Gå til innhold

'86 M 635CSi STJÅLET i OSLO

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Hva kjennetegner egentlig en typisk øst-europeer?

Nå har ikke jeg intensjoner om å starte en ny diskusjon om etniske kjennetegn, men det er et faktum at store deler av østeuropa var relativt lukket land i de første 40 årene etter den andre verdenskrig. Det medførte bl.a at det var svært liten innvandring fra land utenfor jernteppet og dermed også mindre av hva vi i dag kaller den multietniske verden. Det slaviske folk betraktes som en egen etnisk gruppe mennesker... på samme måte som f.eks finnene tilhører den finsk-ugriske etniske gruppe mennesker sammen med samer, kvener, ungarere og estere. Mennesker med sterke slaviske kjennetegn eller karaktertrekk er reletivt enkle å skille ut fra en større gruppe mennesker... ikke dermed nevnt at man alltid kan gjøre det. Mitt poeng er naturligvis heller ikke et forsøk på hverken å stigmatisere eller generalisere en temmelig stor gruppe mennesker. Banditter finnes det i alle grupper mennesker og har intet med etnisk tilhørighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Liten kommentar til deg over her..

Jeg jobber faktisk på Autozentrum og vi bruker store ressurser og penger på at slike ting ikke skal skje.

Veldig beklagelig for kunden som har mistet bilen sin men det kunne like godt ha skjedd på gata eller i et parkerings hus.

Håper bilen kommer til rette igjen.

Lite trolig at denne kunden ville parkert den bilen på gata eller i dårlig bevoktet P-hus over natten.. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste sikre observasjon av bilen er ca. klokken 14 tirsdag 31. juli, da en mekaniker la merke til at det sto en hvit norskregistrert Mercedes med flere Øst-Europeiske personer inni, bak bilen.

Utrolig trist å registrere at slike tyverier finner sted, men slike strøkne objekter er kanskje mer attraktive enn andre biler - spesielt ettersom det gjerne er mindre sikkerhets (tyveri) utrustning enn andre steder. Når det er sagt så synes jeg teksten over er litt interessant. Lurer på hvordan man på en enkel måte kan se at det satt ØST euroeiske personer i bilen. Kanskje de var tyske eller franske for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til deg over her..

Jeg jobber faktisk på Autozentrum og vi bruker store ressurser og penger på at slike ting ikke skal skje.

Bedre lykke neste år :wink:

Bedre lykke til neste år noen skal ta bilen hans?:P Siden dere bruker så store ressurser regner jeg med dere hadde kamera overvåking? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vi.

Dere har videovervåkning ja. Vel, se her hva eieren av bilen det gjelder skriver:

Først:

"De har et kamera på veggen som peker mot hovedporten, men de måtte sjekke om det faktisk var i drift, eller bare der for å "skremme" tyver."

Og så 1 døgn senere:

"Har for øvrig fått bekreftet at kameraet på veggen hos Autozentrum kun er en "dummy" og aldri vært i bruk. Imponerende...."

Fra:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=386661 og http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=386946

Jeg vet ikke helt om det kan kalles videovervåkning med noen dummyer på veggen, ei heller kan det kalles å ta problemet seriøst. :roll:

Gunnar: Hvilke andre biler har blitt borte?

Hvilken annen enn denne er det du kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ufattelig kjedelig for eier.. Håper bilen kommer til rette og at den er like hel.

Fredrik:

I "mine" tilfeller der venner/familie har mistet bil der har dems forsikringselskap frasagt seg alt ansvar og ment at dette skal AutoZentrum sin forsikring dekke grunnet at man har gitt fra seg nøkkelen. Autozentrum skal også være forsikret for slike saker.

I et tilfelle, etter 3-4mnd med intensiv tlf/brev/advokat ville AZ betale for bilen, men da hadde hans forsikringselskap også gitt seg og allerede utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik:

I "mine" tilfeller der venner/familie har mistet bil der har dems forsikringselskap frasagt seg alt ansvar og ment at dette skal AutoZentrum sin forsikring dekke grunnet at man har gitt fra seg nøkkelen. Autozentrum skal også være forsikret for slike saker.

I et tilfelle, etter 3-4mnd med intensiv tlf/brev/advokat ville AZ betale for bilen, men da hadde hans forsikringselskap også gitt seg og allerede utbetalt.

OK... det kan være forskjeller på dette området i hhv. Norge og Danmark. Vi har hatt noen tilsvarende saker her i Danmark, men da sto bilene parkert på låst inngjerdet område som ble disponert av verkstedet. I forbindelse med forsikringsoppgjøret kom det frem at bilene måtte ha vært parkert innendørs (verkstedet eller låst garasje) for at kundenes forsikringer skulle gå fri. Naturligvis både ble og blir de fleste kundebilene parkert utendørs og ditto bilforhandlerens egne biler innendørs. Her er det store og åpenbare forskjeller på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett Gunnar, dummy kamera eller ei så håper jeg at bilen kommer til rette for eieren.

Har selv mistet et flott eksemplar av en 86mod 320i M-tech bil å vet hvordan det føltes.

Hvis den er i Norge så dukker den nok opp igjen, såpass spesiell bil som dette finnes det ikkes så mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mye forskjellige regler på dette. Det er jo kostbare saker det dreier seg om ofte og ikke at noen har mista kofferten sin under en flytur..:) (såfremt den ikke var full av gull-ur,kontanter,kameraer,prada klær osv :) )

Min brors M5 stod på bukk inne på verkstedet da den forsvant. :?

Lurer enda på hvor den blei av. Tror de fikk seg en liten overraskelse da bilen hadde MYE problemer med elektronikken og gikk i nødmodus. Den yta vel som en 40hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere tyvene "visste" det var dummie kameraer som overvåket området. ???

Ja en skal ikke se bort i fra det.

Da er det sikkert andre som vet om det også. Litt av et sjakktrekk å ha slike kameraer der da.......

Hele denne historien er egentlig helt HORRIBEL med tanke på de som mistet DEN kjerra på et område en skulle tro at den sto trygt.

Er det virkelig så enkelt at når en har bilen inne til service , så må en stå å passe den så den ikke blir stjelt - for blir den det så taper du på alle fronter.

Forsto det nå slik at det var noen som tok ansvar her da , men det er ting man skal slippe å "kave" med etter en slik sak mener nå jeg da.

Til tross for at de mest sannsynlig IKKE får bilen sin igjen , så håper jeg det ordner seg til best mulig løsning for den tapende part som absolutt er bileier i denne saken..

Kondolerer ! Det var et vakkert eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mye forskjellige regler på dette. Det er jo kostbare saker det dreier seg om ofte og ikke at noen har mista kofferten sin under en flytur..:) (såfremt den ikke var full av gull-ur,kontanter,kameraer,prada klær osv :) )

Lurer enda på hvor den blei av. Tror de fikk seg en liten overraskelse da bilen hadde MYE problemer med elektronikken og gikk i nødmodus. Den yta vel som en 40hester.

Liten kommentar til deg..

Leste alle påstandene dine inne på Bmwccn..hjelper nok ikke klubben din noe særlig er jeg redd for videre støtte i framtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til deg..

Leste alle påstandene dine inne på Bmwccn..hjelper nok ikke klubben din noe særlig er jeg redd for videre støtte i framtida.

Mine "påstander" er basert på mine egne erfaringer. Jeg syns dette er leit og jeg skulle ønske de kunne bedre sikkerheten! Du sier at det er blitt brukt store ressuser for å motvirke slike ting. Jeg kan desverre ikke se noe og hvertfall ikke når det er et dummycamera på veggen og en port som ikke fungerer. (har vært ute av drift i alle tilfeller)

Det har jo nå skjedd flere ganger og det er litt underlig at det ikke stjeles biler fra andre BMW verksteder her i Oslo. I hvertfall ikke i samme dimensjon.

Dette har vel ellers lite med klubben å gjøre?

:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes av prinsipp man skal være svært forsiktige med å komme med antydninger eller beskyldninger - ihvertfall så lenge det er i skriftlig form, og noe som "gud og hvermann" i utgangspunktet har tilgang til.

Det er en god regel at påstander om utro tjenere og andre kriminelle forhold understøttes av dokumentasjon. Det er ikke riktig å dømme noen før det faktiske forhold kan dokumenteres ! Tenker da ikke på den enkelte kunde sin personlige erfaring, men mer på antydninger om at ansatte står i ledtog med kriminelle elementer. Dette er i så fall en sak for Politiet.

Videre synes jeg også at man her skal skille mellom enkeltindividers synspunkter og klubben (BMWCCN) de eventuelt tilhører. Påstandene og den lite flatterende omtalen av Autozentrum foregår på et åpent forum, hvor det per i dag ikke er en redaktør fra BMWCCN som godkjenner de enkelte innlegg - det å stille klubben til ansvar for disse innleggene synes jeg dermed blir litt feil. Det skulle ikke forundre meg om det etterhvert vil bli en form for "sensur" på forum sider dersom klubben blir ansvarliggjort for enkeltpersoners holdninger og uttalelser.

Men men - dette er bare mine synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...