Gå til innhold

Bytte ratt. Motstand på airbag? Prøvd og feilet!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte ratt i E36`n fra airbagratt til momo ratt. For å unngå at airbaglampa lyser i dashen har jeg hørt at folk setter på en motstand.

Hvor høy motstand bør settes på i tilfelle og hvordan?

Skrevet

Ville tenkt meg nøye om før jeg kuttet ut airbag pga forsikringen osv,har akkurat besøkt en på rikshospitalet som sannsynligvis reddet livet pga airbag.

Skrevet

Vet hva airbag er, og hvor viktig det er ovenfor sikkerhet hvis det skulle skje noe. Selvfølgelig trist at noen er utfor uhell. Vet også alt om forsikring osv osv. Men er motstand jeg spør om her, ikke hvorvidt det er farlig å kjøre uten ;)

Skrevet
FÅr måle meg frem med multimeter :) Men hva bruker man a? aldri vært borti motstand osv.

Still Multimeteret på Ohm, kople fra batteriet før du måler med ohm, skal ikke være strøm når man måler motstand.

Skrevet
15amp?

motstand betegnes som regel i ohm...

Litt trøtt der, det skal selfølgelig være ohm. Jeg var innom en elektronikk forhandler når jeg skulle gjøre dette på en av mine tidligere biler, å da hadde de ikke 15ohm motstander, så jeg fikk loddet sammen 2stk 7,5 ohm.

Skrevet

Har nå prøvd ut dette.. -uten hell! Nå lyser airbaglampa.

Visste ikke hvordan jeg skulle koble. Men koblet motstanden mellom plussen og minusen.

Noen med innvendinger her eller?

Skrevet

Hmm.. Kuttet av kontakten som var festet til airbag kontakten i rattet jeg. Men kuttet den så det går ann å koble den på seinere.

Er det ikke det folk pleier å gjøre/skal gjøre?

Ja, stemmer, har _IKKE_ peiling på det her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...