Bmw 523iat Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 Lurer på om det er sperre på min 523ia hver gang jeg spinner på grus stillestående eller i fart tar den på begge hjulene. Har prøvd å spinne på asfalt, men det klarer jeg ikke. har splitter nye dekk 225. Prøvde å spinne med ene dekket på litt grus på asfalt å det andre på asfalt da spandt den på begge. Så fikk jeg til å spinne på våt asfalt stillestående og da spant den kun på ett hjul kan det være på grunn av at jeg har hatt for mye brems på eller er dette en mandags sperre? Hvordan finne det ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 trykk inn knappen som deaktiverer sperra og antisladden så tipper jeg det kan bli litt gøyere. ASC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 523iat Skrevet August 17, 2007 Forfatter Share Skrevet August 17, 2007 trykk inn knappen som deaktiverer sperra og antisladden så tipper jeg det kan bli litt gøyere. ASC. De testene var uten asc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 17, 2007 Share Skrevet August 17, 2007 M5 er vel den eneste e39'n som kom med sperre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 523iat Skrevet August 17, 2007 Forfatter Share Skrevet August 17, 2007 M5 er vel den eneste e39'n som kom med sperre! Jeg har en gammel diplomat bil som er med så å si alt tenkelig utstyr utenom xenon å navigasjon. så det er ikke utenkelig at diffsperre også er krysset av. Vil tro at det kunne leveres på de fleste modeller som tillegsutstyr, men er vel kanskje bare m5 som har det standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim MPower Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 Etter 1995 så er det kun M bilen så blir levert orginalt med sperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 Hva er poenget med å prøve å spinne slik da? Med et hjul i grusen og et hjul på asfalt.. Ber jo om å ødelegge noe da.. Hvis du ikke har sperre så vil jo bilen til en hvis grad late til å spinne på begge...det ser iallefall slik ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 tror ikke jeg har noe sperre hvertfall! min slipper og med 2 hjul på grus, og bare et på asfalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 18, 2007 Share Skrevet August 18, 2007 på mange av bmw`ene så er det diffbrems.. det er egentlig en automatisk sperre som slår seg inn å da blir det andre hjulet med men ikke så masse som det andre. men er vel egentlig om vintern den er til hjelp, men detta er ut fra 316,318 værtfall men på di større så er det vel etter morro sin skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet August 20, 2007 Share Skrevet August 20, 2007 Etter 1995 så er det kun M bilen så blir levert orginalt med sperre Stemmer ikke...Z3 2,8 og 3,0 hadde det originalt.Diffbrems som det heter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw 523iat Skrevet August 20, 2007 Forfatter Share Skrevet August 20, 2007 Tror ikke jeg har sperre, men kanskje diffbrems. Hvor kan man få tak i sperre billiG? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet August 20, 2007 Share Skrevet August 20, 2007 Det er vel ingen bmwer som har diffsperre hverken originalt eller som option. Dette brukes stort sett bare på de mest ekstreme terrengbiler... Diffbrems derimot er noe annet og dette kan du enklest og sikres finne ut om du har ved å jekke opp begge bakhjulene med bilen i fri og snurre på det ene hjulet. Hvis det andre hjulet snurrer samme vei som det du snurer på har du diffbrems, hvis det snurrer motsatt har du ikke. E12 og E28 M535i har brems originalt, i E34 var vel dette en option, mens på E39 og E60 er ikke dette en option engang. Man må ty til tredjepartsleverandører for å få dette. Dette er sitat fra BMWCCN forumet ifbm spørsmål om diffbrems på en E34 535. (som hadde diffbrems viste det seg) Du får nok neppe diffbrems billig noen steder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 20, 2007 Share Skrevet August 20, 2007 Har du sliten diff så slipper den på begge ! uansett hehe! snakker om erfaring byttet min 2 ganger! grunnet elendig kjøpt av userriøse selgere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 20, 2007 Share Skrevet August 20, 2007 Etter 1995 så er det kun M bilen så blir levert orginalt med sperre Stemmer ikke...Z3 2,8 og 3,0 hadde det originalt.Diffbrems som det heter stemmer nok det jo;) diffbrems og diffsperre er ikke det samme:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet August 21, 2007 Share Skrevet August 21, 2007 Etter 1995 så er det kun M bilen så blir levert orginalt med sperre Stemmer ikke...Z3 2,8 og 3,0 hadde det originalt.Diffbrems som det heter stemmer nok det jo;) diffbrems og diffsperre er ikke det samme:P Eh,hva er det du mener? Mange vet ikke forskjell på diff sperre og diffbrems. M bilene til BMW er levert med diffbrems ikke diffsperre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå