da jeg hadde min inne på Morris i Tønsberg, ba jeg spesifikt om at den skulle stå inne. Tror og håper de etterfulgte det.

Noen som kan anbefale et sted å ha oppfølging på M-bil da? Som kan M og er seriøse. Er Alf Lie et godt alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...