Bmw 523iat Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Halloen, som topic sier, hvordan kan man lure ut de 192hestene som egentlig lurer i denne motoren? skifte innsug til 325 eller 525 e34? er dette innsuget bolt on?
Dirty Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 med 2,5 l innsug for du 192 hester slik som 2.5 liter har!
Toro Skrevet August 15, 2007 Skrevet August 15, 2007 Søk litt om det på sidene her.. har jo vært snart 20 tråder om det den siste uka Her er en: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=57345
Haug530D Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Jeg vil se dyno tester med mine egne øyne! Skjønner ikke helt skepsisen til folk, det er jo akkurat samme motorvolum på M50B25 som det er på M52B25, ok så er det mange som mener at 523 leverer 185 hester, men 525 leverer jo 192 hester, så hvorfor skulle man ikke kunne hente ut 192 hester på en M52 med M50 manifold? De som ikke har prøvd dette i praksis burde egentlig ikke uttale seg, joda det er greitt og si at man er skeptisk, men å komme å si at, nei det er ikke mulig det blir for dumt, det er nå bare å lese litt rundt på diverse forum det, dessuten tviler jeg på at Eurosport hadde giddet å lage Manifold kit viss det ikke var vits i.
Gustav C. Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Kompis som har 323Ci. Den går for bra til å ha 170 hk. Tingen er at jeg tviler ikke på at den egentlig har 185 hk. Men da kan ikke bare sette på et 325/525 innsug åsså har du 193 hk. Bilen må jo mappes osv. Såbare dumt å si at du får 193 hk bare ved å skru av innsuget og montere et 325 innsug.
Bmw 523iat Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Halloen, som topic sier, hvordan kan man lure ut de 192hestene som egentlig lurer i denne motoren? skifte innsug til 325 eller 525 e34? er dette innsuget bolt on? Takker for svar alle sammen, tro nok jeg bytter innsug til å begynne med, min motor er en m52b25
Toro Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 da bør du hvertfal kjøpe et ferdig kit, er ikke bare bare å bygge om et innsug selv. http://www.namotorwerks.com/products/de ... I=221/PA=0
helgeb Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 har skiftet innsug på min 528i. tror jeg brukte ca. 4 timer å bygge om dette inkl. av/på montering av innsuget så det er ikke et så stort problem. merket et helt annet drag på det øvre turtalls registeret. hjelper også og skifte gasspjeld, noe jeg ikke har foretatt meg ennå men det kommer vel. så det er ikke noe å lure på- kjør på!!
Haug530D Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 da bør du hvertfal kjøpe et ferdig kit, er ikke bare bare å bygge om et innsug selv.http://www.namotorwerks.com/products/de ... I=221/PA=0 Bestill heller fra Understeer, de skal ikke ha så jævla mye i frakt som Namotorwerks: http://www.understeer.com/onlinestore-engine.shtml var der jeg kjøpte fra, manifold fikk jeg fra GS til ca 1000,-
Toro Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ja blir jo endel billigere derfra. Hvor mye kom det på med frakt totalt? Du får legge ut resultatene her når du er ferdig med å byge om, blir jo spennende å se. Edit: Ser jo nå at det står "free shipping"
Toro Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 har skiftet innsug på min 528i. tror jeg brukte ca. 4 timer å bygge om dette inkl. av/på montering av innsuget så det er ikke et så stort problem.merket et helt annet drag på det øvre turtalls registeret. hjelper også og skifte gasspjeld, noe jeg ikke har foretatt meg ennå men det kommer vel. så det er ikke noe å lure på- kjør på!! Kjøpte du ferdig kit? Fra hvor?
FatLaces Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Ja blir jo endel billigere derfra. Hvor mye kom det på med frakt totalt?Du får legge ut resultatene her når du er ferdig med å byge om, blir jo spennende å se. Edit: Ser jo nå at det står "free shipping" hvis denne shappa ligger i USA, så pleier det å bety free shipping innenfor landet
Odd-M Skrevet August 17, 2007 Skrevet August 17, 2007 Velvel, som jeg har skrevet tidligere i en annen tråd: Kan noen av dere forklare meg hvorfor det blir borte noe drag,enten det er topp eller bunn, ved å åpne for passasje av luft? Vel, som jeg har skrevet tidligere: Trangere innsugskanaler gi høyere fart på luften, øker spylegraden i sylinderen og gi bedre forbrenning. Fenomenet er godt beskrevet hos Honda med VTEC hvor noen modeller der ventilene har redusert løftehøyde frem til et vist turtall før de gir full åpning. Dette for å gi bedre bunndrag på lave turtall. Det andre alternativet de har brukt er at det kun er en ventil som åpner frem til et gitt turtall før den andre også åpner. Jeg vet at på MC er det faktisk slik at når man porter toppen på enkelte modeller så støper man igjen litt av innsugsportene for å gi økt hastighet på luften. Jeg synes det er langt mer enn meget usansynlig at hjemmetrimmere gjør en bedre jobb enn ingeniørene hos BMW. Den økte toppeffekten må gå ut over noe annet. Det MÅ være en grunn til at ingeniørene har gått bort fra innsuget på M50! M52 føles sterkere på bunn enn M50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå