albjorkl Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Dette er ikke et bil relatert tema. men jeg har planer om å bestille et kikkertsikte fra amerika. noen som vet om det er noe problem å få det til? hvordan er det med toll og slikt? Håper noen kan hjelpe meg.
Hanzo/// Skrevet August 18, 2007 Skrevet August 18, 2007 Det er vel ikke noe problem. så lenge du sjekker opp med selger at han frakter til norge?
albjorkl Skrevet August 18, 2007 Forfatter Skrevet August 18, 2007 Det er vel ikke noe problem. så lenge du sjekker opp med selger at han frakter til norge? ok. du vet ikke om hvordan det er med toll og sånn?
JoeNasty Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 De regner vel ut toll fra hva gjenstanden koster,står som oftest utenpå esken,hvis ikke jeg bommer helt kommer dette i en egen giro etter 1 uke eller noe sånt.Får du derimot firmaet eller personen du kjøper det av til å merke pakken med gave/gift så er det tollfritt.Mener det er sånn hvis jeg ikke er helt på jordet
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 De regner vel ut toll fra hva gjenstanden koster,står som oftest utenpå esken,hvis ikke jeg bommer helt kommer dette i en egen giro etter 1 uke eller noe sånt.Får du derimot firmaet eller personen du kjøper det av til å merke pakken med gave/gift så er det tollfritt.Mener det er sånn hvis jeg ikke er helt på jordet det koster 299,95 USD. Fett, jeg skal høre om det er mulig å merke den som gave. men vet du om det er noen plasser man kan sjekke slikt opp?
Haug530D Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 De regner vel ut toll fra hva gjenstanden koster,står som oftest utenpå esken,hvis ikke jeg bommer helt kommer dette i en egen giro etter 1 uke eller noe sånt.Får du derimot firmaet eller personen du kjøper det av til å merke pakken med gave/gift så er det tollfritt.Mener det er sånn hvis jeg ikke er helt på jordet det koster 299,95 USD. Fett, jeg skal høre om det er mulig å merke den som gave. men vet du om det er noen plasser man kan sjekke slikt opp? Har bestillt mye fra statene, sender de det som gave er det en grense på 1000,- alt over dette beløpet må man betale moms på, men sender kan skrive mindre verdi+gave, når det gjelder toll så kan man velge forenklet tollbehandling, dvs at posten tar seg av det, tror det koster litt over 100,- Jeg har fått mange pakkers sendt som gave og det har som regel gått greitt. Men vær obs på at det kan ta tid å få ting fra statene da USPS (Uinted States Postal Service) ikke er kjent for å være særlig kjappe.
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 De regner vel ut toll fra hva gjenstanden koster,står som oftest utenpå esken,hvis ikke jeg bommer helt kommer dette i en egen giro etter 1 uke eller noe sånt.Får du derimot firmaet eller personen du kjøper det av til å merke pakken med gave/gift så er det tollfritt.Mener det er sånn hvis jeg ikke er helt på jordet det koster 299,95 USD. Fett, jeg skal høre om det er mulig å merke den som gave. men vet du om det er noen plasser man kan sjekke slikt opp? Har bestillt mye fra statene, sender de det som gave er det en grense på 1000,- alt over dette beløpet må man betale moms på, men sender kan skrive mindre verdi+gave, når det gjelder toll så kan man velge forenklet tollbehandling, dvs at posten tar seg av det, tror det koster litt over 100,- Jeg har fått mange pakkers sendt som gave og det har som regel gått greitt. Men vær obs på at det kan ta tid å få ting fra statene da USPS (Uinted States Postal Service) ikke er kjent for å være særlig kjappe. Ok. håper det går greit. Skal ta å sende en mail på mandag eller noe. Men det blir vell ikke noe ekstra avgifter siden det er utstyr til et våpen? Gjør ikke så alt for mye om de er trege. har bare tenkt å bestille nå, siden dollaren ligger så lavt. 1 dollar = 5,943 Kroner. Skulle egentlig ha siktet til neste år. Men da kan det hende at valutaen er helt annerledes.
JoeNasty Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Har ikke hørt om noe ekstra avgifter på ting beregnet til våpen.Bare av ren nysgjerrighet,hva slags kikkert og til hva slags våpen? www.toll.no kan du vel finne ut av hva du må ut med og sånn tror jeg...
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Har ikke hørt om noe ekstra avgifter på ting beregnet til våpen.Bare av ren nysgjerrighet,hva slags kikkert og til hva slags våpen? www.toll.no kan du vel finne ut av hva du må ut med og sånn tror jeg... Remington 700 308 pss. Denne kikkerten: http://www.swfa.com/p-4304-super-sniper ... scope.aspx
JoeNasty Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Så ut som en pen rifle.Vurderer å kjøpe meg egen rifle med nesten fersk jegerprøve i lomma.Men hadde vel nesten kun blitt brukt på bane da det å partere elg er en mindre morsom oppgave...Men uansett,lykke til med kjøpet og beklager den lille OT...
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Så ut som en pen rifle.Vurderer å kjøpe meg egen rifle med nesten fersk jegerprøve i lomma.Men hadde vel nesten kun blitt brukt på bane da det å partere elg er en mindre morsom oppgave...Men uansett,lykke til med kjøpet og beklager den lille OT... Den på på bildet er ikke min. Har ikke kjøpt en remington 700 enda. Den skal bestilles når litt penger er spart. Men det er en sånn jeg skal ha. Helt identisk. Hagle blir for pysete. Mye morsommere med en skjikkelig rifle å godt sikte. Tenkte bare å skaffe sikte nå som det er billig Jeg kommer til å bruke den på bane, å jakt. du kan jo skjekke ut www.xxl.no <-- der er det mye fine våpen. det er der jeg skal bestille ifra, snarest.
JoeNasty Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Har ett par hagler fra før av,moro det og,men liker rifler og med tilgang på 200m elektriske baner så er det ekstra moro.Den remingtonen så ikke dum ut nei...kanskje kjøpe en sånn en....Vurdert kombi eller drilling og,noe erfaring med det tilfeldigvis?
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Har ett par hagler fra før av,moro det og,men liker rifler og med tilgang på 200m elektriske baner så er det ekstra moro.Den remingtonen så ikke dum ut nei...kanskje kjøpe en sånn en....Vurdert kombi eller drilling og,noe erfaring med det tilfeldigvis? Ohh.. hørtes fett ut med 200 baner .. Her i vardø har man tilgang til EN manuell bane. Hvis du kjøper en sånn, så husk å kjøp 308 caliber.. kult med 7.62! jo kraftigere, jo bedre. Nei desverre, ingen erfaring i det. Er ganske fersk Slenger ut en litt kul link. Noen amerikanere som skyter på en propantank med en slik rifle http://youtube.com/watch?v=qeBMbRIJWGw
JoeNasty Skrevet August 19, 2007 Skrevet August 19, 2007 Ahh,kjipt å sitte på en gradert pc og ikke kunne se på den linken,men tror den er fet....Selvfølgelig blir det i 308, ikke noe er som 7,62 halvmantlet og noe treverk som skal hugges Fant faktisk ut at det er fullt lovlig å jakte elg med .50 her om dagen.Å skyte med 12,7 prosjektiler er en spesiell opplevelse!Men får ikke tak i mange sivile sånne da men...Tanken er fin!
albjorkl Skrevet August 19, 2007 Forfatter Skrevet August 19, 2007 Ahh,kjipt å sitte på en gradert pc og ikke kunne se på den linken,men tror den er fet....Selvfølgelig blir det i 308, ikke noe er som 7,62 halvmantlet og noe treverk som skal hugges Fant faktisk ut at det er fullt lovlig å jakte elg med .50 her om dagen.Å skyte med 12,7 prosjektiler er en spesiell opplevelse!Men får ikke tak i mange sivile sånne da men...Tanken er fin! Oi faen.. det hadde vært SWEET å gådd på jakt med! Det er jo nesten som en cola boks som kommer igjennom luften Bare å spørre det norske forsvaret om man får kjøpe De bruker Barrett .50 M82A1 Populær kalt: MØR = materiellødeleggelsesrifle
Anbefalte innlegg