320it Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Hvor får jeg tak i billige brae coilovers? Link?
The StigMeister Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Vmaxx coilovers! Jeg betalte 6500 inkludert frakt. Senker ifra 20-120 mm http://www.owp-tuning.no/
hagenisse Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Jeg må si jeg er skeptisk til det Vmaxx-settet, uten at jeg noen gang har sett det. En ting er at det er bortimot latterlig billig, men 20-120mm senking? Coilover-settene til de kjente produsentene har sjelden mer enn 40-50mm forskjell på topp og bunn.. Hvis poenget kun er å få lav bil er det sikkert greit nok, men jeg er veldig spent på kvaliteten på det der..
320it Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 ingen som har kjørt med v-max settet? erfaringer? hva med supersport?
Toms Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Prøv FK fra KOED. Ganske billig og helt grei kvalitet.
-Roger- Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Jeg må si jeg er skeptisk til det Vmaxx-settet, uten at jeg noen gang har sett det. En ting er at det er bortimot latterlig billig, men 20-120mm senking? Coilover-settene til de kjente produsentene har sjelden mer enn 40-50mm forskjell på topp og bunn.. Hvis poenget kun er å få lav bil er det sikkert greit nok, men jeg er veldig spent på kvaliteten på det der.. Jeg tror de andre settene senker likemye, men det er bare oppgitt kortid settene er godkjent! Selv om et sett kan senke 120mm er det ikke godkjent når det er så lavt! (Dette har jeg bare blitt fortalt, er ikke sikkert det stemmer)
John H Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Stemmer dette -Roger-..slike sett som fk sine f.eks står at senker 75-30, men man kan i realiteten ta de ned til rundt 120, men da uten godkjenning.. Supersport sine sett er jo enda mer latterligt billige.de får du jo for 5-5500kr..syns de fleste sier at det er helt ok sett..til den prisen..
hagenisse Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Jeg tror de andre settene senker likemye, men det er bare oppgitt kortid settene er godkjent!Selv om et sett kan senke 120mm er det ikke godkjent når det er så lavt! (Dette har jeg bare blitt fortalt, er ikke sikkert det stemmer) Men hvis man senker så mye så ødelegger man jo fullstendig kjøreegenskapene på bilen. En ting er at bilen blir totalt uten fjæringsvei, neste er at du smeller i skjermene ved første sving/dump og til slutt ødelegger du også geometrien i understellet. De billige settene (ikke bare coilovere) er tydeligvis laget kun med tanke på show og senker da mye mer.
spitz Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Jeg kjører på Supersport coilovers, betalte vel rundt 5500 hos GS i vår. Veldig fornøyd med dem til den prisen, så får vi bare se hvor god holdbarheten er.
-Anders- Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Jeg hadde supersport på gamle is`en. Demperne sprakk når vintern kom. Nå har jeg handla meg Kw, og de oppgir i papirene hva som er "forsvarlig" når det angår senk. 55mm foran og 35 mm bak.
PenguiN- Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 hatt VMAX jeg og. Fin finish og bar stivt og fint å kjøre med. når det gjelder holdbarhet så er det jo viktige komponenter vi snakker om så produsenter lager settene neppe av kjeks og glasur. men pris er viktig. Skal du ha noe som er skuddsikkert i kvalitet og finish og holdbarhet så sier det seg selv av FK/HR osv leverer bedre enn feks Vmax...regner jeg med siden det blir som med alt annet. Pioneer lager bedre tv`er enn dantax men dantax fungerer bra dersom det rett og slett er en tv du er på jakt etter. er jo et spm om hva du orker å betale for. skal du ikke kjøre på bane og ikke krever mer enn ok levetid, fin finish og mye senk, gå for Vmax. Må vel og nevne at man som kjent av og til også betaler noe for selve merket.
320it Skrevet August 20, 2007 Forfatter Skrevet August 20, 2007 hva med bilstein pss9? er det gode coilovers? er jo litt i andre enden av pris skalaen da...
-Lasse- Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 pss9 er et av de beste coiloversettene på markedet. jeg snakker ikke av erfaring, men det sies iallefall så
hagenisse Skrevet August 20, 2007 Skrevet August 20, 2007 Men hvis du må spørre om det, så er neppe PSS9 noe for deg. H&R er jo en annerkjent leverandør, og da slipper man rote seg bort på demperjustering ettersom de ikke har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå