Gå til innhold

'86 M 635CSi STJÅLET i OSLO

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Synes av prinsipp man skal være svært forsiktige med å komme med antydninger eller beskyldninger - ihvertfall så lenge det er i skriftlig form, og noe som "gud og hvermann" i utgangspunktet har tilgang til.

Det er en god regel at påstander om utro tjenere og andre kriminelle forhold understøttes av dokumentasjon. Det er ikke riktig å dømme noen før det faktiske forhold kan dokumenteres !

Videre synes jeg også at man her skal skille mellom enkeltindividers synspunkter og klubben (BMWCCN) de eventuelt tilhører. Påstandene og den lite flatterende omtalen av Autozentrum foregår på et åpent forum, hvor det per i dag ikke er en redaktør fra BMWCCN som godkjenner de enkelte innlegg - det å stille klubben til ansvar for disse innleggene synes jeg dermed blir litt feil. Det skulle ikke forundre meg om det etterhvert vil bli en form for "sensur" på forum sider dersom klubben blir ansvarliggjort for enkeltpersoners holdninger og uttalelser.

Men men - dette er bare mine synspunkt.

Klubben kan neppe gjøres ansvarlig for innlegg som er postet i et åpent forum. Et ufravikelig krav er at det klart og tydelig må gå frem av forumsidene at man er personlig ansvarlig for alle innlegg man poster. I teorien er man jo alltid det, men i praksis kan det ikke gjennomføres uten en påloggingsprosedyre. Ergo må klubbens ledelse avgjøre om man ønsker både den glede og den evt. belastning et åpent forum gir. Alternativt kan forumet gjøres mer eksklusivt ved at man må være pålogget med brukerdata for å kunne skrive innlegg. Dagens forum gjør iallefall ingen direkte ansvarlige med mindre Autozentrum vurderer et rettslig etterspill mot klubben og/eller klubbens styre og har hell med det... noe som evt. er tvilsomt - utover at forumet kan bli stengt i sin nåværende form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

biltyveri burde vært straffet med nakkeskudd :evil:

det er for jævlig at det ikke skal gå an å ha en fin bil uten å måtte ta en hel drøss med forhåndsregler mot tyveri av ymse slag.

slik det har blitt må man jo nesten ta med bilen inn på soverommet for å få seg en god natts søvn, men da bør en vel være ungkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til deg..

Leste alle påstandene dine inne på Bmwccn..hjelper nok ikke klubben din noe særlig er jeg redd for videre støtte i framtida.

Hvis Autozentrum ønsker å gi BMWCCN reprimander som følge av noen innlegg på deres åpne forum, så vet jeg ikke om det akkurat bedrer AZs rykte i denne sammenheng. Det er ingen andre enn tjuvraddene og AZ selv som kan klandres for disse diskusjonene... hvordan BMWCCN skal få noe skyld oppi det hele kan ikke jeg fatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

biltyveri burde vært straffet med nakkeskudd :evil:

det er for jævlig at det ikke skal gå an å ha en fin bil uten å måtte ta en hel drøss med forhåndsregler mot tyveri av ymse slag.

slik det har blitt må man jo nesten ta med bilen inn på soverommet for å få seg en god natts søvn, men da bør en vel være ungkar.

Det er nok dessverre slik at man ikke har noen garanti for at det ikke er noen uærlige kropper der ute som foretar ulike tyveri. Vi er dessverre trolig mer utsatt enn andre ved at vi har biler som er relativt greie å omsette på et illegalt marked. BMW er og blir et høystatus merke, både i forhold til sportslighet og luksus. MEN - det er ikke dermed sagt at vi skal akseptere dette. Vi må bare ta våre forholdsregler.

Ville nok være en fordel ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten kommentar til deg..

Leste alle påstandene dine inne på Bmwccn..hjelper nok ikke klubben din noe særlig er jeg redd for videre støtte i framtida.

Hvis Autozentrum ønsker å gi BMWCCN reprimander som følge av noen innlegg på deres åpne forum, så vet jeg ikke om det akkurat bedrer AZs rykte i denne sammenheng. Det er ingen andre enn tjuvraddene og AZ selv som kan klandres for disse diskusjonene... hvordan BMWCCN skal få noe skyld oppi det hele kan ikke jeg fatte.

Er heller ikke det jeg skriver men du vet like godt som meg at det er lett at alle blir tatt over en kam.

Her er det jo bare et par tre av sikkert flere tusen medlemmer som har en mening om vår bedrift.

Tror nok neppe at det kommer til å skje noe ekstra mellom Az og Bmwccn men det hjelper jo ikke med sånn omtale akkurat.

Leser jo og at presidenten i Bmwccn ikke akkurat var veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jo og at presidenten i Bmwccn ikke akkurat var veldig fornøyd.

Umiddelbart kan man ikke tolke hans uttalelser som spesielt veloverveide iom. at han og styret tegner klubben og at han/de ikke har skrevet innlegg som kompromitterer Autozentrum. Hvis de føler at enkelte innlegg i diskusjonen er belastende for klubben får det heller ta dette opp internt (som han forøvrig skriver i innlegget) og endre på forumets adgangsmuligheter/moderering. Jeg vurderer hans uttalelser mer i retning av at han er mer bekymret for klubbens sponsorater enn han er bekymret for at det evt. er fremsatt sjikanøse uttalelser mot Autozentrum. Akkurat som om han er frustrert over at klubben ikke har full kontroll på hva som blir skrevet i forumet. Det er evt. for banalt etter min mening... saken bør ende på et styremøte og ikke i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest både her og på bmwccn.no føler jeg at AZ er et "useriøst firma", og selv om jeg bor oppi nord vil jeg holde meg unna dem til de tar ansvar og gjør synlige tiltak. Presidenten for bmwccn virker også som en tulling, men det kan vel kanskje være mulig at Gunnar også hadde reagèrt hvis noen hadde prata stygt/negativt/sverta bimmers.no's sponsorer.. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding fra trådstarter i BMWCCN forum:

Denne diskusjonen har tatt en voldsom vending nå, og som trådstarter får jeg følge opp videre.

Jeg støtter helt oppunder det "02Henning" skriver i sitt siste innlegg, og tar meg ikke bryet med å omformulere meg og skrive det på nytt. Det er skrevet som om jeg skulle gjort det selv. Det må være lov å belyse reelle problemer hvis de har rot i virkeligheten, men å komme med direkte beskyldninger og anklagelser bør vi holde oss for gode til.

En gledelig nyhet er at jeg i dag fått kontrabeskjed fra Autozentrum, som går på at kameraet faktisk ER i drift. Mye frem og tilbake, men ok. Det er vaktmesteren på stedet som styrer med dette. Han er på ferie frem til mandag, og vi skal opprette kontakt med han da. Jeg har snakket med en kamerat som jobber i Hafslund (som har ansvaret for overvåkingen av AZ), og blitt fortalt at videoen lagres i syv dager. Dermed er mulighetene til stede for at vi kanskje kan få noen spor og gå etter der! Selv om det sikkert ikke finnes noen synlige eller ekte bilskilt på filmen kan vi i hvertfall se hva slags bil de har kommet med, hva slags mennesker det var og hvordan de fikk med seg vår bilen. Det blir spennende å høre på mandag!

Da satser vi på at det usakelige rundt denne diskusjonen er et tilbakelagt kapittel, og at vi verken skal dømme mekanikere, øst-europeere, eller noen andre før vi har noe håndfast å gå etter.

Hvis det er noen her som har tilgang til andre forumer hvor dette emnet diskuteres, kanskje dere vil opplyse om at kameraet faktisk var/er i drift, så det slippes flere diskusjoner og feilopplysninger om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presidenten for bmwccn virker også som en tulling, men det kan vel kanskje være mulig at Gunnar også hadde reagèrt hvis noen hadde prata stygt/negativt/sverta bimmers.no's sponsorer.. Eller?

Det er klart det blir annerledes når det er en sponsor det gjelder, og man må være litt var med hva som blir sagt offisielt, men faktum er at skaden allerede er gjort, og det blir ikke noe bedre av at presidenten går ut og fremstår som godt nedi lomma på AZ.

Hadde det vært en sponsor her inne, hadde jeg anbefalt de å la historie være historie, og gjøre seg synlige ved å gå ut med noe uforpliktende (men seriøst) som: "Vi beklager det inntrufne på det sterkeste, og gjør alt vi kan for å forsøke å følge opp spor og finne igjen bilen. Vi vil samarbeide med vårt og kundens forsikringsselskap for å løse dette på best mulig måte. Vi kommer også til å sette oss ned og vurdere sikkerhetstiltak for fremtiden for å sikre kunders biler på en bedre måte."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det blir annerledes når det er en sponsor det gjelder, og man må være litt var med hva som blir sagt offisielt, men faktum er at skaden allerede er gjort, og det blir ikke noe bedre av at presidenten går ut og fremstår som godt nedi lomma på AZ.

Hadde det vært en sponsor her inne, hadde jeg anbefalt de å la historie være historie, og gjøre seg synlige ved å gå ut med noe uforpliktende (men seriøst) som: "Vi beklager det inntrufne på det sterkeste, og gjør alt vi kan for å forsøke å følge opp spor og finne igjen bilen. Vi vil samarbeide med vårt og kundens forsikringsselskap for å løse dette på best mulig måte. Vi kommer også til å sette oss ned og vurdere sikkerhetstiltak for fremtiden for å sikre kunders biler på en bedre måte.

Som om jeg skulle sagt det selv Gunnar!

Istedet blir det truet med rettslig etterspill for medlemmer som har snakket stygt om AZ. Makan.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...