Gå til innhold

Splitter ny M5 og M3(Sulland Auto as)

KiMMerN
 Share

Anbefalte innlegg

///Magnus, og så er det jo greit å notere kmstand før du leverer den inn, gjerne både for deg selv og legge en lapp i instrumenthuset, spesielt om det som skal gjøres ikke er noe bilen behøver å prøvekjøres for.

Historien om Imprezaen lenger oppe her var hmhaga på Impreza-forumet, bilen var bare inne for hjulstillingskontroll. Nærmest med en gang den trilla ut på veien bar det rett opp i 180 på kald motor og kaldt drivverk.. viste seg det var en lærling som var ute. Han fikk ikke fyken engang, men fikk en viss reprimande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare ikke sett M3n på Autozentrum.. Vedder noen kroner på at du blir oppringt dagen etterpå med nyehenten "Bilen din er blitt stjålet"..

Jeg ville tro at denne "sporten" hos mekanikere hadde blitt lagt på is da det var så mye ulykker etc som skjedde for en 10år siden. Kompis tjuvlånte en RS2 på Møller verksted for mange år siden..Turen endte med totalvraka bil og noen sting i hodet... :oops:

Ja, leste om M635CSi'n...

Da jeg hadde min inne på Morris i Tønsberg, ba jeg spesifikt om at den skulle stå inne. Tror og håper de etterfulgte det.

Noen som kan anbefale et sted å ha oppfølging på M-bil da? Som kan M og er seriøse. Er Alf Lie et godt alternativ?

Helt utrolig egentlig..jeg skrev det før jeg så tråden på bmwccn..

De skulle ikke fått lov å drive videre med det verkstedet de har..'

Alf Lie kan lite om nye BMW og spesielt E46 M3. Den tror jeg blir for avansert for han. Jeg kjenner en som trolig nok er norges flinkeste BMW mekaniker..Men der kan ikke bilen stå over natten osv. Han tar enkle ting som bytte noen foringer etc. Jeg har alltid brukt han.

Ellers kan kanskje Furubakken være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke satt bilen inn på verksted. Jeg vet hvordan enkelte mekanikere oppfører seg med biler. (har jobbet som det)

eks:

Er et fåtall som bruker setetrekk, men gjerne hvis det er lyse seter.Blir ikke sorte setere skitne de?

Eller når vi hadde en evo 8 inne en gang, da var alt fra mekanikere til formann klar for å teste den ut...

Å sette bilen inn på verksted for at den skal få god pleie er iallefall bare tull.. Kvaliteten på arbeidet er ofte ikke helt topp heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så ille på verkstedene rundtom?

Jeg har kjørt alle familiens biler til og fra EU kontroller i et par år nå, og ALLE verksteder vi har brukt (5-6 forskjellige) har alle brukt setetrekk, behandlet bilen forsikig og latt meg bli med inn under kontrollen (uten oppfordring). Ved ekstrareparasjoner har jeg blitt oppringt og informert om hva de har funnet, som oftest har jeg tatt turen tilbake og inspisert og evt tatt den hjem og fikset det der (om jeg har mulighet).

Men jeg er nok ikke bilverkstedenens drømmekunde :lol:

Ta bilde av bilen med datostempling på bilde hvis du er fryktelig redd for den. GPS logging er jo også en mulighet, hvis vi snakker om et klenodie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig egentlig..jeg skrev det før jeg så tråden på bmwccn..

De skulle ikke fått lov å drive videre med det verkstedet de har..'

Alf Lie kan lite om nye BMW og spesielt E46 M3. Den tror jeg blir for avansert for han. Jeg kjenner en som trolig nok er norges flinkeste BMW mekaniker..Men der kan ikke bilen stå over natten osv. Han tar enkle ting som bytte noen foringer etc. Jeg har alltid brukt han.

Ellers kan kanskje Furubakken være et alternativ?

Hm, er dette en person jeg evt kan benytte meg av også?

Hva/hvor er Furubakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en konge plass du har fått læreplass. Er lærling på Opel/Mitsubishi selv. Blir mye kjipt, men akkurat nå står det både EVO 8 og 996 C4S inne på verkstedet. Skal bli gøy å prøvekjøre:). (nei, vi rævkjører ikke bilene, men noen biler må testes hardere enn andre)

Bavaria har verksted i samme bygning. Har vel vært ca. 10 M-biler innom den siste måneden, bl.a en fyr i E60 M5 som så (stirra) på hele tida mens de skrudde. Tror jeg hadde blitt sånn passe nervøs da ja...

Lykke til da, med bilene dere bare må teste hardere enn andre. Håper dere får noe særiøs juling av bileierene som evt oppdager dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står å en E36 M3 hos oss til salgs.

155.000 har den gått og selges for 299.990kr

Fulgt alle servicer. En utrolig nydelig bil..

Vet du om det er samme fyr som har hatt E36 M3n som har bestilt den nye??

Har fått med meg at han har vært i "tenkeboksen" ei stund... :wink:

Det er dyrlegen vettu. Nevner ikke noe navn men initialene TB :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst er det! Jeg har aldri hatt bilen inne på verskted, kun ved EU-kontroll o.l. Ellers leverer jeg bilen til en jeg stoler på som kun skrur bmw. Er det ikke værre enn at jeg får gjort det selv, så gjør jeg det. Har sett hvordan forskjellige biler blir behandler rundt om på forskjellige verksteder, jeg skal ikke levere bilen til hvem som helst. Selvom jeg ikke har en ny M5 eller Porsche, men fordi jeg er glad i bilen og vil at den skal bli behandlet fint!

Folk med olabukser kan bare glemme å lene seg inntill den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: En kamerat var for noen uker siden på Topp auto for og hente en ny toyota, og samtidig kom det en kar i 50-60 åra for å hente sin splitter nye e60 M5. Da var det en representant for Sulland som overleverte bilen. Var det samme bilen?

Har lurt på i ettertid hvorfor bilen ble overlevert på Topp auto i stedet for Sulland

Det er vel minst like pussig at Topp Auto skulle levere en ny Toyota??

Det var ikke GJØVIK Auto han var hos da?

Gjøvik Auto og Sulland Auto ligger i dag under samme tak, og er forhandler av henholdsvis Toyota og BMW.

(Topp Auto selger Opel, Nissan og Chevrolet.)

:idea::)

Da må nok han kameraten sett og hørt feil. Var nemlig en fra Topp Auto som var oppå Sulland og stod og sikla etter M5'n,var der visst en stund å.

Eieren fikk bilen hos oss og har aldri vært innom Topp Auto.

Ja tror nok heller att han sa feil og sa Topp auto istendenfor Gjøvik Auto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke satt bilen inn på verksted. Jeg vet hvordan enkelte mekanikere oppfører seg med biler. (har jobbet som det)

eks:

Er et fåtall som bruker setetrekk, men gjerne hvis det er lyse seter.Blir ikke sorte setere skitne de?

Eller når vi hadde en evo 8 inne en gang, da var alt fra mekanikere til formann klar for å teste den ut...

Å sette bilen inn på verksted for at den skal få god pleie er iallefall bare tull.. Kvaliteten på arbeidet er ofte ikke helt topp heller

Enkelte ja,tror nok ikke at alle mekanikere bare venter på at en grombil skal komme inn så de får råkjøre litt. Når vi var ute og prøvekjørte en bil for å høre etter de ulydene som eieren sa,og når jeg ga litt for mye gass ut av rundkjøringa så sa mekanikeren som var med att jeg skulle ikke gi på så mye for det var tross alt ikke min egen bil. Ihvertfall de jeg jobber med er ganske flinke og behandler bilene de har inne pent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står å en E36 M3 hos oss til salgs.

155.000 har den gått og selges for 299.990kr

Fulgt alle servicer. En utrolig nydelig bil..

Vet du om det er samme fyr som har hatt E36 M3n som har bestilt den nye??

Har fått med meg at han har vært i "tenkeboksen" ei stund... :wink:

Det er dyrlegen vettu. Nevner ikke noe navn men initialene TB :P

ja er nok han gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også livredd for å sette fra meg bilen på verksted i Norge.

Så jeg drar heller til Hamburg og leverer den inn på service, der er de ikke interessert i å prøvekjøre, de har sett det meste før.

Satt bilen fra meg på Star Bil i Skien for hjulstillingskontroll, og den var gått 9 km etterpå. Enda jeg ga klar beskjed om at den ikke skulle kjøres.

Ikke så mye synes kanskje noen, men for meg er det totalt uakseptabelt, og jeg kommer aldri til å bruke det verkstedet igjen.

Jeg gidder ikke betale for andres morro.

Hvem vet hva som har foregått av galskap, med rusing av kald motor, grisekjøring etc.

Fortalte til serviceberateren på BMW Hamburg om denne fine lille tradisjonen vi har i Norge angående prøvekjøring av kundebiler, og han stirret på meg med svære glugger. Han trodde vel jeg satt og løy.

For dem var dette helt utenkelig, annet enn i jobbsammenheng, og da bare etpar kilometer, maks.

Til dem som driver med dette, håper dere blir oppdaget, og får skikkelig h****** med bileieren.

Det skulle ihvertfall jeg laget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike biler skulle hatt verkstedsmodus med en nøkkel som gjør at bilen sperres i en viss hastighet og turtall.

Så vet jeg at det har vært side lange diskusjoner på imprezadriver.com for en lett løsning å få sperret turtall. via launch control osv. Jeg har ihvertfall på min gamle bil satt den opp slik og skjult bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: En kamerat var for noen uker siden på Topp auto for og hente en ny toyota, og samtidig kom det en kar i 50-60 åra for å hente sin splitter nye e60 M5. Da var det en representant for Sulland som overleverte bilen. Var det samme bilen?

Har lurt på i ettertid hvorfor bilen ble overlevert på Topp auto i stedet for Sulland

Det er vel minst like pussig at Topp Auto skulle levere en ny Toyota??

Det var ikke GJØVIK Auto han var hos da?

Gjøvik Auto og Sulland Auto ligger i dag under samme tak, og er forhandler av henholdsvis Toyota og BMW.

(Topp Auto selger Opel, Nissan og Chevrolet.)

:idea::)

Da må nok han kameraten sett og hørt feil. Var nemlig en fra Topp Auto som var oppå Sulland og stod og sikla etter M5'n,var der visst en stund å.

Eieren fikk bilen hos oss og har aldri vært innom Topp Auto.

Ja tror nok heller att han sa feil og sa Topp auto istendenfor Gjøvik Auto.

da var det nok bare jeg som husket feil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt bilen fra meg på Star Bil i Skien for hjulstillingskontroll, og den var gått 9 km etterpå. Enda jeg ga klar beskjed om at den ikke skulle kjøres.

Ikke så mye synes kanskje noen, men for meg er det totalt uakseptabelt, og jeg kommer aldri til å bruke det verkstedet igjen.

Jeg gidder ikke betale for andres morro.

Hvem vet hva som har foregått av galskap, med rusing av kald motor, grisekjøring etc.

Lignende som med hmhaga det.. den ble bare kjørt noen få minutter, men var oppe i 180 flere ganger. Nesten så det hadde vært bedre om de faktisk hadde kjørt 9 mil - da hadde det i det minste vært tid til å få varm bil før de hadde dratt på. På 9 km kan du banne på at det har vært hardkjøring fra første meter. :roll:

Det er trist at det skal være slik. At en bil er inne på verksted betyr ikke at mekanikeren har den til fri disp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...