Lars Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Men kravet om auto-høgdejustering, gjelder det både for nærlys, og fjernlys? Greit nærlysa kjører du jo med når du møter biler.. men fjernlysa slukker du jo uansett nettopp for å unngå å blende noen.. så ettermontering av xenon i fjernlys burde vel eeeegentlig være ganske greit?
Inline six Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Det er ingen xenon ombyggingskitt som selges som er lovlige.Det kreves nemlig at lyshøyden skal reguleres automatisk med terrenget du kjører i, og da må det være montert høyde sensorer på vær aksling som igjen skal styre en høyhastighets reguleringsmotor på lykta. Det må også være montert lyktespylere til hver enkelt lykt. Xenonpærer kan ikke sammenlignes med f.eks halogen glødetrådpærer som H7, xenonpærer har ikke glødetråd men er gassutladingspærer som trenger flere tusen volt fra en tenner for å virke. Så dette er ikke bare bare. Det finnes heller ikke xenon i tåkelys på noen biler. Har nettop vært på tredagers kurs i lyssystem til bil så dette vet jeg litt om. Får jeg spør kordan kurs du var på? Audi/WV/MB har kommet med Xeon i tåkelysene å har ikke høyde eller spylere på det. å det er godkjent å ha xeon i langlys det blender du ned ved du møt på noen. trenger ikke noe høyde justering eller lykte spylere for det. høyde sensorer på vær aksling? Hvor har du det i fra? på vær enkelt bil har det på bak aksling mest på høyre siden bak vist man har bære bru. å den føler ikke ikke om du kjør i opp over bakke eller ned overbakke. men høyden fra bære armen opp til karroseriet. Det veit jeg når jeg skruer tildaglig på alle slaks biler. Jeg var på kurs hoss quickpartner kjeden som mange verksteder her til lands er medlem i. Å ja jeg er også bilmekaniker, men du er jo tydeligvis en ekspert på xenonlys og lovgivningen runt det så kansje du skulle starte opp med egne kurs da
Kjennern Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Xenon gir for lite varme, slik at om vintern vil det kunne tildekkes med snø/slaps. Derfor man må ha lyktespyler. Ser ikke poenget med å krangle om det. Står svart på hvit i regelboka at man skal ha automatisk høydejustering og lyktespyler når man har xenon. Samma om det er kjørelys eller fjernlys.
Aroid Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Det er ingen xenon ombyggingskitt som selges som er lovlige.Det kreves nemlig at lyshøyden skal reguleres automatisk med terrenget du kjører i, og da må det være montert høyde sensorer på vær aksling som igjen skal styre en høyhastighets reguleringsmotor på lykta. Det må også være montert lyktespylere til hver enkelt lykt. Xenonpærer kan ikke sammenlignes med f.eks halogen glødetrådpærer som H7, xenonpærer har ikke glødetråd men er gassutladingspærer som trenger flere tusen volt fra en tenner for å virke. Så dette er ikke bare bare. Det finnes heller ikke xenon i tåkelys på noen biler. Har nettop vært på tredagers kurs i lyssystem til bil så dette vet jeg litt om. Får jeg spør kordan kurs du var på? Audi/WV/MB har kommet med Xeon i tåkelysene å har ikke høyde eller spylere på det. å det er godkjent å ha xeon i langlys det blender du ned ved du møt på noen. trenger ikke noe høyde justering eller lykte spylere for det. høyde sensorer på vær aksling? Hvor har du det i fra? på vær enkelt bil har det på bak aksling mest på høyre siden bak vist man har bære bru. å den føler ikke ikke om du kjør i opp over bakke eller ned overbakke. men høyden fra bære armen opp til karroseriet. Det veit jeg når jeg skruer tildaglig på alle slaks biler. Jeg var på kurs hoss quickpartner kjeden som mange verksteder her til lands er medlem i. Å ja jeg er også bilmekaniker, men du er jo tydeligvis en ekspert på xenonlys og lovgivningen runt det så kansje du skulle starte opp med egne kurs da Nei kurs nei. men jeg veit hva jeg skrur av til kundene. komplett Xeon orginalt blant annen fra MB,VW og Audi. da veit jeg hva diverse ting sitter hend og følere. Ikke noe automatisk høyde justering på langlys. men det er lyktespylere.
Inline six Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Det er ingen xenon ombyggingskitt som selges som er lovlige.Det kreves nemlig at lyshøyden skal reguleres automatisk med terrenget du kjører i, og da må det være montert høyde sensorer på vær aksling som igjen skal styre en høyhastighets reguleringsmotor på lykta. Det må også være montert lyktespylere til hver enkelt lykt. Xenonpærer kan ikke sammenlignes med f.eks halogen glødetrådpærer som H7, xenonpærer har ikke glødetråd men er gassutladingspærer som trenger flere tusen volt fra en tenner for å virke. Så dette er ikke bare bare. Det finnes heller ikke xenon i tåkelys på noen biler. Har nettop vært på tredagers kurs i lyssystem til bil så dette vet jeg litt om. Får jeg spør kordan kurs du var på? Audi/WV/MB har kommet med Xeon i tåkelysene å har ikke høyde eller spylere på det. å det er godkjent å ha xeon i langlys det blender du ned ved du møt på noen. trenger ikke noe høyde justering eller lykte spylere for det. høyde sensorer på vær aksling? Hvor har du det i fra? på vær enkelt bil har det på bak aksling mest på høyre siden bak vist man har bære bru. å den føler ikke ikke om du kjør i opp over bakke eller ned overbakke. men høyden fra bære armen opp til karroseriet. Det veit jeg når jeg skruer tildaglig på alle slaks biler. Jeg var på kurs hoss quickpartner kjeden som mange verksteder her til lands er medlem i. Å ja jeg er også bilmekaniker, men du er jo tydeligvis en ekspert på xenonlys og lovgivningen runt det så kansje du skulle starte opp med egne kurs da Nei kurs nei. men jeg veit hva jeg skrur av til kundene. komplett Xeon orginalt blant annen fra MB,VW og Audi. da veit jeg hva diverse ting sitter hend og følere. Ikke noe automatisk høyde justering på langlys. men det er lyktespylere. Beklager det sure svaret i går Var ikke helt i gohumør etter at bilen min (hjertebarnet) ble påkjørt bare en halvtime før jeg lågga meg på
aloebiz.net Skrevet August 21, 2007 Skrevet August 21, 2007 Både E39'en jeg hadde og E46n jeg har nå justerer autmatisk høyden både på fjern og nær parallellt. Det slitter et lite stag både foran og bak under bilen på bærebrua(?). Gjorde det både på E39'n og på E46n Justerer kun etter hvor mye fjærene er trykt sammen...
-Sammy Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Noen som har erfaringer med disse ? http://www.eurobuy.no/forside/bilutstyr/lys_-_xenon_look/halogen-2-stk-h3---xenonlook
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå