Kenny_ Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Motoren går på 600omdreininger på tomgang. Noe jeg syntes er litt lite. Men den dauer ikke, selv om anlegg, A/C og vifte så på full guffe. Det er noe vibrasjon i bilen. Noe jeg kan stille på? Isåfall hva? Er seriøs grønn når det kommer til ting under panser utenom filter og oljeskift. Eller er det andre ting som kan ha skjedd? Dette begynte en liten stund etter jeg byttet tennplugger (om det har noe med saken å gjøre ) Bilen det er snakk om en en 95mod 320i med automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
isanfa Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Da har du en feil. Tomgangs turtall skal ikke, og kan vel heller ikke justeres på disse motorene. Sjekk innsugsslangen mellom luftmengdemåler og motor, disse bruker og morkne, så sprikker de og det kommer inn falsk luft. Ellers kan du jo dra ut tomgangsmotoren og se om det blir noen forskjell. Hvis det ikke skjer noe når du drar ut denne, så er det mest sannsynlig den som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Takk for tipset. Jeg skal sjekke slangene skikkelig. Spørsmålet er da hva tomgangsmotoren er, og hvor den ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mad-fun Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Turtallet skal ligge på 700 +- 40 En god metode for å sjekke om man har falskluft er å spraye startgass rundtomkring innsugsbelgen, for da finner du garantert ut om du har falskluft eller ikke ettersom motoren ruser seg opp når startgassen kommer inn i motoren.. Det kan være vanskelig å se bittesmå hull som ligger f.eks på undersiden av belgen.. Edit: Tomgangsmotoren er montert under innsugsmanifolden, så den kan bli vanskelig å nå uten å demontere manifolden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Al Bundy Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Er det bare pga at turtelleren viser lite du synes du har for lavt turtall?? Er ikke sikkert nåle viser riktig.. Tomgang pleier ligge på rundt 7-800 omdr. Hvis ikke det er noe problem at den går som den gjør så kan det hende den er som den skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 mad-fun: Takk for tipset. Skal prøve det. hmm,høres ut som noe jeg ikke skal fitle med den tomgangsmotoren. Al bundy: Nei bilen rister litt når jeg står på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Ser du en sånn lysende prikk mellom 500rpm og 1000 rpm i turtelleren når det lyser opp? ser den nesten ikke hvis det ikke er mørkt da. Det virker som at ved normalt turtall så skal nåla ligge ved den, det gjør den i allefall med min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellFire- Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 Greit nok.. gammel sak. MEN min bil ligger på 500 rpm dønn stabilt.. en 320 96 modell.. Det er vel litt lavt, men jeg merker ikke noe risting! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuniluni Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 kall meg dum men på min kan jeg stille tomgangen på gaswiren/ stoppern inn på spjeldet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 kall meg dum men på min kan jeg stille tomgangen på gaswiren/ stoppern inn på spjeldet. Det kan du ja.. Det har jeg også gjort. Men jeg har fjernet tomgangsmotoren. Men vil ikke si at det er riktig måte å justeretomgang på. med tanke på TPS-sensor og div andre datagreier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå