Gå til innhold

Hjelp angåen ettermontering av tåkelys e36


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å legge opp originalt ledningsnett til tåkelysene på bilen min og har nå igjen hele 4 ledninger :lol: 2 av de skal i sikringsholderen så lurer på hvilken sikringsplass tåkelysene foran har? (Er dårlig i tysk) Så har jeg igjen 2 ledninger som jeg tror skal gå til strømkilde. den ene er rød og den andre sort og gul. Hvor skal disse plugges inn? Tror det er en plass inne i sikringsboksen, men finner ikke hvor :cry:

Ellers har jeg fått lagt opp nettet og koblet til lyktene, jordinga, den koblingen nede i boksen og satt på plass releet :)

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har hjulpet veldig :)

Fant et brett med røde ledninger som jeg koblet den røde ledningen på. Fant et brett med gule og sorte også, men det var fullt :? Dro også ledning fra bryteren til tåkelyset og opp til hovestrømkontakten bak. Var bare en plass det var mulig å koble der så det var enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt originalt ledningsett? Da må du ha et rele i tillegg.. Pluss ny bryter inne bilen (der som tåkelyset bak slåes på) . Så måtte jeg jumpe en ledning fra hovedbryteren. Slik at man kan ha parklys og grøftelys på. Måtte også sette inn ny pære i dashbordet, slik at man fikk indikasjon når grøftelysen var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt originalt ledningsett? Da må du ha et rele i tillegg.. Pluss ny bryter inne bilen (der som tåkelyset bak slåes på) . Så måtte jeg jumpe en ledning fra hovedbryteren. Slik at man kan ha parklys og grøftelys på. Måtte også sette inn ny pære i dashbordet, slik at man fikk indikasjon når grøftelysen var på.

Har kjøpt originalt ledningsnett ja pluss rele. har montert ledningsnettet og jumpa ledning fra hovedbryteren. Mangler kun å sette ledningene til sikringen på riktig plass og koble den gule og sorte ledningen i sikringsboksen :) Tror jeg har koblet den røde riktige iogmed at jeg kun fant noen røde kabler der nede. hadde bryter fra før av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å koble dem sammen med parklysene og smette inn en bryter imellom da?

Jeg kjører ikke 240... Har kjøpt originalt ledningsnett for å gjøre det skikkelig.

Ingen som vet hvor den gule og sorte ledningen skal kobles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å koble dem sammen med parklysene og smette inn en bryter imellom da?

Jeg kjører ikke 240... Har kjøpt originalt ledningsnett for å gjøre det skikkelig.

Ingen som vet hvor den gule og sorte ledningen skal kobles?

:lol: good one!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med den siste ledningen? Har ikke montert inn pære i instrumentpanelet enda, men det skal vel ikke ha noe å si for om det blir lys eller ikke? Hadde lys på 325'n min selv om pæra i instrumentpanelet hadde gått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hvordan gikk dette for 3 år tilbake mexos? Skal ettermontere i min E36 i morgen, så er litt spent på hvordan dette skal gå. Ettermonteringskit fra koed ligger på posten og venter. ;)

Den guiden det snakkes om, eksisterer den fortsatt? Koblingene skal vel gå greit, og det følger vel med skjema, men hvor skal jeg gå inn for å montere knappen osv? Må jeg gjennom torpedovegg med nye kabler etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...