Viko Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Ska bytte hjulager bak på ein 98mod 520. Noen som vet kor stor mutteren på drivakselen er? Da eg sikkert må låne ein pipe fra jobb. Og så var det en som sa til meg at eg måtte bytte ABS sensoren samtidig pga den røk når ein sku løsne mutteren. ?? Noen tips? Er ny på E39 så eg veit ikkje kordan det ser ut bak. Men skruine er ingen problem, da eg har skrudd biler i 15år
Toro Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Her er en beskrivelse du kan følge http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... l_7165.pdf
Viko Skrevet August 16, 2007 Forfatter Skrevet August 16, 2007 Her er en beskrivelse du kan følgehttp://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... l_7165.pdf Takker så mye Toro. Men må man terse det av?
gemiz Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Er dette en meget vanskelig jobb? Er det noe en hobby mekaniker med vilje klarer?
aloebiz.net Skrevet August 16, 2007 Skrevet August 16, 2007 Har du no tilsvarende guide for bytting hjullager foran/bak på E46 Coupé
gemiz Skrevet August 22, 2007 Skrevet August 22, 2007 Er du nødt og ha alt spesial verktøyet? eller klarer du deg uten?
hnilsen Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Er du nødt og ha alt spesial verktøyet?eller klarer du deg uten? Dump. Jeg lurer også litt på dette.
KeRu (Joavg) Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Byttet hjul-lager selv en gang på Jettaen jeg hadde.. haha, dritarbeid.. brukte slegge og øks osv, og la på press på lageret så slo jeg med slegget på presset... var drittjobb uten like. Tror nok du MÅ ha spesial-verktøy ja.
Richie85 Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Har du no tilsvarende guide for bytting hjullager foran/bak på E46 Coupé bytte av hjullager foran på E46 coupe er hvertfall ingen sak.. demonter slik at skiva er av. Deretter vipper du ut "koppen" som er i senter der, da kommer du inn til mutteren. Skru ut denne og voila hjullageret er ute:) smør inn nye lageret med fett slik at det er nok fett rundt om i lageret. Sett det nye på plass, skru til med riktig moment og monter resten. Bak har jeg ikke byttet ennå, guiden som det var henvist til her er nok ikke langt unna sannheten til E46 heller..
Bjørn 320 Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Har bytta på min E36 uten noko form for spesialverktøy...kun ein laurdag med ein del tenking og banning, men det gjekk til slutt
Ørjan_S Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Spesialverktøy forenkler ofte jobben, men er ikke alltid nødvendig. Jeg tok noen bilder når jeg byttet hjullager bak på min så jeg kan sikkert smekke opp en liten guide... (Da uten spesialvektøy, men med presse for å demontere/montere lageret.)
hnilsen Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Spesialverktøy forenkler ofte jobben, men er ikke alltid nødvendig.Jeg tok noen bilder når jeg byttet hjullager bak på min så jeg kan sikkert smekke opp en liten guide... (Da uten spesialvektøy, men med presse for å demontere/montere lageret.) Hvis du ar en guide for å bytte hjullager på en E39 bak så er det veldig høyt verdsatt
Hefner Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Må bytte på min snart jeg også så tar gjerne imot mer info om den jobben takk.
Ørjan_S Skrevet April 19, 2008 Skrevet April 19, 2008 Skal få gjort det når jeg kommer hjem, akkurat nå surfer jeg på god gammel modemhastighet - lite egnet til å laste opp bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå