Gå til innhold

Hvilke dekk bør jeg velge?

Greiner
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye 19" felger og dekk til min E60.

Hvordan dekk bør jeg velge med tanke på holdbarhet, støy og pris?

Dekk-spesialisten i Porsgrunn har felgpakker med nankang dekk.

Hvordan er disse dekkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel også ta i betraktning hvilken type kjøring man legger opp til. Skal du kjøre mye på våte svingete veier etc? Videre er rangeringen av elementene pris, støy, holdbarhet også viktig for å finne aktuelle valg.

Dersom pris er viktigst, vil nok dekk som nankang være aktuelle - men jeg mener å huske at disse ikke nødvendigvis står høyt i kurs i forhold til støy, evne til å håndtere våte veier etc.

Selv har jeg Bridgestone Potenza som totalt ligger på ca 8500 for 4 nye dekk (på nåværende felger), men dette er for 17" 245/45. Er sånn høvelig fornøyd med disse - synes det er litt mye vegstøy. (Så forøvrig en test som viste at vegstøy øket relativt mye når man gikk fra 225 til 245)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist delte meninger om hvordan nankang dekkene fungerer.

Jeg har litt lyst til å prøve nankang, så får en selv erfare hvordan de fungerer.

Det er i allefall uaktuelt å kjøpe dekk til 2500-3000kr stk når bilen kun skal brukes til vanlig kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW'en stod på Nankang dekk da jeg kjøpte den, og etter tidligere erfaringer var jeg ganske skeptisk til disse, men synes nå at de er overraskende gode! Har ikke merket noe spesielt til støy eller problemer på våt vei. Ikke vanplanet en eneste gang enda selv om det begynner å bli lite mønster igjen. Er mindre forskjell enn jeg hadde trodd opp til Toyo- dekkene som jeg har på den andre bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...