Gå til innhold

risting når jeg utløser bilen i 1 gir. hva er galt? e36.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan dere være så snill å sjekke hardy koblingen før dere går til innkjøp av dyre deler og sender på verksted.

Risting ved gåen hardy kobling kommer fordi mellomaksel kommer ut av senter ved lite fart-men i høyere fart er ikke dette merkbart da mellomaksel har god fart-derfor kun i 1 gir,evt til 2.

Bare ett tips.

På bilen til dama så rister det ganske bra når man ligger rundt 100, og der er hardykoblingen slitt. Var samme på min, man merket det i 4. og 5. gir og. Koblingen min kom ned i flere deler, så det var garantert den som forårsaket det. Jeg tror du merker det i høyere hastigheter også :!:

Skrevet

Sjekk hardykoblingen. Hadde samme problem på min 320ia både da den røk og en gang da to av boltene forsvant etter at et verksted hadde hatt den fra hverandre. Kraftig risting i lav hastighet. Ingenting over 30-40km/t.

• 1 month later...
Skrevet
Kan dere være så snill å sjekke hardy koblingen før dere går til innkjøp av dyre deler og sender på verksted.

Risting ved gåen hardy kobling kommer fordi mellomaksel kommer ut av senter ved lite fart-men i høyere fart er ikke dette merkbart da mellomaksel har god fart-derfor kun i 1 gir,evt til 2.

Bare ett tips.

Dette er akkurat det problemet jeg har nu. Hvor mye koster denne hardykoblingen? Fant kun hardy skive da jeg søkte som kosta rundt 600.-

Men hva må skiftes og er det vanskelig? Kan man se tydelig om denne er gåen?

Skrevet

Bare ett tips.

Dette er akkurat det problemet jeg har nu. Hvor mye koster denne hardykoblingen? Fant kun hardy skive da jeg søkte som kosta rundt 600.-

Men hva må skiftes og er det vanskelig? Kan man se tydelig om denne er gåen?

Vi nå si at det er vanskelig å se om koblinga er gåen... vis ikke den har masse rifter å kutt....

mi ristet også noe veldig når denne var gåen. manglet også 1 bolt.... det ristet mye i bilen min hele tiden.... men det var værst under aksrelasjon og bremsing på motor.... er lett å bytte vis du har tilgang på 1 jekk. og 3 fastnøkkler. 2 på 19 og en på 13 i mitt tilfelle...

13mm brukte jeg på det opphengslagere på mitten av mellomakslingen. og de på 19mm for å skru koblinga fra værandre...

Husk å sett den riktig vei ( er noen piler på koblinga)

Skrevet

Jeg har flere ganger hatt problemer med dobbel-masse svinghjulene på M50 motorene, så er godt mulig det kan være det :roll:

Da kan symptomene være at den rykker og skjelver når du skal løse den ut, særlig når clutchen er kald.

Sier ikke at det er det, men hvis du tar av for å sjekke clutchen, må du også sjekke svinghjulet nøye :)

http://www.clutchwizard.com/bmw.htm

Skrevet
Jeg har flere ganger hatt problemer med dobbel-masse svinghjulene på M50 motorene, så er godt mulig det kan være det :roll:

Da kan symptomene være at den rykker og skjelver når du skal løse den ut, særlig når clutchen er kald.

Sier ikke at det er det, men hvis du tar av for å sjekke clutchen, må du også sjekke svinghjulet nøye :)

http://www.clutchwizard.com/bmw.htm

Men dette er jo en M42 motor, tipper på hardykoblingen. får se hva skjer etter at den er byttet.

KalMar Skal prøve de ja :lol:

Skrevet
Noen som gidder å gå inn på www.realoem.com å finne den der Hardydingsen for meg. Vet liksom ikke helt hvor jeg finner den...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=26&fg=10

Pos #1

Nå vet ikke jeg sikkert hvilken bil du trenger til, men tok en 97/98 E46 318...

Her er link til Gs.. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 1T3B121Y39

Selges også på Meca eller Mekonomen..

Mekonomen forlanger 691,- og har art.nr 06-60840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...