Gå til innhold

Lappløs, men nå ble jeg glad:P

Even Tveter
 Share

Anbefalte innlegg

25 juli mista jeg lappen på E6 ved Ås i Akershus. Jeg ble målt med en gjennomsnittsfart på 133km/t i 90sona. Greit nok jeg har kjørt for fort men når jeg finner Forelgget fra politiet i postkassa og i brevet står det,

For overtredelsen ilegges De en bot til statskassen på kr 9500 eller hvis ikke boten betales/inndrives, en straff av fengsel i 19 dager.

Ved å vedta dette forelegget samtykker De også i å tape retten til å kjøre førerpliktig motorvogn, jf. vegtrafikkloven pg.33 nr. 1 for 2ÅR regnet fra da førerkortet ble beslaflagt eller er levert til politiet.

Greit nok, jeg har kjørt for fort, jeg er i prøvetid. Men jeg hadde da kjørt i 1år og 2mnd uten noe fartsbot eller problemer med trafikkpolitiet. Boten aksepterer jeg, men at jeg ikke kan begynne på lappen før om 2år, det får jeg ikke til å stemme og kommer aldri til å samtykke det.

Noen som har noe formeninger?

Even Tveter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

solid bot ja. di kunne godt redusert den....ok me utsettelse men faen for ein kvasse bøter di gir

Sorry at jeg spør, men er du DUM? kunne heller betalt 30000kr i bot jeg hvis jeg fikk lappen tilbake. Er rørlegger med service bil, kjøpt meg hus i hobøl som det ikke går buss fra engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bøter kan man jo leve med,di kan jo deles opp... synes d er verre med lappen. 2 år uten er fryktelig lenge..

samme straff som ved promillekjøring du da, er d rettferdig?

en kompis av meg hadde 188km/t i 80-sonen med en i overlast. han fikk 3 år uten lappen.

man trenger ikke å gå uten lappen i 3 år for å sjønne at man ikke skal gjøre d igjen... synes d er veldig strenge straffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at straffene er en smule på trynet, men du visste vel godt om at man faktisk blir straffet for slike hastigheter i dette landet. Jeg bruker ikke bil I jobb, men er avhengig av den likevel. Derfor ligger jeg aldri i hastigheter over førerkortgrensa. Og du som bruker bil I jobb burde tenke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE godta bota! sitt heller inne i de få dagene! har hørt at det ikke er så ille.

:wink:

også får du sjefen din til å sende brev å si at DU må ha lappen! for han kan ikke miste deg osv. smør på. det gjør de.

også kanskje den blir litt mildere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en misforståelse... du har to år prøvetid, men hvor lenge du har kjørt uten anmerkninger er saken uvedkommende så lenge du stadig er innenfor prøvetiden. Ergo skal du opp til en ny førerprøve og boten skal betales, men som Tommy er inne på skal det ikke være nødvendig å være mer enn 3-6 måneder uten lappen. Ring politiet og forhør deg, men gjør det på en dannet og korrekt måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE godta bota! sitt heller inne i de få dagene! har hørt at det ikke er så ille.

:wink:

er dessverre ikke slik d funker.. får ikke velge. fengsel er siste utvei i slike saker. f.eks en som er personlig konkurs og ikke har noe av verdi stående på seg får fengsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være en misforståelse... du har to år prøvetid, men hvor lenge du har kjørt uten anmerkninger er saken uvedkommende så lenge du stadig er innenfor prøvetiden. Ergo skal du opp til en ny førerprøve og boten skal betales, men som Tommy er inne på skal det ikke være nødvendig å være mer enn 3-6 måneder uten lappen. Ring politiet og forhør deg, men gjør det på en dannet og korrekt måte.

Min sjef har satt igang jobbens advokat på dette for regelen om at du automatisk mister lappen i 2år når du er i prøvetiden kan ikke ekistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan da ikke stemme, jeg ville sjekket det opp. Var det 2 eller 4 felts motorvei?

Etter å ha lest listene som ligger ute på Dinside.no Så ser det ut som du skal være uten førerkort i 3-6 mnd

http://www.dinside.no/php/art.php?id=386311

http://www.dinside.no/php/art.php?id=386309

Det er en 4felts motor vei. 3mnd er normalt, det kan jeg akseptere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...