-Anders- Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Skal bytte ratt i E36`n fra airbagratt til momo ratt. For å unngå at airbaglampa lyser i dashen har jeg hørt at folk setter på en motstand. Hvor høy motstand bør settes på i tilfelle og hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 ohm motstand i airbaggen så finner du ut av d:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 Ville tenkt meg nøye om før jeg kuttet ut airbag pga forsikringen osv,har akkurat besøkt en på rikshospitalet som sannsynligvis reddet livet pga airbag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 Vet hva airbag er, og hvor viktig det er ovenfor sikkerhet hvis det skulle skje noe. Selvfølgelig trist at noen er utfor uhell. Vet også alt om forsikring osv osv. Men er motstand jeg spør om her, ikke hvorvidt det er farlig å kjøre uten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 15amp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuniluni Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 15amp? motstand betegnes som regel i ohm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 FÅr måle meg frem med multimeter Men hva bruker man a? aldri vært borti motstand osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 6, 2007 Share Skrevet August 6, 2007 FÅr måle meg frem med multimeter Men hva bruker man a? aldri vært borti motstand osv. Still Multimeteret på Ohm, kople fra batteriet før du måler med ohm, skal ikke være strøm når man måler motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 6, 2007 Forfatter Share Skrevet August 6, 2007 okej! Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 7, 2007 Share Skrevet August 7, 2007 15amp? motstand betegnes som regel i ohm... Litt trøtt der, det skal selfølgelig være ohm. Jeg var innom en elektronikk forhandler når jeg skulle gjøre dette på en av mine tidligere biler, å da hadde de ikke 15ohm motstander, så jeg fikk loddet sammen 2stk 7,5 ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 9, 2007 Forfatter Share Skrevet August 9, 2007 Har nå prøvd ut dette.. -uten hell! Nå lyser airbaglampa. Visste ikke hvordan jeg skulle koble. Men koblet motstanden mellom plussen og minusen. Noen med innvendinger her eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thon_Racing Skrevet August 9, 2007 Share Skrevet August 9, 2007 Airbag systemet har en følsomhet på mellom 3,5 og 4 ohm før den setter feilkode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 9, 2007 Forfatter Share Skrevet August 9, 2007 Så det vil si? -At jeg må lodde på en motstand på 3.5-4 ohm istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thon_Racing Skrevet August 9, 2007 Share Skrevet August 9, 2007 Du må ha en motstand på under 3,5 ohm. Jeg har noen motstander på 2,7 ohm, men er sikkert ikke samme kontakta da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet August 9, 2007 Forfatter Share Skrevet August 9, 2007 Hmm.. Kuttet av kontakten som var festet til airbag kontakten i rattet jeg. Men kuttet den så det går ann å koble den på seinere. Er det ikke det folk pleier å gjøre/skal gjøre? Ja, stemmer, har _IKKE_ peiling på det her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå