Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

regner med at man må ha en slik interface box også, holder neppe med bare ledningene.

Får man opp alt av feilkoder med dette utstyret, samme som dem villle få på et godkjent verksted ?

og kan man endre noe på bilen med dette utstyret ?

og er det noen begrensinger på hvilke årsmodeller eller type BMW denne kan brukes til , kan feks brukes til min E36 318i 98 mod ?

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
regner med at man må ha en slik interface box også, holder neppe med bare ledningene.

Får man opp alt av feilkoder med dette utstyret, samme som dem villle få på et godkjent verksted ?

og kan man endre noe på bilen med dette utstyret ?

og er det noen begrensinger på hvilke årsmodeller eller type BMW denne kan brukes til , kan feks brukes til min E36 318i 98 mod ?

må ha interface også ja.

får opp alt av feilkoder

kan ikke endre så masse, litt på lys/sentrallås tror jeg ?

virker på alle fra -88 til -05 tror jeg

Skrevet

hvordan og hva skulle man kunne stille på lysene ? så det tidligere var nevnt noe om automatisk kjørelys , men det kan vel umilig funke da bryteren fysisk må vris over for å få lys på min bil, mener nå jeg, det er sikkert noe som er mere ment til nyere biler.

ellers så kanskje man kan stille lysene som blinker når man låser bilen med fjernkontrollen, og om bilen skal blinke når man låser opp også eller noe slikt.

men er jo bare å prøve, skal nå skaffe meg kabler og teste ut dette og se hvordan det funker.

Skrevet

har import bil.. og hadde uten automatiske kjørelys.. di plugga den på pc på bmw og vips.. så hadde jeg det.. så kanskje man kan gjøre det i carsoft..

Panser: INgerface e den lille svarte boksen sant?

Skrevet
har import bil.. og hadde uten automatiske kjørelys.. di plugga den på pc på bmw og vips.. så hadde jeg det.. så kanskje man kan gjøre det i carsoft..

Panser: INgerface e den lille svarte boksen sant?

Er den lille boksen ja, alt følger med fra One stop factory, må bare ha pc med com port utenom.

Skrevet

Har nå akkurat kjøpt interfacen fra Ebay og lastet ned Carsoft, så dette skal bli spennende..

For de som lurer på hva det kostet så ser det ut til at prisen blir rundt 1000 lappen.

Og det er jo det vært om en får det til å virke...

Det med kjørelys og det andre som har dukket opp spørsmål, er ikke så viktig for meg.

For meg er det viktig å finne eventuelle feil, få utbedret de og nullstille fei.

Takker så mye for hjelp av de som har lagt inn svar:)

Skrevet

Carsoft koster 2500 euro (ja du leste ikke feil) og til den prisen skulle du forvente at den kunne så og si alt.

Men dessverre er det ikke mye annet du kan gjøre enn å foreta en diagnose og resette feilkoder. Noen få andre funksjoner er tilstede, men ikke noe veldig nyttig. Den kan ikke programmere om lysmodulen for eksempel, og den kan heller ikke remappe motorstyringen.

En annen funksjon er om du vil bytte ECU på bilen din. Da kan Carsoft lagre hele programmet og du bytter boks, og programmet kan kjøres inn igjen. Ikke akkurat noe jeg vil prøve selv, da bruksanvisning og veiledninger er elendige.

En annen morsom sak er feilkodene, som det ikke er noen forklaring på idet hele tatt.

Hadde jeg kjøpt Carsoft og ikke lastet det ned så tror jeg at jeg hadde blitt veldig skuffet. Det er nesten slik at prisen for adapter og kabel er for mye for hva programmet gir tilbake. De eneste som vil bli imponert av et slik program er eldre bilmekanikere som aldri har vært borti "data".

Skrevet

da har jeg fått testa ut litt på e34'n i dag.

tok full diagnose, og da kom det jo opp noen feil :)

prøvde å resette alle feilkodene, og da satt jeg igjen med to feil tilslutt.

-DME: feil på ventil til tanklufting

-HKL: aner ikke hva det er for noe. noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...