krt_ Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 Tenkte jeg skulle prøve denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10617849&sid=xz15abcwDxeo194288 Men den har noe høy km. stand.. Hvor langt bør en 320D før en rett og slett lar være å kjøpe en? Er det kjede eller reim på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 14, 2007 Share Skrevet August 14, 2007 såvidt innkjørt ved 200.000 km da! så lenge den før olje og bytter slitedeler skulle det vel ikke oppstå no problemer før 300! regner med at det er kjede hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arax Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Nå må du jo ikke bare tenke motor da, er mange andre ting som kan gå i stykker på en bil som har gått så langt. Dempere, dør hengsler, lykter, airbag sensor i sete, og selve airbagen pluss mye mer.. Jeg ville ikke kjøpt en bil som har gått over 120k km, selv om den mest sannsynlig ville ha holdt, det er jo snakk om BMW her ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Jeg ville ikke kjøpt en bil som har gått over 120k km, selv om den mest sannsynlig ville ha holdt, det er jo snakk om BMW her Mener du at BMW holder lenge eller ikke....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet August 15, 2007 Forfatter Share Skrevet August 15, 2007 Ja jeg har tenkt mye på akkurat det i det siste. Er vel best å kjøpe nyest mulig bil med minst mulig km... Men en bmw med så mye km har vel i grunn enda mye bil igjen før den tar kveld uansett selv om det kanskje står dyre reperasjoner for tur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 om bilen har gått 100 eller 200 tusen er rimelig uintresant det som teller er hvordan den er brukt. en som har gått på langkjøring og fått pent stell er i mye bedre stand enn en som har gått 100 tusen på bykjøring hvor dørene blir åpnet hundre ganger mere, gearet 1000 ganger oftere osv osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Ja jeg har tenkt mye på akkurat det i det siste. Er vel best å kjøpe nyest mulig bil med minst mulig km... Men en bmw med så mye km har vel i grunn enda mye bil igjen før den tar kveld uansett selv om det kanskje står dyre reperasjoner for tur.. Jeg vil mene at med en godt vedlikeholdt bil som har en dokumentert servicehistorie er det liten grunn til å være spesielt skeptisk før den har rullet 200-250 tusen kilometer. Som alltid må man vurdere bilene individuelt når det handler om gamle biler eller biler som har kjørt langt. Generelt er det allikevel klokt å kjøpe en mest mulig ny bil med færrest mulig kilometer på telleren... bilens servicehistorie bør imidlertid alltid være dokumentert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Hadde jeg vært på utkikk etter en sånn bil, så hadde ihvertfall jeg vurdert den;) Ihvertfall hvis den er like bra som det står.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Det som er det største problemet med å kjøpe en bil som er gått noe over 200.000 km er at når man har hatt den 4-5 år nærmer den seg kanskje 300.000 km. Da er den vanskelig å selge (må nesten gis bort) og kosnadene for å holde den i 100% topp stand øker kraftig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet August 15, 2007 Share Skrevet August 15, 2007 Mja, min gamle E39 hadde gått nesten 200.000 da jeg kjøpte den, og hadde lagt på seg 100.000 til da den gikk til innbytte hos forhandler for en god pris. Med tanke på at den ble solgt _svært_ raskt etter at den ble lagt ut for salg burde vel være eksempel på at selv gamle biler med høy km er salgbare. (Angrer litt på at jeg ikke solgte den privat, hehe) Ta en prøvetur med bilen. Er den tight og fin og har full servicehistorikk så er det bare å følge magefølelsen. Personlig mener jeg at det er "mer bil igjen" i en godt holdt BMW med 200.000 på telleren enn mange andre merker med halvparten så mye km. Men det er min personlige mening da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå