Champ Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 regner med at man må ha en slik interface box også, holder neppe med bare ledningene. Får man opp alt av feilkoder med dette utstyret, samme som dem villle få på et godkjent verksted ? og kan man endre noe på bilen med dette utstyret ? og er det noen begrensinger på hvilke årsmodeller eller type BMW denne kan brukes til , kan feks brukes til min E36 318i 98 mod ?
panser Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 regner med at man må ha en slik interface box også, holder neppe med bare ledningene.Får man opp alt av feilkoder med dette utstyret, samme som dem villle få på et godkjent verksted ? og kan man endre noe på bilen med dette utstyret ? og er det noen begrensinger på hvilke årsmodeller eller type BMW denne kan brukes til , kan feks brukes til min E36 318i 98 mod ? må ha interface også ja. får opp alt av feilkoder kan ikke endre så masse, litt på lys/sentrallås tror jeg ? virker på alle fra -88 til -05 tror jeg
Champ Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 hvordan og hva skulle man kunne stille på lysene ? så det tidligere var nevnt noe om automatisk kjørelys , men det kan vel umilig funke da bryteren fysisk må vris over for å få lys på min bil, mener nå jeg, det er sikkert noe som er mere ment til nyere biler. ellers så kanskje man kan stille lysene som blinker når man låser bilen med fjernkontrollen, og om bilen skal blinke når man låser opp også eller noe slikt. men er jo bare å prøve, skal nå skaffe meg kabler og teste ut dette og se hvordan det funker.
Amzoch Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 har import bil.. og hadde uten automatiske kjørelys.. di plugga den på pc på bmw og vips.. så hadde jeg det.. så kanskje man kan gjøre det i carsoft.. Panser: INgerface e den lille svarte boksen sant?
Haug530D Skrevet August 10, 2007 Skrevet August 10, 2007 har import bil.. og hadde uten automatiske kjørelys.. di plugga den på pc på bmw og vips.. så hadde jeg det.. så kanskje man kan gjøre det i carsoft..Panser: INgerface e den lille svarte boksen sant? Er den lille boksen ja, alt følger med fra One stop factory, må bare ha pc med com port utenom.
sveinen Skrevet August 10, 2007 Forfatter Skrevet August 10, 2007 Har nå akkurat kjøpt interfacen fra Ebay og lastet ned Carsoft, så dette skal bli spennende.. For de som lurer på hva det kostet så ser det ut til at prisen blir rundt 1000 lappen. Og det er jo det vært om en får det til å virke... Det med kjørelys og det andre som har dukket opp spørsmål, er ikke så viktig for meg. For meg er det viktig å finne eventuelle feil, få utbedret de og nullstille fei. Takker så mye for hjelp av de som har lagt inn svar:)
S.Hafsmo Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 må man ha slikt utstyr for å få vekk de feil alarmene som er utbedret på kjørekomputer?
Sir Hofstad Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 må man ha slikt utstyr for å få vekk de feil alarmene som er utbedret på kjørekomputer? Du kan prøve å ta av datakontakt 1 min eller så...
Sir Hofstad Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Send meg tilbakemelding. Og hvis du gidder med det samme å sjekke om du har en brun/rød ledn inn på pin 8 med det samme?
02dag Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Carsoft koster 2500 euro (ja du leste ikke feil) og til den prisen skulle du forvente at den kunne så og si alt. Men dessverre er det ikke mye annet du kan gjøre enn å foreta en diagnose og resette feilkoder. Noen få andre funksjoner er tilstede, men ikke noe veldig nyttig. Den kan ikke programmere om lysmodulen for eksempel, og den kan heller ikke remappe motorstyringen. En annen funksjon er om du vil bytte ECU på bilen din. Da kan Carsoft lagre hele programmet og du bytter boks, og programmet kan kjøres inn igjen. Ikke akkurat noe jeg vil prøve selv, da bruksanvisning og veiledninger er elendige. En annen morsom sak er feilkodene, som det ikke er noen forklaring på idet hele tatt. Hadde jeg kjøpt Carsoft og ikke lastet det ned så tror jeg at jeg hadde blitt veldig skuffet. Det er nesten slik at prisen for adapter og kabel er for mye for hva programmet gir tilbake. De eneste som vil bli imponert av et slik program er eldre bilmekanikere som aldri har vært borti "data".
Sir Hofstad Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 Ja, ser du det i forhold til Launch X-431 som er en komplett diagnosestasjon som feks koster 10-15 inn til meg, er det litt spedt
Arild G. Skrevet August 12, 2007 Skrevet August 12, 2007 da har jeg fått testa ut litt på e34'n i dag. tok full diagnose, og da kom det jo opp noen feil prøvde å resette alle feilkodene, og da satt jeg igjen med to feil tilslutt. -DME: feil på ventil til tanklufting -HKL: aner ikke hva det er for noe. noen som vet?
JvP Skrevet August 13, 2007 Skrevet August 13, 2007 DME-Digital petrol engine controll unit HKL-Aircondition system Står det hvertfall under glossary i carsoft 6.5 sp1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå