Anderslien Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Jeg driver å sliter med min viskosekobling. Har prøvd alt jeg kan, men får bare ikke opp mutteren. Jeg har laget meg et verktøy, som holder igjen to muttere på drevet på vannpumpa, så jeg får holdt igjen alt. Har brukt fastnøkkel på mutteren hvor vi har tatt i alt vi kunne, men får den bare ikke opp. Har prøvd å slått på fastnøkkelen med hammer også uten hell. Har prøvd begge veier, men får den bare ikke opp. Hva er egentlig riktig vei? Jeg har hørt det er lings gjenger, men har også hørt at det er motsatt vei av den veien vifta går. Motsatt vei av den veien vifta går, er det rex gjenger, altså vanlige gjenger. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 heisan det er links. jeg pleier å stramme reima skikkelig først så bruker jeg en vannpumpe tang rundt reima og bruker fastnøkkelen på koblinga og dryler til med en hammer da slipper den. rex heter vanlig vei ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Jeg har løsnet flere viskosekoblinger, og har egentlig aldri hatt problem med det! Det jeg gjør er bare sette fastnøkkelen på mutteren og slå med hammer! Holder ikke igjen eller noe! Og JA som sagt over her! det er links! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Vannpumpetang på reimhjulet tør jeg ikke... Blir så lett ødelagt. Så dere bare slår så løsner den? Men ettersom det er lings gjenger, så når motoren går så slakker jo den mutteren da? Motoren går akkurat samme vei som når du skal slakke opp mutteren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Det er hvertfall links på m50/m52/m40/m42 Vet ikke hva det er på din men regner med det er det samme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 vilken vei går vifta på bilen din da evt sett fra førersia? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 vilken vei går vifta på bilen din da evt sett fra førersia? Når du sitter inni bilen, går den til venstre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 ok da er d links. prøv å lås av dynamoen med noe da. og slå på nøkkelen til koblinga motsatt vei som vifta går Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Men hvis jeg skal slå motsatt vei av det vifta går, så er det jo ikke links gjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 beklager samme vei som vifta går altså nøkkelen skal mot venstre framskjerm for og få opp koblinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Men vil den ikke skru seg opp når motoren går da? Hvis den skrus opp samme vei som vifta går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 Er rimelig sikker p at den er links! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... noWebRef=& Ser rimelig likt ut som de fleste bmw motorer i det tidsrommet, s det er helt sikkert links EDIT: Det funket visst ikke helt! prøvde og søke på reg nr ditt men da kom det opp en 525! Leitet opp en 540 manuelt og det var den siden som ikke funket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet August 3, 2007 Forfatter Share Skrevet August 3, 2007 Får vel prøve litt til da... Men den sitter noe helt sinnsykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 3, 2007 Share Skrevet August 3, 2007 garanterer deg at det er links.... prøv å plasser ett stort skrujern ved de mutterene som holder fast remhjulet på vannpumpa. gjorde ihvertfall jeg når jeg skulle ha av vifta.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå