Gå til innhold

Overgang fra 4 syl til 6 syl! Min fortelling!


ReWrite-
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så heldig at jeg har eid 3 stk BMWer før, men alle har desverre vært E30 318i, ikke det råeste akkurat, men de har alle hatt sin sjarm, og det er også grunnen til at jeg har blitt BMW frelst.

Jeg leste mye rart om at det var 6 syl BMW som virkelig var BMW, men tok mye av dette med en klype salt, kunne ikke tro det var såååå stor forskjell, ja seff lyden av en 6er var jo noe helt annet enn en 4er, men utenom det trodde jeg ikke at det ville være så forskjellig..

Så feil kan man altså ta, for etter 9 mnd med småstell og kos så fikk jeg endelig "vrak" E30 320ien min på veien, og da skjønte jeg hvor utrolig feil jeg hadde tatt, det er jo "bare" 129hk i den, men makan til deilig motor skal iallefall jeg lete lenge etter, der jeg måtte gire ned med andre biler kan jeg nå bare gasse litt mer så trekker denne villig i nesten alle gir, også lyden da, den er jo bare orgamisk når man kommer i godt driv igjennom en tunnel eller lignende, godt hjulpet av et bra oppsatt effektanlegg.

Nei, jeg har nå virkelig skjønt hva BMW handler om, og jeg er igjen utrolig utrolig imponert over dette stykket med motor, har kjørt mange nyere biler, men ingen av dem gir meg det en m20b20 gir meg.. et smil rundt munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, når du gleder deg så mye over en M20B20, så har du mye å se frem til når du begynner å gå gradene blant sekserne. ;)

M20B20 er grei den, men med 129hk/175Nm er det den minste og svakeste sekseren til BMW de siste 30 årene. Den har absolutt riktig lyd og morsom karakteristikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når du gleder deg så mye over en M20B20, så har du mye å se frem til når du begynner å gå gradene blant sekserne. ;)

M20B20 er grei den, men med 129hk/175Nm er det den minste og svakeste sekseren til BMW de siste 30 årene. Den har absolutt riktig lyd og morsom karakteristikk.

Jeg trodde også at dette ikke ville bli helt det store, og var egentlig på jakt etter en 2,5l, men må si meg veldig positivt overrasket. Nå vet jeg ingenting om hva som har blitt gjort med motoren av tidligere eier\eiere så kan hende det er noe småtrim i den, kam osv?

Og hva slags forskjeller er det b25 konta b20 i utseende, er det noe i det heletatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en løsning på responsrøret til M52 så lytter jeg jeg... :wink:

Forøvrig...

ja seff lyden av en 6er var jo noe helt annet enn en 4er, men utenom det trodde jeg ikke at det ville være så forskjellig..

Men mot en like sterk 4'er så er det jo ikke det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en løsning på responsrøret til M52 så lytter jeg jeg... :wink:

Forøvrig...

ja seff lyden av en 6er var jo noe helt annet enn en 4er, men utenom det trodde jeg ikke at det ville være så forskjellig..

Men mot en like sterk 4'er så er det jo ikke det heller..

Har kjørt BMW E90 320i og den var ikke det "samme", har også kjørt 318is E36 og den var heller ikke det "samme".. Det er iallefall min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er akuratt det samme fra 6'r til v8'r :P

ingenting kan sammenlignes med en v8'r :D

Vil si deg enig på den Eika :P Fikk meg en 530 for ikke så lenge siden, men girkassa slurer såpass at jeg ikke hører motoren, og ikke får jeg kjørt den riktig heller :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lyd forlskjell hele veien! Er som snøscooter fra 2 til 3 sylinder..

Men Rekke 6 og V8 er ikke så store forskjellen:) om du tenker samme volum..

Men om jeg hadde kjøpt bil idag.. hadde det vært en stor 6er eller V8 bmw vel og merke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toliters sekserene (M20, M50, M52) til BMW imponerer meg egentlig ikke så veldig mye. Fantastisk fin gange og lyd ja, men draget kunne utvilsomt vært bedre. Går brukbart på topp, men trenger noe turtall. Jeg mener konkurrenter har laget mye bedre tolitere i form av rekkefirere. Når det er sagt så ville jeg nok heller valgt en BMW med toliters sekser kontra konkurrentene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...