Gå til innhold

Lappløs, men nå ble jeg glad:P

Even Tveter
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er jeg klar over. Men det er forskjellen mellom 3mnd som er vanelig ved sånne hastigheter og 2år.

3mnd kan jeg lett leve med, men ikke 2år

Litt avhengig av de lokale forholdene og ikke minst hvordan du kjørte da du ble tatt vil jeg tro at du får 3-4 måneder uten lappen. For at du skal miste lappen i to år måtte du ha kjørt mellom 169-175 Km/t (motorvei klasse A - 90 Km/t)... eller kjørt ekstremt uforsvarlig med stor fare for andres liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette er jeg klar over. Men det er forskjellen mellom 3mnd som er vanelig ved sånne hastigheter og 2år.

3mnd kan jeg lett leve med, men ikke 2år

Litt avhengig av de lokale forholdene og ikke minst hvordan du kjørte da du ble tatt vil jeg tro at du får 3-4 måneder uten lappen. For at du skal miste lappen i to år måtte du ha kjørt mellom 169-175 Km/t (motorvei klasse A - 90 Km/t)... eller kjørt ekstremt uforsvarlig med stor fare for andres liv og helse.

Politimennene som stoppet meg sa at jeg hadde ingen uforsvarlig kjøring, lyst og bra vær, brukte blinklys ved forbikjøringer og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margarus skrev:

solid bot ja. di kunne godt redusert den....ok me utsettelse men faen for ein kvasse bøter di gir

Sorry at jeg spør, men er du DUM? kunne heller betalt 30000kr i bot jeg hvis jeg fikk lappen tilbake. Er rørlegger med service bil, kjøpt meg hus i hobøl som det ikke går buss fra engang.

Vet ikke hvem som er DUM jeg mr. rørlegger med servicebil. Men når du kjører så betydelig over fartsgrensa så får du vel bare ta konsekvensene av det. Du er som jeg skjønner helt nyoppkjørt og bortimot totalt uerfaren i trafikken, selv om ikke du kanskje ikke føler det slikt selv. Politiet er vel spesielt på hugget på slike sjåfører, det går vel fram av ulykkestatistikken der de aller fleste ulykker å førerkortbeslag blir gjort av personer, for det meste gutter, mellom 18 og 25 år.

Du kan vel gjerne klage, tviler på at det hjelper stort. Men brev fra arbeidsgiver hjelper en smule, har erfart det selv. Men uansett så bør du vel bare hente bussrutetabellen først som sist :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en 4felts motor vei. 3mnd er normalt, det kan jeg akseptere:)

Maks overskridelse på vanlig 2-feltsvei med 90-sone er 35km/t, dvs. 126km/t, mens det på 4-feltsvei, meg bekjent, er 10km/t ekstra. Dvs. at man i så fall ikke mister lappen før på 136km/t på 4-felts med 90-sone. Sjekk opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margarus skrev:

solid bot ja. di kunne godt redusert den....ok me utsettelse men faen for ein kvasse bøter di gir

Sorry at jeg spør, men er du DUM? kunne heller betalt 30000kr i bot jeg hvis jeg fikk lappen tilbake. Er rørlegger med service bil, kjøpt meg hus i hobøl som det ikke går buss fra engang.

Vet ikke hvem som er DUM jeg mr. rørlegger med servicebil. Men når du kjører så betydelig over fartsgrensa så får du vel bare ta konsekvensene av det. Du er som jeg skjønner helt nyoppkjørt og bortimot totalt uerfaren i trafikken, selv om ikke du kanskje ikke føler det slikt selv. Politiet er vel spesielt på hugget på slike sjåfører, det går vel fram av ulykkestatistikken der de aller fleste ulykker å førerkortbeslag blir gjort av personer, for det meste gutter, mellom 18 og 25 år.

Du kan vel gjerne klage, tviler på at det hjelper stort. Men brev fra arbeidsgiver hjelper en smule, har erfart det selv. Men uansett så bør du vel bare hente bussrutetabellen først som sist :wink:

Trur ikke du helt skjønte hva jeg mente med dum, jeg sitter ikke her å sier at jeg er verdensmester i trafikken eller så utrolig erfaren. og det jeg gjærne vill få frem i denne diskusjonen er regelen om prøve tid og direkte lappløs i 2år. syns du det er en real straff ved 133km/t i 90 sone som faktisk bare er 2km/t over fra kun bot.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tatt i 120km/h i 80 sona, fikk 6mnd uten lappen og 9000 i bot. fikk arbeidsgiver til å skrive et "fint" brev til politiet å fikk redusert dette med 3 måneder. betaliga tok jeg med å snekkre paller i 18 dager, fikk inkalling 2 år etter å var ferdig med soninga i vår:) var ikke ille dette, men skal ikke tilbake nei. har lert min lekse med å ikke stige "så mye" over fartsgrena. men er en skikkelig ergelig sak detta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste tråden nå, og det høres veldig galt ut at du skal miste sertifikatet så lenge. Om det ikke var noen skjerpende omstendigheter som du ikke har fortalt oss om virker det som du har fått en helt gal straff.

Du bør i det minste få en forklaring på hvorfor straffen er så streng....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 142 km/t på bakhjulet forbi en sivil politibil, la meg inn forran han. så begynte han og måle meg over en strekke på to km... når jeg slakket av innover mot en rundkjøring. satte han på blå lysa og sierener.. da la jeg meg ned igjen, og stakk av. ikke veldig smart, for politiet kom og hentet meg på jobben dagen etter, og viste meg filmen..

for dette fikk jeg 16mnd uten lappen og 21dager i buret. sonet 16pga god oppførlsel.. så mitt ord til deg, skaff deg en god advokat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde 142 km/t på bakhjulet forbi en sivil politibil, la meg inn forran han. så begynte han og måle meg over en strekke på to km... når jeg slakket av innover mot en rundkjøring. satte han på blå lysa og sierener.. da la jeg meg ned igjen, og stakk av. ikke veldig smart, for politiet kom og hentet meg på jobben dagen etter, og viste meg filmen..

for dette fikk jeg 16mnd uten lappen og 21dager i buret. sonet 16pga god oppførlsel.. så mitt ord til deg, skaff deg en god advokat...

Hvordan kunne de bevise at det var du som kjørte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør med hodet, så slipper du liknede situasjoner i framtida.

En gj.snitt på 133 i 90 sonen betyr at du har hadd en del over 140 i perioder. Norge trenger ikke bilister som deg på veiene.

Og en med kjørererfaring på 1 pr og 2 måneder syns jeg straffen helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...